Rabu, November 19, 2008

Kek Besday Boy

Hari ni besday Zikry...disebabkan besday boy ni bangun lambat so lambatlah dapat beli kek dia...

Sebenarnya aku nak beli kat JJ tapi tutup plak hari ni..nak renovation kot..so dah lari dah budget masa aku..terpaksa g Tesco lak nak cari kek...

Cari kek kat King's Confecsionery..ada tanda halal tu oklah..hehe..RM32 untuk setengah kilo..american coklat..hmm boleh tahan rasanye...

Aku beli dulu pastu g jenjalan suruh dia simpan dulu takut habis...saje je cari susu anak2 nie...tengok ada plak tgh offer..murah tu hmm..bolehlah..harga mmg aku tak puas hati tapi bolehlah...daripada tempat lain lagi mahal..

Disebabkan kad aku dah abis limit aku kene pakai cash..itupun nasib baik hubby ingatkan klu tak naye je aku pakai amik pastuh tak cukup nak bayar huhu..malu hehe..

So tak byklah memandangkan kene pakai cash..dapat beli susu 2 bungkus pastuh beli pewangi baju dan selai baju tido RM10 untuk zarfan..dah saiz zarfan je yg ada...zikry nak jugak tapi cakap dgn dia mama tak cukup duit pastuh baju dia takde yg RM10 huahuahua..teruk betul mama ni kan..

Ok..ape lagi..layan gambarlah ye...



amik kat kedai tu jugak..cakap dgn budak tu takut kang kat dlm kete dah tak segupe kek dah...


ni sebenarnye sebelum masuk Tesco..kan aku kene pusing dari JJ ke Tesco..so diorg amik kesempatan tido jap hehe...sampai berpelukan plak..kelakar je hehe...


aku nak jugak bergambar...ni muka bersolek tp blur plak hahaha...pakai bedak dgn gincu je








ni gambar kek kat rumah..alhamdulillah masih elok rupe walaupun tadi aku ada terbrek emergency pasal ada kete bangang punye lampu brek dia takde abih tu kete depan aku tu ntah tido ke ape dia terkejut so terbunyilah skeerreeeeeeeeeeettttt...dari kete belakang aku..huhu ngeri..kalau langgar belakang aku..dah sah kemek kete dgn kek aku sekali...
tapi aku mmg tak puas hati dgn kete yg tak pasang lampu brek tu...aku rasa nak sumpah dia masa tu jugak...nyusahkan org betul...dah tu jalan punyelah laju..tak sedar diri cacat hish geram...nasib baik kete depan aku tu cepat brek klu lambat..aku pun dah langgar belakang dia..
korang paham tak aku cerita hehe...ia melibatkan 4 kereta tau..kete bangang tu depan..kete aku yg ketiga..kete belakang yg bunyi brek ngeri tu hehe...


tak sabar ni nak tiup lilin...


4 batang lilin mewakili 4 tahun..klu 40 tahun 40 lilin hehe...lilin lebih byk dari kek hahaha..lawak je..


puh..puh...padam semua..mmg dah lama idamkan tiup lilin tu hehe...


dah abis tiup..cepat sgt...


ni nak makan lilin ke kek hehe...


bangga di sisi adik...sambil berkata..ini kek abang tau hehe...adik lak cakap iyer ler... 


zarfan cam tak tahan je..bila nak potong nie...


eh.. culik2 plak...


ntah apelah zarfan katakan kat abang..hanya dia je yg paham hehe...agaknye dia cakap potong ler abang..dah tak tahan lapar nak makan nie...tak paham2 ke hehe 


tak sabar nak makan lak...


potong kek...


eh pisau terlekat plak...


tak berbelah pun mama hehe...


tu aksi utk amik gambar je..yg potong mama jugak hehe..


close up skit..wah ceri tu aku dah bedal satu hehe...



dah makan dah...sebenarnye sepotong tu jelah yg dia makan..itupun tak abis..aku yg kene abiskan..





adik ni bab makan jgn ajarlah..dah mmg teror..


fuh ngeri..kotor camera mama...


lazat tak terkata hanya leh tunjuk gigi je kihkihkih...


khusyuk makan...


yg nie hah...wah..best tak...lauk makan malam..mama dan ayah...


char kuey tiau special kat pasau malam sini...rm3 satu..
aku siap bawak bekas tu sendiri..sbb tak nak kuah dia tumpah klu letak dlm polistrine...abang tu dah paham dah klu aku datang mesti bawak bekas punye hehe...


ni baju yg rm10 aku beli kat Tesco tu..saiz utk 3T tapi kecik je..


Ok..disebabkan hujan lebat tadi so masa yg aku budget dah lari..terpaksa tunda utk lawat mak kat rumah dia...aku tersangkut dlm Tesco tu ler..kete parking kat luar lak..

Melaka ni asal petang je mesti hujan..nak basuh baju kene awal..kul 3 dah mendung nak hujan dah...

Pasal hadiah Zikry dari ayah hmm..ayah terlalu bz hari nie..audit habis hari ni so dia ada mesyuarat tertunda tadi kul 6.30 baru abis..kedai tu dah tutup dah nak beli...so esoklah nampaknye...

Ade lagi surprise dari ayah utk keluarga kitorg..apepun tunggu jelah ye..dah amik gambar baru bitau hehehe...

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh


4 ulasan:

UnGu VioLet berkata...

wow.. bestnye kek tue.. cuteee sgt dieer..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

unguviolet:
tq singgah blog saya...
mmg best kek tu tp muak ler plak sbb manis sgt hehehe...

CuTeMiUt78 berkata...

wah.. sedapnya kek dia... nak cikit.. kuewtiow tu.. siap blh beli ngan bekas.. wah bagus ler camtu.. kat sini tak de camtu

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

cutemiut:
eh mana ada camtu lak..akak sendiri yg bawak bekas tu ler hehehe...ni mesti tak baca nie hehe..

Hatiku...