Rabu, November 12, 2008

Gembira dan Sedih...

Aku bukan dlm keadaan sedih...

Lagu kat bawah tu takde kene mengena..aku happy sbb akhirnya dapat gak jumpa lagu tu..pertama kali dengar kat radio DJ bangang tu tak bitau tajuk lagu..so aku terpaksa cari sendiri...puaslah hubby bagi cadangan kengkonon tajuk lagu tu semogalah apelah...cari kat youtube tak jumpa pun bila letak nama siti nurhaliza tu...pastuh aku try lagi kali kedua..bukak youtube balik cari...ada plak melawan kesepian..tak plak penah dengar tajuk tu..sekali dengar..mmg itulah lagunye yg aku nak cari..happy sgt...itu yg terus letak kat blog..saje nak kongsi dgn kengkawan lirik dia..sedihkan...

Hari Isnin hari tu aku amik mak..nak jaga dia setelah puas dipujuk akhirnya dia nak gak...itupun lepas bawa dia g spital tu..so dia tido kat rumah aku malam tadi...mmg betul..dia kerap bangun malam untuk buang air..aku tak tido lena tp tak kisahlah sbb mmg aku yg nak jaga...

Aku happy dia tinggal kat rumah aku sbb dia makin sihat..dah boleh bangun sendiri tanpa pertolongan aku...aku pun pelik sbb aku bz memasak kat dapur sambil basuh baju..pastuh tengok dia dah terpongok ada kat depan tv..bila masa dia bangun mmg aku tak sedar sbb dia tak leh bangun sendiri pun sebelum ni..masa dia mula sakit dululah...

Tapi...petang tadi dia nak balik rumah dia semula...rindu kat baba kot..puas dah aku pujuk balik..dia tetap dgn alasan tak lena tido rumah aku sbb panas...alasan je tu..klu kat rumah dia pun same gak..bukan boleh tido gak...

Bukan tak nak jaga kat rumah dia...rumah tu banyak tikus..walaupun aku tak takut tapi aku geli..sbb tikus ni pengotor...puas dah aku rasa dulu...almari aku digigitnye..kain cadar koyak rabak..busuk bau taik dan air kencing tikus tu...bau bangkai lak bila mati..fuhh...tambah ulat plak yg turun dr atas bumbung..lebih baiklah aku jaga dia kat rumah aku..bukanlah kata bersih sgt rumah aku cuma lebih selesa..tak byk brg..dekat nak ke tandas..ada jamban duduk (mak tak leh bangun duduk sendiri) makan minum sentiasa ada..ubat tepat waktu..ape lagi yg kurang...ntahlah...

Betullah...kalau aku dah tua pun takkan aku nak dok rumah org lain..tidak..aku nak duduk rumah sendiri gak sbb dah selesa walaupun hakikat org pandang tak selesa...hmm itulah pendapat mak aku agaknye...biarlah dia selesa dgn rumah yg dah bertahun2 dia duduk...tp tidak lagi pada aku walaupun sebelum tu aku penah duduk situ...

Bukan nak memalukan keluarga sendiri tp sikap baba yg suka simpan brg ntah ape2..rumah mcm stor..mak plak suka beli dan beli brg..so byk simpan dari guna...pastuh kasi ayam makan depan rumah...depan rumah penuh taik ayam...dgn sisa lauk pauk buang je kat halaman...org datang kat rumah..bau itulah yg menusuk idung dulu...korang mungkin tak leh bayangkan...tp hakikatnye itulah...puas dah cakap..tp kan aku penah cakap...cakap dia je yg betul..cakap anak2 semua tak betul...

Mak tinggal dgn dia...ubat tak diberi..makan tak tentu hala....baba pun bukan sihat..dia sendiri pun tak penah makan ubat walaupun sakit kencing manis jugak...tp dia sendiri kata sanggup jaga mak..baba memang tak penah merungut jaga mak...dia sayang mak...mmg bersalah nak pisahkan diorg tapi aku tak nak mak sakit lagi macam dulu...

Anak2 bukan senang nak ulang alik setiap hari jenguk diorg...mcm aku boleh...tapi tak tahan duit minyak kete...klu ape2 hal suruh anak2 datang rumah...abg2 aku dah pening kepala sbb dlm bulan ni diaorg bz..kang klu tepon tak datang...nanti diorg merajuk...camne tu...

Aku mmg sedih mak nak balik jugak...tadi kat dlm kete abg aku..aku peluk cium dia..aku cakap aku sayang dia dan sgt sayang dia...kalau boleh nak dia tinggal dgn aku...sambil menangis...

Aku hanya sempat jaga 1 malam je...apa yg takde kat rumah aku..yg ada kat rumah dia?...mungkin keselesaan jiwa agaknye...diorg dah tak boleh berpisah...aku pulak tak sanggup nak korbankan keluarga aku untuk keselesaan dia...takkan nak jaga dia sepanjang hari kat sana...camne dgn makan minum suami..tugas aku sebagai isteri yg dah tentulah lebih wajib daripada menjaga ibu bapa...

Ntahlah...aku sedih skrg...sedih sgt...aku harap mak sihat macam dulu...supaya aku tak sentiasa risau sepanjang hari...

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

8 ulasan:

Tirana berkata...

Orang tua memang macam tu..tak suka menyusahkan anak-anak. Mak kak tirana pun macam tu jugak.. Rela dia dok sorang dari duduk dengan anak-anak tapi baru ni alhamdulillah kakak dah volunteer balik dok dengan mak...jaga mak.

Nrina, buatlah sekadar yang kita termampu..

~Cinta Cukulet~ berkata...

rasanya semua orang tua pun macam tulah kak...atok saya pun sekarrang ni dok sorang2 kat umah dia...bila bawak datang umah mak ayah saya dua tiga hari lepas tu nak balik umah dah...macam kak tirana kata diorang tak nak mneyusahkkan anak-anak kot..lagipun sesiapa pun akan tetap rasa rumah sendiri paling selesa kan

Suzi berkata...

setuju dgn kata2 tirana dan 'cinta milo ais' tu...apa blh buat, nrina dah buat yg terbaik...kan?...byk2 bersabar dan berdoa...

ANAKIRANA berkata...

cam mak saye kalo dtg umah saye pon kejap jer..tak tentu arah jadinya..dok tingat ayam kat kg la..itu ini la...

sabar2 yerr

SaDi berkata...

sabar yeee... ibu kita hanya sorang jee di dunia ni... inilah masa terbaik kita sebagai anak berbakti untuk dia sebagaimana dia menjaga kita semasa kita kecik dulu.. :)

julietchun berkata...

Sabarlah. Org tua mmg camtu. Mn bleh dok lama dgn anak2 wlu kita dah bg layanan VVIP. Kita buat ape yg termampu.

Tie berkata...

Baguslah Nrina. Segala yang terbuku tu dah diluahkan. Tentu rasa sedikit lega. Kita sebagai anak memang kena byk bersabar.

Esok2 kita juga akan melaluinya kiranya kita panjang umor. Dan tentu kita tak nak menyusahkan anak2 kita. Yang paling penting nrina telah lakukan yang termampu dan ibu nrina tahu yang anaknya sayangkannya.

Selalulah ucap sayang pada ibu kita kerana kita tak tahu selama mana kita dapat bersamanya.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kepada semua:
terima kasih..sedih lagi ni...cepat je nak leleh air mata..lebih2 lagi baca komen kengkawan semua..terharu..ada gak org beri sokongan di kala saya amat memerlukan...

saya akan cuba buat semampu yg boleh untuk gembirakan hati mak walaupun hati saya tak gembira...

terima kasih semua..saya sayang korang semua...

Hatiku...