Rabu, Februari 25, 2009

Seramnyer 2

Ok..nak citer hal yg aku terselamat dari menjadi mangsa manusia..

Masa lepas STPM aku tolong mak berniaga..

Banyak gak dapat upah..tp tak simpan dlm bank sbb malas so simpan dlm almari je...

Sebelum kejadian aku siap kumpulkan semua duit yg aku simpan dlm diary kat peti besi rahsia aku..tin coklat je..hehe..

Tak sangka rupanya nak kene curi..

Kebetulan masa kejadian, aku keluar dgn kawan..g shooping ler ape lagi dan CC sbb masa dulu aku tak langgan internet.. 

Masa balik..aku yg tersilap hantar email kat kawan marahkan diri sendirilah sepanjang perjalanan balik..

Aku cakap sorang2 tp buat gaya 2 suara..mcm org giler kan..

Aku soal aku jugak jawab..dan sampailah aku ke rumah masih lagi membebel tak tentu pasal..

Tetibe masa nak bukak pintu rumah..aku terdengar ada benda jatuh..

Hah!..kucing ni..mesti dah terkunci dlm rumah..so aku jeritlah nama kucing aku..

Apa lagi..cepat2 bukak pintu dan sergah..

Tp kosong senyap..takdepun kelibat kucing..

Yg pasti rumah berterabur dan cermin tingkap terkopak..(keliling cermin kayu pasal rumah separuh batu) 

Masa tu aku garu kepalalah..sambil berkata..

"Baba ni kalau gado dgn mak pun takkanlah sampai pecah tingkap sampai terkopak..ganas sungguh ni..uih kuat jugak tangan baba nak tumbuk dinding kayu ni"

Aku masuk bilik dan terkejut sgt2 pasal almari terbuka dan bilik aku terabur dgn baju dan brg2..

Aku terus teringat pasal duit..dan ternyata duit aku dah hilang..

Itulah kali pertama rumah aku dimasuki pencuri dan hanya aku je kehilangan duit..

Lepas aku tau rumah aku masuk pencuri baru aku rasa takut sbb kemungkinan pencuri masih ada dlm rumah..aku lari ke luar dan kononnye nak minta tolong tp nak tolong ape..dah hilangpun duit aku dan aku tak nampak pun sape yg curi..aku terus call baba je bitau rumah kene masuk pencuri.. 

Kalaulah aku balik tak membebel tak tentu pasal tu..dan terus buka pintu rumah senyap2 dan dlm masa yg sama pencuri masih lagi mengeledah rumah..korang rasa ape yg pencuri tu buat kat aku..

Bunuh..rogol..dah tentu punye..

Alhamdulillah Allah masih panjangkan umur aku..

Tp aku mmg sedih sgt sbb duit yg aku kumpul tu duit hasil titik peluh aku..memang menitik2 peluh aku berniaga tolong mak dlm keadaan cuaca panas dan penat sgt sbb perlu memerah keringat dr pagi sampai malam..

Mak nasihatkan aku masa tu..duit boleh cari lagi..kalau kehormatan aku di ragut..nyawa aku di amik..mana nak ganti..

Reda sikit emosi aku masa tu..aku terimalah yg mmg duit tu bukan rezeki utk aku..

post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

2 ulasan:

Ciklinn berkata...

adoii takUTNYERRR....hishh bahayanyer... alhamdulilah tak apa2...

umah mak hari tu pun masuk pencuri..dia siap nyorok dlm toto..bududssss kan dier... seb baik masa mak tarikk toto dia dia cabut lari..tak apa2 kanmak... dahlah tinggal 3 hari jer lagi mak linn nak gi haji..... seb baik tak jadi apa2..

mak siap jerit..amiklah apa kau nak... jgn apa2 kan aku... huuhuhuh siannn mak lin...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

cik linn:
uih..lagi trauma dibuatnye tu..

Hatiku...