Ahad, November 16, 2008

Cerita Panas Hati...

Sebenarnya aku pegi JJ hari tu terbekenan rak majalah kan..redeem punye..habis point aku tinggal bape ratus je huhuhu..lepas dah pasang pagi tu..aku rasa skru dia hilang dua..ntah camne leh hilang aku pun tak tau...so aku call JJ nak mintak skru yg kurang 2 tu...dia suruh datang JJ amik...

Dlm masa yg sama aku pegi pasau besau..nak cari kuih badak yg mak aku teringin nak makan sambil beli brg dapur..berposak wei bawak budak..selalu mak aku ada teman tp ni aku dgn anak2 je..

Alhamdulillah dapat 2 biji..rezeki mak aku..lepas beli aku turun kat kete letak makanan yg aku ada beli utk mak aku sekali..sekali aku disapa oleh budak yg jual buku pulak..aku terus cakap tak nak tapi dia bagi umpan kat anak aku..dia bagi buku tu siap tunjuk ada mcm2 gambar binatang..alahai kat astro pun boleh tengok hari2..apsal nak beli pulak..tp nak buat camne..taulah si Zikry tu...dia tak nak lepaskan dah..dah ler satu buku tu RM12 huhu...baik aku belikan kamus..tak sampai pun RM10..hmm...dua buah plak tu..so patut kene RM24 tapi dpat RM22.

Dah ler aku bawak duit tak banyak..dah lari dah budget aku..terpaksa kurangkan beli brg dapur..sabau..sabau...pastu g ler beli ikan..aku rasa cina pasau tu pekak..tak pekak tuli..camtulah..aku dah kata aku nak ikan parang..aku tunjuk ikan yg kecik sikit..dia kata ye ikan parang nak ke?..aku kata oklah bagi sekor..lepas dia potong..baru dia cakap ikan tenggiri..siol betul..aku dah kata aku nak ikan parang..dah ler aku ni lum dapat beza jenis ikan lagi...baru nak blajar2 ler konon...selalu mak ada..senang sikit..

Dah aku terpaksa amik ikan tenggiri tu..dah dia siap potong..terpaksalah..pastu aku mmg nak jugak ikan parang..aku dah cakap aku nak sebelah je..tapi dia bagi aku sekor..dah malas dah aku nak cakap..mmg pekak tuli betullah...aku cakap aku mmg tak nak ikan tenggiri tu..dah ler harga RM 40 lebih..aku cakap dah...patploh je..saya tak nak tau ikan tenggiri..terpaksa beli je nie tau...aku cakap..last dia bagi jugak...mmg lari lagi budget aku aduh duh duhhhhh....cam nak jerit je rasa...so harga utk ikan tenggiri RM15 dan ikan parang RM25..ok tak korang rasa..aku nyesal nie..tapi nak buat camne..hmm...

Lepas tu aku g rumah mak..tengok dia jap..kakak ipar aku dari Muar datang tolong masakkan lauk..ok alhamdulillah so aku bawak balik ler makanan yg aku belikan utk mak tu...so itulah lauk tengahari aku..hehe...hati panas nie..duit banyak lari hooo....

Ok..gambar..gambar..macam biasa...


nature beauty kihkihkih...sebenarnye nak bersolek pun aku malas..


inilah bukunye...


ini jugak..


malam g JJ amik skru yg kurang 2 tu..lepas tu ape lagi..jenjalan dan bawak anak g tempat mainan nie hah..























balik dah...sempat angkut kipas tu..hehe...






Habis sudah....

Sebenarnye aku pun heran..rak majalah tu tak kekurangan skru pun..hairan bin ajaib sungguh..camne aku kira sedangkan aku dah cube kira betul2 nie...tersilap matalah nie hehe...tak pasal2 dah nyusahkan budak2 kat JJ tu.

Sebenarnya hubby aku cakap..saje je tu..nak g JJ nak beli barang hehehe...sebenarnye tidak tp dah terlanjur datang tu ape salah beli brg kehkehkeh...

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh



10 ulasan:

Tirana berkata...

Hehehe..macam-macam cerita si Nrina ni.. Biasa la tu lari dari budget...tapi tak banyak pun kan..

ras-adieza berkata...

ala...rina...kalau terlebih kat barang nak masak tak per. Nanti boleh masak lagi. camne tak tau beza ikan parang dengan ikan tenggiri, bukan 2 jenis ikan tu ada bezanyer? Dua2 ikan tu sedap masam asam pedas...sedapnyer..

~ochie~ (^_^)v berkata...

salam.. whuaaa.. jejalan jer akaku ni.. hehhe akak x pakai makeup.. still manis g tu.. awet muda tu.. huhu
cumelnya anak akak.. geram ni nengok.. huu

Tie berkata...

Hi hi..memang kalau dah jenjalan tu mesti ada yang nak dibeli. Nak buat macam mana..., kita kan pompuan..hi hi..

ina's berkata...

agaknya apek tu dengar potong dengan PARANG kot..hehehe

Shada berkata...

alahai kesian nrina...sabar je la:)

KTS berkata...

hihihihihihi... belum kenal ikan lagi??? ada gak geng...

Unknown berkata...

hihihi sabo2..mmg kalo nak beli over budget tu selalu kene..so nak slamat beli kat hypermarket je..hehe..dah apek jual ikan slalu tak buleh lebey kurg

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
bukan ape..ari tu dah beli ikan tenggiri kat pasau malam..dah byk sgt kat peti ais..tak muat nak sumbat hehe...

kak ras:
itulah...pk takpelah zikry pun mmg suka ikan tenggiri...

ochie:
iye ke alamak seganlah cheh perasan pun ye tu kihkihkih...

kak tie:
ha'ah ler...penat ler sbb asyik terbeli je hehehe...

ina's:
ha'ah kot..kahkahkah..kan dia pekak tuli..hihihi..lawaklah...

shais:
sabar ler tu..klu tak sabar dah lama dah pelangkung kepala apik tu dgn ikan tu semua hehe...

kutaksempurna:
malu..malu..bukan ape..diorg tu lain kali letak ler label sbb senang sikit nak cam hehehe...

bibu:
ha'ah..beli kat pasau malam lagi best..tak ler serabut mcm apek tu..tau nak lakukan brg je..dah ler pekak huhuhu...

Ibnusinaputra berkata...

salam sis..oo befday ank sis 19 november yer..ala xsame la cm 2,saya dh lepas lame dah..heheh...ingtkn name zikry befaday pun same ahakssss..ape pun semoga sis hsband n anak2 bahagia hnga ke akhir hayat..semoga dlm keberkatan rahmat NYA...AMIN YARABB

Hatiku...