Ahad, November 02, 2008

Zarfan punye hal lagi...


Aku dah ler nak cepat masa tu..nak masak lepas tu mak aku sakit so kakak ipar yg kebetulan datang rumah dah panggil ambulans...so aku ingat lepas masak petang nie..takdelah suami tak makan malam kang dan leh ler g spital gantikan kakak ipar yg lagi petang kat sana...

Tengah aku bz memasak tu...tengah menyediakan segala ramuan. Aku pun capai blender..nak blender bawang dan segala macam lagi bahan..nak buat rendang ayam hehe...so nak pakai byk bawang..tak larat aku nak tumbuk..nanti nangis free je...

Lepas aku letak bahan2 tu kat blender..aku nak tutup ler...tp aku cari tak jumpe...eh takkan aku dah nyanyuk..biasanye aku mesti letak dekat2 situ jugak..tp tak jumpe..puas dah cari tempat yg biasanye kemungkinan aku letak..dlm peti ais pun aku cari..mana ler tau terletak dlm tu...

Aku cari dan terus mencari habis 15 minit...tanpa buat ape lagi utk masak...eh aku dah ler nak cepat nie...aku dah buntu...pk jap kat mana sebenarnya aku letak dan sepatutnye aku jumpe balik tutup blender tu...eh tak leh pk..lg pening kepala..klu salah letak mesti jumpe..dapur aku bukan besar sgt pun..

Masa tu Zarfan datang dr luar rumah sbb dia mmg main kat luar je...ntah ape yg dia nak aku tak tau tp dia tunjuk ke arah luar...aku cakap pegi ler main kat luar tu..mama tgh bengang nie...

Aku cube sediakan apa lagi bahan utk masak..tp susah jugak pasal blender nie takde tutup..byk lagi nak pakai nie...eh..camne nie...tak masak jugak aku ni kang...

Dalam buntu2 tu aku terpk...agaknye Zarfan punye keje tak? Dia mmg suke bawak mainan ke luar..letak dlm basikal dia tu...so aku pegilah ke luar utk cari..manalah tau klu betullah ape yg aku agak tu...

sekali bukak tempat duduk basikal dia..perrgghhh..segala macam benda dlm tu ada...cawan mahal yg leh tukar warna bila letak air panas pun ada...jgn kt tutup blender aku...selipar aku pakai dlm rumah pun ada..muat plak tu segala mcm benda hishhh...rasa nak gigit je tangan dia tu..ntah bila masa dia amik pun aku tak sedar...yg pasti dapur aku tu mmg tempat persinggahan dia..tak sangka lak sempat dia amik brg kat situ...brg penting lak tu...

nak marah pun tak bleh masa tu sbb tengok dia tgh lepak..penat memain kat luar...so aku yg mmg takde masa ni terus jelah masak...sakit hati sbb aku dah marah diri sendiri...aku kata aku ni dah bodoh sgt ke letak brg leh lupe dlm sekejapan...

Korang ada tak pengalaman yg paling dasyat utk di kongsi...bila kenang rasa kelakar tp bila terjadi masa tu rasa nak terbakar hehe...

Mengenai hal mak aku masuk spital tu...malam tu aku g ler..gantikan kakak ipar dan abang aku yg tunggu dari petang. Mak aku tak dimasukkan ke wad cume kat wad emergency je...dia sakit sendi..badan tak leh gerak..bangun tak leh..sakit sgt..aku rasa pasal aku ada bagi lauk semalamnye..lauk siput sedut...dia ada makan sikit..tak sangka lak lepas tu dia kene camtu sebab masa aku datang bg lauk tu..tengok dia ok je..sihat walafiat...hmmm...dah nak kene..nak buat camnelah kan...

So lepas dia dok rumah aku malam tadi..dan ni aku baru hantar dia balik..oklah..dia nampak ceria sikit tp masih tak elok pun sakit dia..nak bangun duduk payah bebeno...kesian tengok...

Suruh dok rumah aku..tak nak..nak jugak balik..hmm...suke atilah...

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

9 ulasan:

su berkata...

su doakan mak nrina cepat2 sembuh dan baek hendakNya...amin..

Tirana berkata...

Nrina..

Kita yang selalu dok kat dapur ni..memang sentiasa terjadi perkara begitu.. Puas mencari satu rumah..hehehe.. Kalau dalam keadaan nak cepat, memang nak marah gak tapi nak marah kat sapa..marah kat diri sendiri la sebab terlupa kat mana letak..hehehe..

Mudah-mudahan ibu Nrina cepat sembuh.

Tie berkata...

Kak tie selalu gak hilang dan lupa letak brg kat dapur tu..(makcik ni mmg pelupa)

Moga2 ibu nrina kembali sihat!

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

su:
insyaallah..saya pun harap begitu..kesian tgk dia susah nak gerak terutama g tandas.

kak tirana:
ehehe..ingatkan saya sorang je camtu...ni dapur cenonet je..klu besar tu lagilah cepat hilang ntah mana letak hehe...

tp klu budak2 ni tak kacau senang cari pasal saya mmg suke letak brg tempat yg sama...lagipun kan kita yg selalu kemas..mestilah kita ingat..lainlah dapur tu ada 2 3 tangan yg pegang..mmg cepat hilanglah brg ehehe..

kak tie:
mak saya dulu iye..segala jenis brg cukup lengkap ada semua tp bila nak cari mesti takde..jadi asyik kene beli dan beli sbb dia malas nak cari..tu yg rumah jadi mcm stor je ehehe...

kin hashim berkata...

nrina, lenkali, kalau tuutp blender takde, tutup je ngan piring...tekan kuat2, sbb k kin slalu buat camtu! heehehe..tak yah pikir2 nka cari...cari lepas tu la! :).

semoga ibu nrina cepat sembuh..sellau la bagi sokongan moral, kadang2 bila anak tunjukkan prihatin, tu pun da cukup baik buat seorg ibu! :).

ras-adieza berkata...

nasib baik rina ni, ibu penyabar...kalau akak, kadang2 leh semput...menahan perasaan.

anak akak mahirah masa kecik, suka sangat sembunyikan barang, bila ditanya dia akan berlakon konon dia tak buat. Bila dia nampak ibunya panik semacam, barulah di pelan2 keluarkan barang yang dicari.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kin hashim:
haah ek..tp masa buat keje mesti nak perfect gak..pasal tu nak cari brg yg mmg spatutnye digunakan..kang mercik kat meja kang satu keje lagi plak nak lap huhuhu...cukup penat dah hehe...

kak ras:
mmg rasa nak belasah jugak dia tp pk dia bukan tau ape pun...cakap juta kali pun dia tak tau ape hehe..lain ler klu abg dia sbb dah bleh paham...

farinajaafar berkata...

yaaa..dpt pun msk..dr smlm cuba xdpt2..asyik page error je..
urm..hehehe..kelakar la adik zarfan tuh..tomei2..
adik zarfan nnt kita sorok gas memasak mak lak erk..hehehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

farin:
agaknye pasal semalam akak tgh edit macam2 kat blog nie..godek sana godek sini..tu yg error tu...hehe..jgn marah ha..

Hatiku...