Selasa, November 18, 2008

Aiman Zikry 4 Tahun


Glitterfy.com - Glitter Graphics








Tepat jam 12.00am besday zikry..jatuh pada 19 November...2004..sebenarnya masa kelahiran dia pada3.45petang..hari Jumaat.

Teringat masa nak lahirkan dia...susah payah...mcm2 hal yg berlaku..penah masa ngandung 3 bulan lebih..aku alami sesak nafas..sengal satu badan..tak selesa..masa tu aku tumbuk perut aku..geram pasal beri aku sakit teruk sgt..pegi klinik doktor marah aku..kene sabar..mmg byk dugaan masa ngandung..susah skrg nanti happy sbb dapat baby...

Aku macam tak leh terima sakit macam tu sbb terlalu seksa...muntah jgn cakaplah..nasi pun tak leh pandang..pastuh dah boleh makan nasi..aku bedal kuih raya berbotol2..sbb hubby tempah awal..aku yg suruh..takut nanti raya tak sempat makan..so masa bulan puasa tu aku bedal..lepas berbuka dan masa sahur hehe...

Tiba bape hari nak raya..diorg cek darah kata aku ada kencing manis huhuhu...padan muka aku..so aku terpaksa ponteng puasa satu hari utk amik ujian darah yg 3 kali dgn minum air gula tu..

Akhirnye dia bitau aku terpaksa diindius..padan muka aku sekali lagi...so aku minta lepas raya..cheh siap boleh minta tarikh bersalin tu hehe..

Untuk pertama kali merasakan betapa seksanye bersalin..mmg hanya tuhan yg tahu...malah aku rasa amat teruk masa tu...sakit yg tak leh tertahan..sedangkan bukaan baru 6..nak tunggu bukak satu persatu adalah saat yg paling lama...seminit pun aku rasa dah macam sejam...

Sakit yg aku rasa disebabkan aku minum air selusuh sebulan sebelum bersalin...konon utk persediaan senang bersalin tp tak jugak..budak yg jaga aku tu cakap akak ni mesti minum air selusuh awal..selalu org minum lepas dah bukak 8..huhu..manalah aku tau...ni sakit sgt nie...dan mcm2 ayat aku baca..doa tenang hati pun..aku bukan baca perlahan..dah tahap jerit dah aku baca hehe...baca ayat kursi pun kuat giler hehe...kelakar je pk balik tp aku je rasa kuat org lain tak dengar kot hehe..

Aku siap marah kat doktor cakap aku dah tak tahan sakit dan mintak operate jelah...doktor pun dah sampai give up nak beri semangat kat aku sbb aku dah ilang semangat nak teran...dah penat sbb dah habis tenaga nak tahan sakit lagi tadi...korang bayangkan..aku masuk dlm bilik dia bagi ubat indius tu dlm 1.30 pagi...dah sakit kul 9 pagi..sampai kul 3 lebih baru bersalin..penat woo..

Bila doktor dah bersiap nak hantar aku ke bilik operate aku pulak cakap jap doktor ada gesa plak...so diorg bersedia sekali lagi..so 3 kali teran..kuarlah budak kecik warna merah hehehe...sekali tengok lelaki..mmg dah agak dah sbb dah scan sebelum ni mmg lelaki..

Syukur alhamdulillah...hilang terus tu rasa sakit sbb dia bagi baby dan letak atas perut..ah syahdunye jadi ibu...macam tak percaya...nangis dlm gelak lagi...

Tapi yg tak best lepas tu..kene jahit plak..byk woo..kene jahit pasal baby besar kot...3.5kg.. sakit sgt nak tahan kene jahit..aku rasa lebih baik bersalin tadi..jahit lagi sakit tau...

Lepas semuanye selesai...aku keluar terus dapat kucupan dari hubby....dia ucap terima kasih sbb bagi dia baby lelaki...sebenarnya mak aku org yg paling lega hati sbb dia risaukan aku ehehe..maklumlah aku kan anak kesayangan dia hehe...

Ingatkan penderitaan habis dah kat situ..dah balik rumah rupenye satu hal lagi pulak...payudara bengkak plak..aduh..aku nangis je 2 malam berturut2 sbb tak tahan...rasa nak pecah payudara aku nie...nak tido tak leh..duduk tak leh..diri jgn cakaplah mmg kaki lemah...so ape yg aku leh buat..nangis jelah...hubby nak tolong pun tak tau camne nak tolong...tolong tengok jelah hehe...

Lepas tu barulah selesai dan happy je...mula mcm seriklah tapi kesian tengok dia takde kawan so aku bagi lagi sorang hehe...tp tak ler sesakit masa lahirkan Zikry...sbb dah ada pengalaman..dan boleh bersedia lebih awal..

Habis dah nostalgia lama...yg aku takkan lupe sampai bila2 sbb anak sulung..

So skrg Zikry dah 4 tahun..dah besar dah..dah boleh harap sebagai seorg abang...aku bahagia dan bangga ada anak macam dia sbb senang dengar kata aku walaupun kengkadang tidak..

Biasanye klu dia tahu dia salah..dia akan cepat2 minta maaf kat aku...skrg adik dia pun dah ikut..lepas dia nangis dia mesti datang kat aku dan minta maaf..hehe..kengkadang kelakar gak..jap2 mintak maaf pastuh buat balik...

Hadiah untuk Zikry aku dah beli awal...aku beli jugak untuk Zarfan..mana leh beli satu je..kang dia gado..so dari hubby..surprise esok...nak tau...tunggu...ehehehe..


masa ni kat hospital..aku g hantar dia ada rawatan susulan dgn doktor..lepas amik darah minggu lepas...


Zarfan dgn aksi menyakitkan hati..aku amik jelah gambar sbb bosan tunggu lama masa tu..





diorg ni mcm biasa bukan leh duk diam...


lepas hantar mak balik rumah..aku singgah MITC..ingat kejap rupenye sampai petang jugak..byk giler kedai kat situ..aku tak pegi semua tempat..yg mana sempat singgah je..byk habis masa kat grolier tu...


aku belikan Zarfan piano nie..dia tak penah merasa main mainan yg berbunyi sempurna..selalu dak abg dia mesti rosakkan...


ni hadiah Zikry...


Besday boy...4 tahun dah..











dia ni saje buat lawak..pastu suruh aku amik gambar..


happy nak sambut besday..dia bukan taupun..selalu mmg happy pun hehe...








tunjuk helikopter kesayangan dia...





tgh khusyuk main..tengok bersepah je selalu..



Ok..habis sudah...

Esok...nak tunjuk hadiah besday dari hubby..itupun kalau dia sempat beli...

Happy Birthday Aiman Zikry...

Semoga menjadi anak yang baik dan hebat seperti ayah...

Mama sentiasa sayang anak mama...

Love u...

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

13 ulasan:

Tirana berkata...

Happy Birthday to Aiman Zikry... Moga besar jadi anak yang soleh..menyejukkan hati ibu yang susah payah melahirkan dia...

Suzi berkata...

dah 4 tahun dah Aiman Zikry ye...happy b'day. moga membesar jadi anak soleh..doakan mak dan ayah ye....

azza_irah berkata...

selamat hari lahir utk aiman zikry..
moga membesar jadi anak yg mnyenang kan hati papa dan mama nya...

Azma Sulaiman berkata...

happy birthday aiman zikry..
ye la nrina.. bila kenangkan setiap anak tu ada susah senang nk melahirkannyakan ;) such a great moments and precious things in our life... ;)

hope aiman ni jadi anak yg baik, berakhlak mulia n dipermudahkan dlm kehidupannya mendatang ;)

ina's berkata...

hepi besday to aiman zikry...muahhh kat pipi dia..moga jadi anak yg soleh yer..

julietchun berkata...

Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan Aiman Zikry. Mg jd anak soleh di bawah asuhan mamanya yg cun.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
amin...

suzi:
amin..

azza:
amin..

azma:
amin...
hmm itulah..setiap anak ada keistimewaannye..

ina's:
tq hehe...besday boy lum bangun tido lagi..busyuk hehe...

julietchun:
tq... :)

~ochie~ (^_^)v berkata...

salam.. whuaa...
mcm tu ka.. sakitnya melahirkan kak .. aiiiiiiiiiiiii nakutnyaaaaaa...

CuTeMiUt78 berkata...

happy besday to aiman zikry... semoga menjadi anak yg soleh.. dan membanggakan ibu yg susah payah melahirkan.. inyallah..

Tanpa Nama berkata...

Happy 4th Birthday to Aiman Zikry... dah besau la budak tu... jaga hati mama baik2 ye... happykan mama selalu...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

ochie:
akak dulu pun dengar seram..tp itu adalah fitrah manusia yg bernama wanita...

cutemiut:
tq...

sasha:
hehe...dah sampaikan semua pesanan kat dia...hari ni je paham esok dah lupe hehe...

Ciklinn berkata...

hepi besday zikri... ciklinn doakan semoga zikri terus menjadi anak yg berjaya dunia dan akhirat yer sayang....

akak... mmg takleh lupa kan pengalaman bersalin anak sulung... pengalaman akak tu lebeh kurang pengalaman lin.. huhuhhuhuh mcm2 rasa....

re: jamu tu bukan dari kak nurull..linn beli dari WMC...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

ciklinn:
aminn...

payah kan sebab pertama kali...serabut betul rasanye hehe..nurse nak marah pun tak leh pasal bila tanya..anak 1 so diorg diam je suruh sabar hehe..nasib baik tak kene marah..

Oo..beli kat WMC..ape tu..katne hehe..ade jual kat kedai jual ubat biasa ke?

Hatiku...