Isnin, Februari 16, 2009

G Seremban

Semalam..hari Ahad..pk mcm bosan plak dok rumah..nak ler g jenjalan tp tak lah kat shooping kompleks jer..bosan pasal anak2 aku mesti hilang dan tak leh nak membeli belah pun..takat jaga diorg jer..MyEm0.com

So aku plan dgn mak nak g Seremban..rumah kakak aku..yg sulung dan mmg dia je kakak aku yg ada pun hehehe...MyEm0.com

Gerak dlm kul 1 lebih g pasar besar beli gula melaka yg kakak kirim..

Pastu g ikut jalan lama ke Seremban pasal aku nak tengok pemandangan kampung yg best dan tak bosan sbb jalan tak lurus hehe...

Pemanduan aku kali ni adalah yg paling berhemah dlm hidup aku..nak tau nape? hehe..saje je..

Masa tengok Jom Ronda kat TV3 tu..dia cakap penggunaan minyak dapat dikurangkan sekiranye pemandu hanya memandu 70 ke 80 km/j berbanding 110 km/j ke atas..beza minyak dia sampai rm9 tau...

So aku yg baru tuang penuh minyak kete..cubelah cara tu..bawak tak lebih 80km/j..kalau ada pun masa nak pencong lori 'yang perlahan' jer ok ehehehe...

Mula mcm bosan jugak bawak gitu punye perlahan tp aku nak tengok keputusan minyak yg aku dah guna pergi balik Seremban...

Korang nak tau ape keputusannye..aku tak retilah nak kira bape minyak yg aku dah gune cuma aku leh bagitau..aku hanya pakai setakuk jer drpd minyak kete aku yg penuh tu..setakuk jer habis pergi dan balik Seremban..selalunye dlm setakuk lebih habis tp oklah kan..

Masa balik aku lalu tol..pasal dah malam..takut jugak aku sbb aku pk mak dan anak2..kalau aku sorang..aku akan ikut jalan lama jugak pasal best..penuh cabaran..tak ngantuk..hehehe...ntah hape hangin aku nak ikut jalan lama tak tau ler..

Semua yg pencong aku mesti pandang kete aku..hape? ada hutang..suke ati aku ler nak bawak perlahan..ade aku kesah!!MyEm0.com

Ada pulak tu..yg aku bagi suruh pencong..dah perlahankan kelajuan sampai 60km/j siap aku bagi signal ke kiri utk dia leh terus pencong sbb aku leh tau kete bertentangan dekat atau jauh..tak nak plak...habis tu mcm nak sondol kete org dr belakang punye dekat dia ikut..aku mmg cakap bodoh teruslah kat pemandu camtu..aku tak suke sbb bahayanye bukan dekat dia jer tp kat aku dgn anak2 aku nie..jgn ikut dekat dgn aku..aku geli tak suke..menci tau..MyEm0.com

Lepas dah sampai rumah kakak..sampai pun dah petang dan perjalanan tak jadi 1 jam pasal aku bawak perlahan..kira nak dekat 2 jam jugak ler hehehe...

Aktiviti kat sana takde ape..nak borak jer pasal dah lama tak jumpe..lama tu tidak ler tp sajelah nak borak2 ngumpat2 hehe..MyEm0.com

Pastuh anak2 aku kerjakan si Tompok tu..tengoklah gambar kat bawah ni..berat 6kg dah..umur baru setahun..

Sempat jugak aku berkaraoke kat sana..hehe..lagu CT kuikuikui..aku mengharapkan hujan sebenarnya dgn cara aku menyanyi tu tp sayang hujan masih jugak tak turun..maknanye suara aku sedaplah huahuahuahua...MyEm0.com

Hmm..itu jelah nak citer hal semalam..letih jgn cakaplah pasal skrg ni pun aku rasa nak terlelap jer hehehe...oklah..nak tido jap lepas ni sementara tunggu asar nie..MyEm0.com

tata...

si Tompok yg baru bangun tido dr tempat persembunyian..takut tgk anak2 aku tu hehe...


punye gemuk..geram jer..


muke berlagak pun ye dia nie..


ape pandang? ade hutang?


posing maut..konon hemsemlah tu..


masih suke bermain walaupun dah tuwo hehe..


sebenarnya si Tompok ni benci sungguh dgn anak2 aku...sbb diorg ni mcm nak membunuh dia jer hehehe...MyEm0.com


MyEm0.com


post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

10 ulasan:

julietchun berkata...

bos aku kalo gi seremban ske sgt dia lalu jln lama, kl,semenyih,mantin,heran tol, agaknya sama cam ko nak tgk pemandangan kampung.

atie berkata...

Ayulah kucing tu...em ada ke istilah tu hah...hihi

Ciklinn berkata...

adoii besarnya kucing tu..gerammmm tgokk.... ni kalau asiy dapat ni mau kuruss kucing tu dibuatnyer,... hahhahah

~Cinta Cukulet~ berkata...

pembunuh kucing rupanya budak2 tu hehee

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

julietchun:
selain dapat jimat duit tol..kepuasan dpt memandu dgn lebih mencabar hehe..

kak atie:
hehe..ayu ke tp jantanlah..ayus jer hehe..

cik linn:
bahaya dapt kat tangan budak2 pasal dia punye pegang tu rasa nak membunuh hehe...

cinta cukulet:
lum penah bunuh lagi cuma mcm pembunuh jer hehe...

Umi Nazrah berkata...

wah comel nya kucing tu. geram nya nk usap bulu dia ^_^

aNIe berkata...

nrina...akak kalau cik abang bawak jalan highway yang lurus bosan tu...memang akak lelap...tapi kalau ikut jalan kampung akak suka...tgk pemandangan kampung...seronok tgk rumah2 orang...

Besarnya tompok...geram akak tengok...comel pulak muka dia tu...mesti sedap pelok tu...

Suzi berkata...

salam nrina...
gemuknya si tompok tu ye...geram je...tapi malas bab2 bela kucing ni...nak jaga tu satu hal..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

nazra:
geram kan grrrrr...

kak anie:
betul tu..yg seronok lalu kampung ni dapat tengok rumah org hehe...

suzi:
betullah..saya mmg tak suke kucing dah skrg ni pasal leceh..
jg anak ni pun dah pening kepala..

Ochie~(^_^)v~ berkata...

waaaaaaaaaaaaa
cumelnyaa.... ochie nakkkkk

Hatiku...