Khamis, November 06, 2008

Award dr Kak Tirana



Hah..dapat award lak..setelah berjuta2 perkataan telah menjawab tag..akhirnya ada org bagi award..tq kak Tirana sudi bagi award kat saya...dan menghargai saya yg telah menjadi top 10 commentor hehe...yang sedihnye sampai skrg saya tak leh letak top commentor tu dlm blog saya..ntah ape masalah ler yg melanda..tak taulah..sedihh wooo....

Tapi takpelah...nanti oklah tu..hehe....

Lepas ni nak keluar rasanye g Hospital Besar lagi nak hantar mak g sana...sakit dia bukan bertambah elok tapi bertambah teruk...dah teruk sgt...baba plak tak suka aku bawa mak ke hospital tapi bila tanya dia nak jaga ke..katanya tak bleh jugak..abih tu camne...soh tinggal rumah anak2 pun tak nak lagipun anak2 yg lain semua keje..aku sorang yg tak keje ni hah..ajak tinggal sama tak nak jugak...geram dibuatnye...

Hari tu baba jatuh kat bilik air..licin..pasal tak penah nak cuci lantai tu...dah tu biarkan air dok bertakung kat situ..lubang kuar air tutup sebb takut katak atau ular masuk..akhirnya..dia yg terjelepuk..hah camne tu...klu nak dengar kata takpelah jugak..ni kata dia je yg betul..org lain semua tak betul...ishhh...geram sgt nie hah...kalau melibatkan dia sorang takpelah dah dia yg degil tp mak dok sama sekali...keselamatan dia nak kene jaga gak...buntu betul fikiran dibuatnyelah...tensen ni tensen...

Dah ler asyik nak kene ulang alik...elaun aku dah habis giler dah nie...nak tuang minyak kete je kejenye...habis kat situ je elaun aku...semalam g pasau malam pun terpaksan gunekan duit hasil jualan tudung...itupun tak cukup dok asyik kira duit je nak beli ikan parang...beli gak tp sekerat je hehe..takut tak cukup duit nak beli sayur dan barang dapur yg lain...

eh terpanjang plak jadinye aku berceloteh...mood tak berapa eloklah semenjak mak sakit nie..risau kat mak tp ntahlah...takut mak tak panjang umur je sbb tengok dia lain macam sgt dah..cakap pun merapu pastuh mimpi yg bukan2...

Oklah...nak gerak g sana..tengoklah kang klu dia tak nak g spital..aku bawak jelah dia balik kat rumah aku nie...senang sikit nak jaga..

Kepada kengkawan tolong doakan mak aku cepat sembuh ye...aku sayang sangat sebenarnya kat mak aku...sbb dulu mak aku layan aku macam puteri...semua keperluan aku dan kehendak aku semua di ikutkan...sampai adik2 menyampah sbb terlalu manjakan aku...sampai dah kawin pun masih menyusahkan mak..lepas pindah rumah baru nie baru ler rasa pengorbanan mak dulu terlalu besar untuk aku...bukan senang nak uruskan rumahtangga...bukan senang...dulu aku tak merasa sbb masih dok bawah ketiak mak je...semua harapkan mak...

Skrg mak dah sakit...tiba masa aku plak layan dia macam puteri..betul tak kengkawan..alamak sedih plak rasanya...dah meleleh2 air mata aku bila kenangkan pengorbanan mak pada aku masa dulu...

Jumpe lagi kengkawan..aku mungkin bz skit...so maybe tak update sgt...tp aku tetap sayang korang semua...sekurang2nya ada org yg bagi sokongan di waktu aku memerlukan...

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

6 ulasan:

Tirana berkata...

Nrina....

Semoga mak nrina cepat sembuh.. code tu nanti kak tirana tinggalkan kat YM ye..

ras-adieza berkata...

Memanglah perangai orang tua, baba rina..camtu...cerewet dan sensitif. kalau kita tua nanti...mesti camtu gak.

akak akan doakan kesejahteraan mak rina..semoga umur dia masih panjang dan sempat lihat rina bertambah cucu untuk dia.

Tie berkata...

Jangan sedihlah nrina. Kak tie jadi sedih pulak. Sama2lah kita doa utk dia. Mudah2an dia cepat sembuh.

Oh ya...kak tie dah buat satu lagi tag nrina. Nanti senang boleh tgk, ekk.

SaDi berkata...

take care yek... sabar lee bebanyak....

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
kak terima kasih ye...susahkan akak je hehe...

kak ras:
hmm..betul gak tu kan kak ras...ntah2 saya dah tua lagi degil hehe...tp kalau degil tu tak nyusahkan org takpe...ntahlah...

kak tie:
sedih kak..mmg sedih sgt bila tgk mak camtu...meleleh je air mata nie...tp dah dia sayangkan rumah dia...dan tak nak susahkan anak2...

sadi:
ok..terima kasih Sadi dan kepada semua kengkawan..saya dah katakan..tak sia2 saya berblog sbb ramai kengkawan beri semangat dan nasihat utk saya...terima kasih sekali lagi...mmmuuuahhhhh!!..

dd dudu berkata...

kak, nice blog :) saye suke^^

Hatiku...