Selasa, Februari 10, 2009

Hal Zikry di Sekolah

Aku ingat perkara ni taklah seserius mana pun...

Mula cerita pasal hal semalamlah ye..masa amik zikry dr sekolah..cikgu dan budak2 berkumpul depan pagar..bila nampak aku lagi dah ready nak cakap sesuatu..

Aku tak pk apalah..ingatkan Zikry terus naik basikal terus balik tp masa tu cikgu terus tunjuk sorang budak nama Amirul...

Cikgu bitau Amirul ni dah gigit tangan Zikry masa lepas makan sbb berebut mainan..

Saksi memberitahu cheh hehe..sbb ada budak nampak dr awal hingga hal mengigit tangan Zikry tu...dia cerita yg diorg sebenarnya berebut mainan..Zikry dapat dulu..so Amirul tak puas hati..gigit tangan Zikry..dan diorg bergaduh..sehingga cikgu terpaksa leraikan...

Mulanye aku terkejut jugak sbb cikgu siap tunjuk kesan gigitan kat tangan Zikry...aku risau yg Zikry buat lagi teruk kat budak tu sbb Zikry ni garang jugak orgnyer...mcm aku hehe...

Si Amirul tu pun cam takut jer tengok aku..dan muka mmg bersalah habis..aku senyum jer kat dia..

Cikgu dah mintak maaf dah..asyik minta maaf jer sbb takut aku marah..

Alahai budak2...mmg ler gitu..Zikry ni kalau main dgn adik dia lagi ganas tp tak ler sampai tinggalkan kesan gitu hehe..

Aku tak marah sebenarnya sbb aku anggapkan diorg ni budak2..lainlah pukul sampai berdarah ke bengkak ker..tu aku mengamuk ler..

Lepas tu hari ni plak...

Ibu si Amirul tu sampai datang sekolah...tunggu aku kat pintu pagar...

Aku dah lah datang lewat pasal Zikry susah nak bangun tido...

Lepas salam dan cium Zikry aku ingat nak blahlah tp cikgu kenalkan ibu si Amirul tu...

Ibu Amirul tu terus salam aku dan minta maaf dgn muka yg amat bersalah sekali...

Aduhai..kes berat sgt nie..

Siap bagi hadiah kat Zikry sebagai tanda minta maaf...

Ibu Amirul ni bitaulah..Amirul yg balut sendiri hadiah tu...

Ayah Amirul lagi marah habis sbb Amirul buat gitu kat Zikry...dan mmg diorg sekeluarga rasa bersalah yg amat...

Aku jadi terpinga2 dibuatnye...aku tak kisah sebenarnya tp diorg tu takut sgt aku marah...

Mmg ler aku ni panas baran tp tak ler tahap nak mengamuk gitu sbb tak mencacatkan pun anak aku..

Apapun aku mmg salutelah kat keluarga Amirul sbb mmg prihatin dgn kesalahan anak dia dan berusaha bersungguh2 nak minta maaf...

Tp hikmah drpd kejadian ni..aku dah jadi tenang sikit...sbb aku dapat bercakap dgn Ibu Amirul tu...jiwa aku kembali tenteram...

Kesimpulannye..aku tak marah..buat pe nak marah..walaupun aku ni pemarah orgnyer hehe..asalkan zikry bela diri dia ok ler tu hehe...takat ni kali kedua kes zikry bergaduh kat sekolah tp yg pasti dan nyata bukan dia yg mulakan dulu...tp maybe dia yg buat budak lain tu nak mulakan pergaduhan...hehehehe..itu aku tak pasti...

post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

8 ulasan:

Ciklinn berkata...

waduh2 budak2 mmg cenggitu kan.... biasalah tgh nak membesar..

tapi baguskan mak amirulll......

Tie berkata...

Alhamdulillah....kena puji ibubapa Amirul tu...betul2 perihatin...

Kalau zikry yang gigit macam mana, ekk?? Apa pulak reaksi Nrina?? Saja nak duga, he he ......

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

cik linn:
tulah kan..bagus betullah mak amirul tu hehe...

kak tie:
kalau saya buat tak kisah jer hehehe..tp lepas kejadian ni saya akan jadi cam ibu amirul tu lah hehehe...itupun kalau zikry tak pukul dgn teruk..kalau tak saya pun takut nak jumpe mak budak tu hehehe....

Yulie Elveera berkata...

kalau aku nk wat2 gaduh bleh tak?? nnti dpt hadiah.. hehe

julietchun berkata...

budak2 camtulah,jap gdh jap leh bk, kalo kita parents ni takleh tolak ansur ssh l yer. Lain ler kalo sampai pth riuk.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

yulie:
eh bleh gitu ke ehehehe...

julietchun:
tulah..takde hallah pasal budak2 gado ni...kat rumah ni pun aku dah muak tengok dia gado dgn adik dia hehe...

Kapten Luffy berkata...

biasalah budak2 bergaduh... aku pun sama dulu... hehehe

CuTeMiUt78 berkata...

oh gitu ke.. biasa la kan.. bebudak.. bergaduh.. tapi memang tabik spring la ngan ibu amirul (eh.. sama plak ngan nama buda bulat tu.heh..heh..heh) kira prihatin gak ngan kesalahan anak dia kan..

Hatiku...