Selasa, November 25, 2008

Inilah Jawapanye...

Inilah gambar yg jelas sikit...kenal tak?


dari sudut lain...


haa..inilah dia hehe..kenal tak? aku letak camtu sbb ada semut busuk kat meja tu..pantang aku letak makanan ..dia hurung..so terpaksa letak dlm bekas ada air..walaupun aku pemburu semut paling merbahaya tapi semut busuk ni mmg susah nak kesan...puas dah aku bongkok2 utk cari dari mana dia datang tapi mmg dia pandai sorokkan tempat persembunyian dialah... 


ni aku letak kat dlm pinggan lak...


ni sebiji je...kuih ni namanye kuih cucur..ada org panggil cucur jawa 


Sebenarnya aku nak minta bantuan kat kengkawan...hubby aku suka sgt makan kuih nie...

Yang dia selalu dok pesan beli kuih tu..kuih ni ler...

Yang aku nak minta tolong tu...tolonglah bagi aku resepi dan cara membuatnye...

Aku penah buat tapi tak jadi kerinting pun kat tepi tu

Jadi mcm pen kek goreng plak..tapi lagi rangup tapi hubby aku tak suke plak...

Plzzz...klu sape yg tau tolong ajar aku...

Ada org kata ada teknik tertentu untuk jadikan dia camtu..itulah yang aku tak tau tu..so tolonglah ajar pllzzzzzzzzzzz......

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh


12 ulasan:

Tirana berkata...

hehehehe..cucur jawa rupanya..hahahaha.. kena tanya orang jawa la macam mana nak buat.. Kak tirana jangan kata nak buat, makan pun tak pernah..hehehe..memang tak reti..

@LiYaNNuaR ツ berkata...

cucur jawa?? patut la x penah nampak kat sini... huhuhu... sori la yek... tak dpt nak tolong... ngeh ngeh ngeh... lawo piring... Avon ek.. ekekeke...

pssssst... stail yg sama la... nyorok kuih dari ancaman semut busuk lagi hapak... muahahaha...

Tanpa Nama berkata...

mak naz kata, cucur jawa nih xbleh boh gula byk, nnti cpt hangir dan kerinting pun tak jadi. lg satu, jgn tuang tepung tu jauh sangat drpd belanga, nnti tak jd bulat. lg dua, kena guna senduk bulat masa tuang tepung tu. tepung tu plak kena kacau agak selalu dan jgn guna air sejuk masa campur ngn tepung. tp guna air suam. klau guna air sejuk nnti cucur akan jd keras dan tak lawa. minyak plak jgn trlalu byk, jgn trlalu sikit. kira adjust2 bg bleh tenggelam cucur jawa tuh. naz pn dah xingat sgt sbb mak pn dh jarang buat cucur jawa, haha (^_^)

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
itulah..saya tau pun lepas kawin dgn hubby..dia yg beli.

@LiYaNNuaR:
hehe...samalah kita..musuh semut tapi geram betul semut halus tu..bukan larat pun dia nak angkat makanan tapi suka hurung...ishhh geram sungguh...

Nazra:
tq Nazra...tepung beras kan...ke ada campur tepung lain? yg akak tau dia pakai tepung beras, gula, gula melaka..itu jekan..

atie berkata...

Keh..keh salah jawapan akak ye...tapi macam dah agak dah...cewah! Akak penah makan kuih tu kat rumah mertua ...sedap...tapi sorilah sebab caranya tak tahu la pulak

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

Kak Atie:
hehe...tau..mmg susah nak jumpe..ni kuih ni kalau jumpe pun ikut nasib gak..

CuTeMiUt78 berkata...

cucur jawa? baru ni tengok dan tau ada nya kuih ni.. selama ni tak tau pun

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

cutemiut:
aduhai..iye ke...ehehe..

cemut berkata...

adoi kaka..cemut suka gila kueh ni..tp da bebelas taun xjumpa ;( ingat time2 kecik dulu mkn ni.. huwaaaaa tekanan..nak nak nak nak

KTS berkata...

oohhh... kuih ni pernah tgk... sedap ker

Tie berkata...

Laa..kuih ni rupanya.... kat klate dan ganu byk jual kat pasar. Biasa kalau ada majlis kenduri atau tahlil mesti ada dihidangkan. Tapi tak pandai buat laa...sorrylah nrina..hi hi.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

cemut:
kuih ni jarang jumpelah..kalau kat pasar ramadhan pun dlm 1 kedai je yg jual...kene rebut hehe..

kutaksempurna:
akak tak suke..tp hubby suke..kuih ni manis...

kak tie:
iye ke...kat sini jarang jumpe...yelah klu manis2 tu belah sana mmg byk jual kan...

Hatiku...