Selasa, Februari 24, 2009

Seramnyer..

Aku baru teringat nak cerita pengalaman yg aku sendiri yg menyeramkan...nak tau apa? meh baca je hehe...

Masa aku keje dulu..aku jadi pembantu bos dan bos tu yg paling besar kuasanye di situ..ramai yg kata aku ni setiausaha tp sebenarnya lebih kepada kuliygtakkuasa hehe...pasal ape tau..jawatan aku adalah terpanjang dlm senarai kat syarikat..Pekerja Mahir-HR, Admin, Purchasing, Document Controller..steno..

Dah semua keje aku buat tp takpelah sbb dah di beri tugas sebegitu rupe..

Kalau ada majlis kecik2 kat opis..akulah yg jadi pengacaranye..takat tak formal tu bleh je aku belasah tp majlis yg high class ni gigil lutut jugak nak handle huhuhu..

So...adalah satu hari tu..aku ditugaskan utk beli hadiah utk Pengarah Urusan syarikat aku..so tempat yg aku pilih Royal Selangor Pewter..bukan kat Selangor tp kat Jaya Jusco Melaka je..dulu ada skrg dah takde dah..tak laku kot pasal aku tak beli lagi dah hehe..tp kalau kat Mahkota Parade ada lagi kot..

Harga toksah ler aku citerkan..kalau adepun yg paling murah harga RM50 tu..takat plat dia je dapat..dah tentu2 harga ratus2 bagai...

So aku pilih waktu pagi untuk pegi beli pasal nanti ramai yg nak tengok benda tu sebelum dibalut cantik..sape yg balut..aku ler jugak..hehe..

Dalam kul 11.00am aku dah sampai sana dan amik barang..sebelum ni dah tempah dah...pasal kene pakai plat letak kat hadiah yg menyatakan kitorg yg bagi hehe...

Aku kuar dari situ lebih kurang kul 11.30am gitu..menuju ke kereta sambil tangan memegang dgn bangga beg Royal Selangor tu..

Sedang aku berjalan menuju ke kereta..aku ternampak ada seseorang dlm kereta tak silap Wira Sedan..lelaki dan sedang memandang aku..bukan aku nak pandang dia sangat pun..tp ntahlah terpandang plak..

Aku terus masuk kete..kunci pintu..tak jalan lagi pasal aku tengah kira duit..tujuan aku lepas tu g bayar bil kat pejabat pos..bil akulah..biasalah selit urusan peribadi masa buat tugasan hehe..

Tengah aku kira2..leka sungguh aku mengira padahal bukan ratus2 pun cuma puluh2 je tp punyelah teliti..lebih sepuluh kali nak kira nie hehe..

Tengah aku leka tu..tetibe cermin tingkap aku diketuk..

Terkejutlah aku tercampak duit yg aku kira tadi aduh..kene kira balik..dah ler banyak singgit jer ni aduyaiiii...

Rupenye lelaki tadi...pelik plak dipkkan..ape dia buat kat JJ pepagi gini..dan tetibe nak sape aku plak..

Masa tu dia kat sebelah kirilah..dia suruh aku bukak pintu kete...memula tu dia tanya kul bape..punye ramai org kat situ...apsal nak tanya aku kan..

APE?!! aku tanya baliklah pasal pelik..apahal aku nak bagi ko masuk kete aku..tu cakap dlm hati je hehe..

Aku geleng jelah..dia suruh turunkan tingkap plak..aku turunkan sikit je..muat2 jari dia je nak masukpun..

Yang bagusnye walaupun tak bagus..kete aku ni jenis kete lama..buruklah senang citer..takde auto lock ke hape ke..so semua manual..lock, cermin,paut stereng..bukan power stereng ye..

Aku : Kenapa? Salah ke saya park kete kat sini?

Dia : Eh! tak..saya nak cakap sikit dgn awak..

Aku : Pasal apa..saya sibuk ni..

Dia : Tak..sebenarnya saya tengok nombor kete awak ni..dulu penah xciden tak?

Aku : Uih..takat saya bawak ni tak penah..kalau ade pun tak melibatkan org lain..saya dan kete je..lagipun ni kete secondhand je..Nape?

Dia : Dulu saya penah xciden dgn kete ni..tak ingat sape pemiliknye dan org tu penah berhutang dgn saya..sampai sekarang tak bayar..ntah2 ayah awak ke..bawak ler saya g jumpe ayah awak boleh kita bincang..saya naik kete awak ok..

Aku : Hish..tak penahlah..maaflah salah org kot awak ni..dahlah saya nak cepat ni..nak gerak skrg ok..

Dia : Eh..eh..jap ah..saya sebenarnya nampak awak tadi..awak ni cantik..jadi saya nak kenal sebenarnya..saya macam penah nampak awak sebelum ni jadi tu yg saya nak tegur tu..

Aku : Ooo..maaflah pasal saya tak kenal awak dan mmg tak nak kenal pun..oklah ye..

Dia : Eh tunggulah..saya ada banyak perkara nak cakap dgn awak ni..boleh tak tolong bukak pintu saya nak masuk..tolonglah..ada perkara penting sgt ni..

Tahap tu aku dah rasa lain macam sangat dah..dada aku makin berdebar..

Bila aku tengok keadaan dia..kacak jugak orgnye tp mata dia merah..tak silap dia pakai baju Celcom...uih citer ni dah lama sebenarnya..masa aku lum kawin lagi jadi yg mana aku ingat jelah yg aku citer..dulu ada letak dlm diary tp lepas kawin dah bakar takut byk rahsia terbongkar hihihi...

So..dia cuba bukak pintu kete aku dan gegar..dah kira tahap terdesak sgt dan dia nampak mmg marah sgt dgn aku tp dia tahan..aku dapat tau bila tulang rahang dia gerak bila ketap gigi..mmg marahlah tp dia kontrol supaya aku lembut hati utk bukak pintu kete..

Masa tu aku mengharapkan sape2lah lalu terutama pakcik guard supaya tanya kat dia ni ape yg dia nak sebenarnya..

Tangan aku dah makin menggigil..bila dia hentak pintu kete dan tendang..dan dia terus blah..

Aku masa tu kaku..duit bersepah..nak kira..1 2 5 4 urutan nomborpun dah lintang pukang..akhirnya aku terus je gerak dan tak sedar aku langgar tunggul kecik sebesar batu bata kat parking tu..batu tu yg memisahkan parking bertentang supaya tak makan jalan..paham ke..tp tak memudaratkan kete aku cuma aku terkejut je pasal aku langgar jugak hehe..

Korang pklah kan...nape dia beri banyak alasan supaya aku kononnye akan beri dia masuk kete...ape hal kan..dia sape yg aku nak jemput masuk kete aku..mati akal jugak dia bila satu persatu penipuan dia aku tau dan buat tak tau...

Aku cuma terbayangkan kalaulah aku ni bodoh tahap dinosour tu..bila bagi dia masuk kete aku..aku tau motif dia..dia nampak aku bawak beg royal selangor dan tengah kira duit plak dlm kete..konon kaya gaban ler aku ni...

Aku rasa dia nak rompak aku je tu..pasal dia ingat aku ada duit..mata dia merah dan sikap dia lain macam..mcm tengah gian..samada dadah atau ganja hmm..tak taulah..

Lepas dr kejadian gitu..aku ada terdengar plak berita pompuan kene bunuh, rogol dan rompak kat Melaka plak tu huhuhu...lagi buat aku seram..nasib baik pompuan tu bukan aku..

Seram kan...

Nasib baik aku ni tak makan puji..hehehe..walaupun aku tau aku cantik tp tak yah cakaplah pasal aku muak dah kuikuikui...tu silap dia hehe...

Aku bersyukur kerana Allah selamatkan aku buat kali kedua dalam kejadian yg hampir serupa..kali yg pertama nanti2lah aku citerkan...

Chow..


post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

5 ulasan:

♥maziah♥ berkata...

uish...sib bek akak xbukak pintu tu kak...mmg die berniat jahat la tu..terdesak sgt kot nk pki duit..

da mmg cantik pun kn, xyah puji lebih2 da tau..hehehe silap besar die tu..

julietchun berkata...

kite pompuan ni kena bertindak pantas kan,skang ni dh mcm2 jd. Kalo aku nak bkk tingkap kck pun tkt.

Tie berkata...

Ho ho...kak tie baca pun naik takut !!

Lain kali kalau sesiapa cuba nak kacau tu, cepat2 tekan hon kereta tu banyak kali sampai dia lari lintang pukang... jgn diam je...hu hu...

~Cinta Cukulet~ berkata...

huhu..takutnya..nasib baik akak bertindak bijak..orang sekarang bukan boleh nak pecaya..ada je idea jahat diorang.

CuTeMiUt78 berkata...

uish.. memang seram.. kali kita kat tmpt nrina pun sure akan rasa yg sama.. alhamdulilah allah melindungi nrina kan..

Hatiku...