Isnin, Ogos 25, 2008

Cerita aku hari nie...

Hui...mmg penat hari nie...malam tadi dah ler tido lewat..kul 3 pagi camtu pasal biasalah aku mmg tak leh tido..kul 3 pagi pun tido ayam jer...mata bukak tak leh pejam...tak tau ler nape...dapat lena jap dah batuk balik...so mmg tak dapat tido dgn sempurnalah...

Kene bangun awal lak tu pasal mak aku kene g Hospital Besar Melaka...appointment dgn doktor kat sana...jam dah bunyi...kul 6.30am alahaii...tunggu jap ah...nak tido ni ngantuk lak...tapi tak leh tido dah..terus bangun jer lah mandi..solat..dan bersiap..

Anak2 masih tido...takpelah kang dah siap kemas brg terus kejut masuk dlm kete jer...bila dah siap kemas brg semua..enjin kete dah start..dak zarfan dah bangun awal dah sambil tersenyum kambing...org puas tido mmg camtulah gamaknye kot..jeles tullah aku...

So dia awal2 lagi dah masuk kete dgn sukarela...sambil makan roti yg aku beli mlm tadi kat kedai luar...satu kerja yg amat berat lagi utk aku lakukan...uih tak sanggup nak angkat berat dlm keadaan aku yg tgh sakit nie...zikry masih tak bangun...dialah yg paling tido lewat mlm tadi...aku dah kata tido awal..degil..so aku membebel ler ape lagi...kejut gak suruh bangun..tak kuasa nak angkat...pasal angkat dia semalam nak cuci tangan ler aku makin sakit nie tau tak...

At last dia masuk gak kete dlm keadaan tak puas hati...ah lantak..aku patut lagi tak puas hati pasal degil org dah suruh tido awal tak nak...

So aku meneruskan perjalanan ke rumah mak aku...amik dia. Tinggalkan budak2 dgn baba aku..nak bawak diorg...? fuuhhhh...baik aku pengsan dulu sebelum aku pengsan kemudian...aku nak jalan pun payah...kang nak berkejar berambat dgn diorg...tak kuasa...

Sampai hospital biasalah masalah parking...tapi aku ni penyabar dlm mencari parking...takpe..dgn berkat kesabaran aku jumpe satu tempat yg sebenarnya bukan parking rasmi tapi leh ler kete lepas klu aku letak kete kat situ..janji tak nyusahkan org lain hehe...yg pasti tempat tu redup..huiihhh..bestnyer...

Aku ingat nak terus g kat mak aku tu hmmm...mmg lama nak tunggu...aku pk ada masa dlm setengah jam ni aku nak tido dulu dlm kete..konon nak balas ngantuk ler...aduh...tak leh gak...mata tak leh tutup...ada byk gangguan bunyi...tak leh jadi aku terus jalan dgn perlahan macam org dlm pantang g kat tempat mak aku jumpe doktor tu...

Aku dah agak dah..mesti lama punye...bayangkan aku sampai dlm kul 9.30am habis segala urusan kat spital tu dlm kul 1.30pm..bygkan ape aktiviti aku masa tu...duduk sambil baca surat khabar pastu tido tersenggut2 dgn kepala sebelah kiri letak kat dinding...buruk bebeno rasanya keadaan aku masa tu...terlayang jap jer pastuh kontrol ayu semula hehehe...

Dah habis aku g makan kat kedai makan kat Durian Daun tu..ntah hape ke name pun aku tak tau...tau makan jer kat situ..aku suka kuey tiaw dia..best tapi hari ni suami dia lak masak...tak sedap langsung...ntah apsal ntah bini dia tak masak...takkan aku nak buat permintaan plak masa tu nak suruh bini dia masak gak...terasa lak laki dia kata tak pandai masak..hehehe...

Apepun abis gak pasal aku lapar...pastuh anak buah aku si pooh beby tu call nak suruh bayarkan yuran nak masuk uitm ntah camtu ler gamaknye...aku bukan tau ape pun...dah dia minta tolong..dah terlanjur keluar nie..aku g ler bayarkan kat bsn...dah settle semua..aku balik...

Sebelum balik singgah kedai amik katalog raye..ada jual baju, kasut, pinggan mangkuk dan sebagaimye...aku ni mmg jenis suke baca katalog...tak tau ler apsal...suke jer...

Pastuh mak aku nak g kedai 2 ringgit...kat Taman Merdeka..nak beli baja katanya untuk pokok belakang rumah dia...oklah..g jer lah...bila lagi pasal aku ni malas dah nak kuar rumah lepas nie...

Lepas g sana mak aku nak aku g kat rumah org yg pandai urut cari urat yg sakit...kat kg aku tu ler...hmmm...aku malas nak g pasal aku kata aku ni kan batuk jer...tapi mengenangkan keseksaan yg aku alami aku setuju gak...

Fuh katanya aku ni batuk tergeliat urat...urat aku ler masalahnyer...ingatkan tulang rusuk aku dah tercabut satu hehe...dia urut sikit jer tapi punye ler chedapp...aku mmg suke org urut cume tak mampu nak g spa spa nie..mahal..tak cukup ler elaun aku nak g tempat camtu...rasa cam ok sikitlah...kene dtg lagi katanye..oklah nnti aku dtg lagi...

Balik rumah, anak aku dah berlari2 panggil mama mama...cam rindu sgt ler kat aku..mana tak nyer lagi pagi aku kuar balik kul 5 lebih...byk urusan tu...hehehe...pastuh baba aku terbaring..pastuh dia citer dia xcident kat Bachang..laaa...pehal lak dia leh xcident...rupenyer dia nak kuar duit pencen kat Malim..selalu dia minta tolong aku kuarkan kat atm...ntahlah..dah nak malang ler tu...saje cari pasal pun ye..badan dah tak kuat naik motor g jejauh lak tu...naik motor jalan keliling kg tu leh ler...tak byk kete..dah dia kene dengar aku membebel lak...

Tapi teruk giler gak keadaan dia..walaupun bukan cedera parah tapi byk gak luka kat badan dia. Baju dia sampai terkoyak...jatuh..dia kata dia elak lubang..tapi aku rasa dia langgar lubang ler...dia mana nak ngaku kesilapan dia...kalau tak takkan teruk camtu. Dah ler ada kencing manis..tu dah nak demam dah tu...esok mesti lagi teruk keadaan dia...tapi dia degil ler...tak tau nak cakap camne...kang cakap lebih kecik ati. Org tua ler katakan...

Pastuh aku balik ler rumah aku...fuhh..byk keje nak buat lagi nie...dgn nak buang sampah..kemas rumah sbb bersepah semalam tak sempat kemas...mandikan budak2 nie...uihh...

PENATNYER HARI NIE...

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

10 ulasan:

Tirana berkata...

Salam Rina..

Kak Tirana yang baca ni pun penat..apalagi orang yang mengalaminya ye..dari pagi keluar sampai petang baru balik..hehehe

~Cinta Cukulet~ berkata...

hu...best jugak kan kena urut..tapi saya tak bleh sebab geli hehe

shafa berkata...

Mst penat ni 1 hari punya aktiviti.

Shada berkata...

salam,

kesian Rina, pasni cuba la rehatkan badan :)

Tanpa Nama berkata...

nor, hecticnya hari2 ko.. penat mengalahkan keje opis. takpe nor, pahala byk.. chayokk!!

Zu Ismail berkata...

betullah...penatlah kite baca entry nin..oang yang nanggung apatah lagik... balik pun kul 3 pagi...huuhuhuhuhuuhu nin lah contoh cerita teladan yang wanita tuh lebih kuat dari laki sebnornyer..

Zu Ismail berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Zu Ismail berkata...

owhh..silapler..bukan balik 3 pagi ek.. tido 3 pagi... huhuhuhu kena cover balik tido tuh... hihihihi

Tanpa Nama berkata...

fuyoooo...
padat juga ye..
teringat mak kat umah..
mesti byk koje jugak kan..
hmmm...

=)

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak Tirana ~ dah agak dah sape yg baca mesti penat pasal panjang meleret2 hehe..

Milo ~ apsal lak geli..best ler urut badan...

Shafa ~ Fuh..berat mata memandang berat lagi bahu memikul..

Shais ~ terima kasih..mmg rehat dah nie..

Yulie ~ itu dah rutin keje aku skrg nie..dah biasa tapi mmg cukup meletihkan...

Azura ~ Uih..saya baca balik pun penat gak...mcm2 hal..tapi tido kul 3 4 pagi tu dah biasa dah..cume klau kene bangun awal tu yg rasa lagi letih...biasa mmg cover tido..bangun sampai tengahari hehehe...

nora bahari ~ kenanglah jasa ibu..masa dulupun akak buat tak peduli tapi bila dah jadi ibu..baru tau...hehe..

Hatiku...