Sabtu, November 22, 2008

Mari Tambah Berat Badan

Ok..puan..puan sekelian...pada sesiapa yg ingin menambahkan berat badan sila ikut petua ini...

hehe...mesti takde sape nak baca entry aku dgn tajuk sebegitu rupe...manalah ada org nak tambahkan berat badan..kalau ada pun 1% je...

Sebenarnya aku rasa aku ada byk masa hari ni...jadi aku buatlah kuih yg dok tertangguh dari raya hari tu..sampai bila aku nak simpan cornflaks aku tu...takkan nak tunggu sampai tumbuh lumut plak...

So..inilah kuih utk raya haji yg dah tentunye tak sampai pun utk di makan pada raya haji hehe...

Aku suka buat pasal mmg teramatlah senang dan yg penting kat rumah ni semua suke..termasuklah semut..so mmg tak sia2 aku buat sbb aku sendiri akan habiskan separuh dari itu hehe...

Dulu masa mengandung dok mengidam nak buat jugak...dgn perut yg memboyot aku bersungguh2 buat sendiri..tak sama beli atau org buat..nak tangan sendiri tu hehe...kesudahannye berat aku minggu tu naik 5kg huhuhu...

Ok kita saksikan cara pembuatannye...


cairkan mentega yg sebuku tu...


lepas dah cair mentega masukkan coklat bar ni..


tengok dah bersama together gether...


dah sebati pun...


ape lagi..letakkan cornflakes tu....


lepas dah gaul semua..campur badam lak...


aku pakai 3 kotak badam...kasi sedap waalaaa sikit hehe...


sebati jugak...eh masa ni dah tutup api tau..kang lemau lak cornflakes tu...


acuan yg merah mengancam...


dah pakai baju hehe...


letak dlm peti ais...sudah habis...




Ok..itu jelah..senangkan...aku selalu masukkan nestum sekali tapi hari ni punye ler malas sbb nestum masih dlm plastik lum bukak so tak masuklah...klu masuk lagi sedap tau hehe...

Kepada yg ingin mencuba..mmg tak rugi pun..sedap giler...cuma pastikan peti ais dlm keadaan tidak penuh sbb dah letak dia...dah padat giler..tak leh letak dah benda lain...aku ni pun sebenarnya tunggu peti ais tu lengang baru nak buat...

Lepas ni mesti naik lagi berat badan aku hehehe...

Hari ni panas betullah..aku dah jemur tilam..bantal..baju..mmg bestlah...cepat kering...

Zarfan dan Zikry tengah bosan tu pasal tengah tunggu kain dia kering...Zikry punye kain mmg dah kering cuma Zarfan lum sbb kain dia kan tebal...so lambat skit nak keringnye..untuk adil so dua2 tak dpat kain busuk masing2 hehehe...tu pun dah puas nangis dan merayu2 mintak kat aku angkat kain dia yg kat jemuran tu hehe...

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

8 ulasan:

UnGu VioLet berkata...

slm kak.. dtg ambik award special kat blog mar tau!!!

Tie berkata...

Wah!! bersemangat nak buat kuih raya haji... kak tie tak terfikir lagi. Tgk fridge tu dah penuh... anak2 tu tak selongkar ke??

Oh!! budak2 tu rupanya ada kain bucuk...he he...kelakar betul laa...

atie berkata...

A ah la...Kuih raya haji tu.Tedaap lah, I like.Kita link2 blog leh ke? saje nak tukar citer

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

mar:
dah amik dah..tq byk2 ye hehe...

kak tie:
pasal dah takde ape yg nak diselongkarlah kene buat kuih tu hehe...tapi diorg takkan bukak selagi mama tak bukak...

diorg mmg ada kain busuk..tu hah punye rindu giler dok guling2 dgn kain busuk masing2...separuh hari tak dapat bersama rindunye bagai 10 tahun...

atie:
dah link dah..hehe..buatlah..baru tau sedap..anak2 mesti suke giler..

Tirana berkata...

Wowowow..sedapnya nampak..Kalau dekat, boleh ngendeng sikit..hehehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

bleh..klu sampai pun dah mesti tinggal kertas tu je kihkihkih...

.:dura:. berkata...

oh disini rupanya resepinyer..
hehe..x prasan.
sowy2..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

dudu:
haa tau pun hehe...

Hatiku...