Ahad, Ogos 24, 2008

Tension..tension..tension...

Aduh...org kata tak baik mengeluh tapi rasa dah tak tahan sangat dah ni...

Dah lah segala pergerakan aku sekarang ni macam kontrol ayu jer pasal sakit kat bahagian tepi badan..ini semua angkara batuk...tak tau ler rasanya sebab angin kot. Tak boleh gerak kuat2..kene lemah lembut kalau tak mesti sakit..macam kene cucuk besi lak...aduhh...nak batuk lagi sakit...

Pastuh anak aku si Zarfan...bz chat ngan ayah kat komputer..dia plak bz main air kat sinki..kuarkan semua cawan dlm 7 biji pastuh aturkan dan letak air...kononnye ikut cara aku membasuh pinggan mangkuk ler...dia suka perati aku buat keje kat dapur..sampai amik kerusi semata2 nak tengok..tgk dgn khusyuk tu...rupenye dia belajar..

Aduhh lagi...air dah berlambak sampai tepi singki...banjir...dah ler kitchen kabinet aku tu kayu je...abis kembang...hishhh...geram betul dibuatnyer...

Pastuh hal Zarfan lagi...punyelah berlambak mainan kat dlm bilik khas utk mainan dia...apsal dapur aku gak yg dia nak main...dah abis pinggan mangkuk aku bersepah2 jadi alat mainan dia...mana tak geram...kang aku cari nak pakai semua bersepah tak tau mana dah...

Zikry lak sibuk aku update blog dgn fotopages sibuk gak nak tengok kartun yg aku letak tu...bukak satu komputer untuk dia..pastuh dia main2 mouse lak...tengok jer ler...nak dok klik buatpe...bukan aku tak bagi dia pakai komputer ni..ptg tadi dia je yg guna..sampai maghrib..baru genti..

Pastuh diorg main2..jap nangis jap jerit...aduuhhh pening kepala aku nie...agaknya kalau ada batu belah batu bertangkup aku dah lari kat sana suh makan aku hehehe...ni pengaruh tengok citer merepek indon tu ler hahahaha...

Dak Zarfan kalau nangis aku marah dia...dia dtg kat abang dia Zikry suh abg dia pujuk...abg dia pun layan ler dia...shuu..shuu..diam ye dik...sambil tangan dia usap kepala adik dia pastuh dia tanya aku..mama apsal zarfan nie...nak tergelak plak aku ngan sikap dia yg bukan cam budak tu...umur baru je nak masuk 4 tahun tapi kira ada gak sifat penyayang hehe...

Aku baru suruh dia tutup tv pasal takde sape yg tengok...hujan ke mama...haah hujan..tapi tak dengar pun hujan kata dia...aku cakap ler jap lagi hujan ler tu ehehehe...aku biasa cakap klu hujan kene terus tutup tv nnti kilat terbakar kene panggil bomba uih payah tu..byk hal nnti..hehe

Ni tak tido lagi ni...dah kul 1 lebih ni...aku dah tentulah letih pasal malam tadi langsung tak tido...pastuh pagi lak bangun awal nak basuh baju...

Elok punye basuh...hujan plak...aduhhh...kene sidai dlm..kang sidai luar habis baju aku bau masakan makcik sebelah pasal dapur dia dok sebelah rumah aku..tak masak kat dlm rumah takut rumah berbau..tapi kang abis bau masuk rumah aku...baju aku pun ada bau...tension gak...

Alahai ape lagi ek...tv citer tak best langsung...tak tau ape nak buat. Tadi tunggu suami nak chat tapi dia tertido lak so dia sms kata dia letih..takpelah esok masih ada...asalkan dia jaga kesihatan cukuplah...aku risau gak takut dia sakit kat sana...kesian dia byk keje nak kene buat...ayah...i luv u...mama rindu ayah...

Tadi aku pasang kitchen trolley yg aku beli redeem kat Cosway. Fuh!! menggila buat keje camtu...menguji kesabaran betul...apsal ler dia tak jual siap pasang...tak payah aku nak pasang...lama gak aku try try..dari petang sampai ke maghrib...dari ada cahaya matahari kat luar sampai dah gelap..still terkial2 lagi tangan aku dok pusing skrew kat situ...akhirnya berjaya gak...alhamdulillah...pasni leh letakkan air @ makanan utk tetamu kat situ je..pasal takde meja..selalu letak kat dulang anak aku yg menyibuk serbu dulang tu...tu semua persediaan utk raye hehehe...




Takde gambar hape pun pasal camera suami bawak ke sana. Aku malaslah nak cari camera lagi satu tu..dia simpan dlm kotak...tgh lemah lembut ayu ni byk tul pergerakan aku terbatas...selalu buat keje macam lipas kudung..dgn penuh gagah berani..tapi kali ni tak mampu..sampai bilalah akanku hadapi penyeksaan ini...jgn kata nak gerak...nak tido pun lagi satu penyeksaan..bukan suke2 ati leh baring telentang ke, mengiring ke..semua perlu lakukan dgn penuh hati2...uih..penat sungguh...tak dapat buat aksi tido yang puas...semua kene kontrol...

Dahlah..cukup2 lah aku merepek ni..kang lagi panjang meleret2...sape pun tak kuasa nak baca..aku sendiri pun lum tentu baca balik...PENAT..NAK TIDO TAK BOLEH...BATUK DAN SAKIT BADAN...TOLONG...

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

2 ulasan:

~Cinta Cukulet~ berkata...

ala kak...kgn tension2 okeh...take a good rest...semoga cepat sembuh :D

Tirana berkata...

Salam Rina..

Apa-apa pun anak-anak kena diutamakan. Kadang-kadang diorang buat perangai sebab nak tuntut perhatian. So kerja2 yang tak berapa nak penting, kita letakkan ke tepi dulu dan layan diorang sampai diorang puas.

Hatiku...