Selasa, November 04, 2008

Beli Barang..Habiskan Duit...

Hmm..entry kali ni dok cerita pasal duit yg aku habiskan...beli brg kat bawah ni ler...

Ntah apsal mood nak membeli belah membuak2 plak sejak bermenjak2 nie hehe..dah lama tak beli brg kot...tp biasalah..brg kat dapur dah byk habis...tak selesa lak rasanya sbb dah tinggal sikit..kang tak pasal2 tak masak sbb takde beras ke..takde ape2lah hehe...

Ok..mcm biasa tgk gambar jelah ye...



yg ni..saje je aku mengetest gincu baru...aku dah lama tak pakai gincu..selalu pakai lips balm je sbb bibir cam sensitif tak leh kene gincu..sejak sekian lama aku cuba gak beli...nak pakai...


mcm biasa gak zikry mesti menyibuk klu nampak aku kuarkan kamera...
ok plak rasa pakai gincu nie...tp camne pun aku lebih suka pakai lips balm lah...sbb tahan lama skit..gincu ni lepas makan je mesti hilang hehe...buat masa ni takdelah ape masalah bibir aku bila pakai alhamdulillah..dah baiklah tu sensitifnye hehe...








masa ni plak kat Hospital Besar Melaka...dekat dgn wad kecemasan. Mak aku naik ambulan datang sbb semua tak larat nak angkat mak masa tu..mak pun mmg tak leh nak bantu angkat diri sendiri gak sbb bisa sakit sendi...tp tak masuk wad ler pasal takde ape masalah pun kt doktor cuma sakit sendilah..





Zarfan dan lobang longkang tak dapat dipisahkan...aku pun heran apsal gitu teruja bila nampak lobang longkang camtu...segala macam benda nanti dia nak masukkan..terutama sampah dan batu...ntah ape yg syok ntah buat camtu..hanya dia yg tahu...tu tgh cari sampah nak masukkan dlm longkang tu lagi..


ni dah balik dah..dlm kul 11 lebih malam...so u turn balik rumah diorg..pastu aku suruh diorg bawak brg pastu tido rumah aku...susah sbb diorg ni sebenarnya takleh tinggal berdua dah sbb masing2 tak sihat...


jemputlah datang ke melaka ye hehe...


ni hah brg yg aku beli...pehal lak stokin ni kan..tak sampai rm10 leh dpat kan..apsal lak rm169.00 hehehe...





dgn ini..2 pasang ni dgn 2 pasang stokin dlm satu kotak...


nampak tak...


close up lagi skit...dah nampak kan...


ni ler dia..hehehe...aku kan sakit lutut sejak bermenjak2 ni gak...so memula g kat guardian..mahal giler..rm179 hanya untuk lutut tu je...tak termasuk stokin tu...
abis tu aku jenjalan kat dlm jusco tu nampak lak dia tgh buat promosi..ape lagi aku pegi tanya..pastu terbekenan..beli ler tanpa bitau hubby lak tu..habislah ranap kad dia aku belasahkan hihihi...







ni hah harga sebenar yg jusco beri...aku rasa ok ler pasal ada stokin sekali lak tu...


bacalah klu nampak hehe...



ni ler org yg cipta benda nie...


ntah ape ni aku tak paham pun hehe...


sebelum beli kene ukur saiz kaki...kat atas lutut utk tentukan saiz...



aku punye saiz..biasalah..


ni hah harga kat kotak...mahallah kan..tp jusco beri rm 169.00 oklah...












yang ni kesan penggunaan...


lepas penggunaan darah leh jadi byk kat tempat tu...oklah...


org yg patut gune...tu nampak tak tulis Housewives hehe..aku ler tu...





kat tv iklan diaorg nie ler yg jadi duta..lagi Fauziah Nawi dgn Jalaludin Hasan tu...aku tengok tu ler yg jadi terpengaruh tu hehe...




Ok habis dah citera pasal brg mahal yg aku dah beli...

Ok gak bila pakai..masa nak pakai yg kat lutut tu..masa nak sarung cam rasa panas je..betullah ape yg tukang jual tu cakap..mmg akan rasa panas...lega skit lutut aku nie...

Malam plak nak tido aku pakai stokin tu...tak ler sakit kat tumit bila bangun..selalu uih sakit sgt bila nak berjalan sbb kat tumit tu mcm kene cucuk jarum...

Kepada yg sakit cam aku nie...eloklah pakai benda camnie..memula aku rasa cam merepek bila nak beli sbb mahal tp bila ada promosi camtu...terpengaruh gak aku hehe...aku rasa mesti ada tempat yg offer lebih murah sbb aku malas nak berjalan lagi..so beli jelah kat Jusco tu...

Ok...nak jual kain pasang dan tudung lak lepas nie...korang tak nak beli ke...? sudi2kanlah singgah kat znrina collection tu ye..

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh



8 ulasan:

farinajaafar berkata...

semoga kesihatan kak nrina bertambah la baik..pas 2 leh la g jln2 mcari ketenangan..heee
semoga happy2 slalu..

julietchun berkata...

Ni yang dalam iklan jalaludin hasan dan fauziah nawi ke?

Mieza's Penny berkata...

klu bgs mahal pun takpe...:D comel la dua2 budak ensem ni...

rina duk melaka ek...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

farin:
klu jenjalan tu..sakit kaki pun larat gak hehe...janji jalan..

julietchun:
ha'ah..itu yg terpedaya tu..

mieza:
ha'ah cube je...lagipun bleh pakai gilir2..hubby pun kengkadang sakit kaki...

saya mmg org melaka tulen..anak beranak mmg asal melaka...

ANAKIRANA berkata...

sakit lutut sbb apa?jatuh ker?

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kirana:
jatuh tu tidaklah tp ada kaitan dgn masalah berat badan gak...pastu selalu melutut sbb nak lap lantai..anak2 kan suka makan bersepah...

Tie berkata...

Eh!...kak tie pun kekadang sakit lutut..tapi sebelah je..

Mahal gak benda tu..Kak tie bubuh minyak panas je.. kadang2 ok, kadang2 tak menjadi laa...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

Kak Tie:
kak..akak kira dah berusia dr saya..saya ni muda lagi dah kene sakit mcm2...dah tua nanti takut tak leh jalan je hehe...mintak2 jauhkanlah...

saya ni tak suka betul bau minyak angin...suke tu sukelah utk legakan sakit tp tak suke dok semerbak bau dlm rumah..klu minyak wangi ok gak hehe..

Hatiku...