Jumaat, Februari 27, 2009

Azam tahun ni..

Aku sedih..kecewa..

Aku mengharapkan perubahan pd diri aku tp nampaknye dah stop..tersekat dah..tak nak turun2 lagi..

Contoh kalau org bekerja..seronok bila waktu petang nak balik keje, bila dapat cuti umum berderet dan bila hujung bulan gaji nak kuar..(pasal aku penah bekerja so aku taulah hehe)

Aku?....ape ek?..tak taulah..apa perkara yg boleh mengembirakan aku?..melainkan hubby call bitau dia nak balik jap lagi huhuhu...rindunye nak peluk dia...

Tp aku mengharapkan satu perkara ni sejak dr awal tahun..ni termasuk azam jugaklah..

Nak tau?!..mungkin ada sesetengah yg dah tau..tp aku bitau jugaklah..

Aku nak kurus hihihi...pasal aku nak mengandung tahun ni dan nak dapat baby pompuan tp ni dah terlewat dari jangkaan aku..kira tak kisahlah dapat pompuan ke lelaki asalkan aku nak baby huhuhu...ayah..balik ler cepat...

Nape nak kurus plak kan kalau nak mengandung..haaa...pasal aku tau jenis aku ni kalau mengandung akan naik 20kg nanti..so kalau ditambah dgn berat badan aku skrg..huhuhu..dah mcm badak bunting maa...camne aku nak jenjalan shooping nanti..mesti kaki aku tak larat nak tampung badan hihihi...

Bulan pertama aku dapat kurangkan 4kg tp masuk bulan ni..jgn kata turun..malah naik 1kg lagi plak..ape hal ni...

Aku tak makan pagi dan malam..cuma menggantikan dgn minuman nutrien..

Mulanya aku beli Herbalife..



Harga...?? Fuh..pada yg kaya sampai tak tau nak belanjakan duit tu..bolehlah beli tp kalau org mcm aku ni..dah ler tak keje..harap duit hubby jer...amat terseksa..

Aku berminat dgn program ni pasal keberkesanannya mmg diberi jaminan pulangan wang.

Aku beli jugaklah pasal aku dah bayar yuran keahlian selama setahun RM98.

Produk untuk sebulan RM770.00 je hihihi...jgn terbeliak bijik mata ok..

Itupun dia cadangkan amik yg 6 bulan harga dlm 3ribu lebih...naik juling mata aku dengar memula tu...

Tapi kalau kata tak turun tu tipulah cuma penurunan tu tak mengembirakan aku..

Target aku...50kg tp kalau tak dapat, 60kg pun jadilah..tp skrg jgn kata angka tu..69kg pun tak dapat..dah hampir 2 bulan dah ni..

So aku tukar..minuman nutrien yg lebih murah..Produk Cosway..dlm lingkungan RM200 je




Pun sama jugak..harapan yg tak kesampaian..

Aku masih berlapar..dan menahan nafsu makan tp berat aku tak turun pun ke 69kg..tetap itulah jugak 70kg - 71kg..

Apa ke jadah semuanya ni...duit dah habis beratus tp hampa..mana nak keruk duit lagi..kat tanah atau pasir..pasir pun org asyik curi je..(ala2 suara Wan Kamarudin tu hehehe)

Ntahlah...aku rasa semua ni dah mcm buang masa dan duit..

Tp aku masih tak putus asa...aku akan cuba teruskan diet hampeh aku ni..mungkin aku mengharapkan bentuk badan aku mengecil tanpa berat aku menurun..boleh ke hehe...

Tips yg aku nak bagi kat korang bila berdiet..

Minum air sebanyak mungkin..aku di suruh minum air 4 liter sehari..minimum tau..so kalau rasa tak muntah air..leh tambahkan 2 3 liter lagi..

Tujuannye untuk membuang toksin berlebihan dlm badan..sel dalam badan mmg memerlukan air untuk penghasilan sel baru.

Hasilnye...akan asyik cari tandas..amat terseksa bagi yg sedang bekerja dan jika berjalan2...namun wajah jadi lembab tp bukan lembab buat keje ok..wajah dan badan tak kering..cantik je..

Kawan aku kata..jgn makan nasi..gantikan dgn roti..tp makan herbalife tu..aku di suruh makan tengahari sebanyak mungkin...

Ntahlah..aku masih mengharapkan penurunan berat badan tp kalau dah sampai 3 bulan masih tak turun jugak sbb aku berlapar tak tentu pasal ni rasa membuang masa je..aku akan lupekan hal diet ni..

Penat..dah masak tak leh makan..skrg kalau masak simple pasal untuk mak yg sakit je lagipun dia dgn kencing manis, darah tinggi, gaot so tak leh masak sedap hehe..dah tu aku lupa lak resepi semua masakan aku tu..kene bukak buku tiap kali nak masak..ape ke jadahnye plak kan...

Aku bukan ape..aku nak tengok alat timbang aku tu turun bawah 70kg je..dari minggu ke minggu aku tunggu...hasil yg aku dapat..lapar je..mana tak sakit hati..makan sekali je sehari..itupun kengkadang tak makan nasi..makan roti atau biskut je. Dah ler keje rumah byk kene buat..nak gune tenaga lagi kalau jenjalan shooping hehe..dah ler asyik cari tandas..seksa sgtlah..dah ler payah pasal aku kene bawak anak2 masuk tandas sama2 dgn aku. Takkan nak tinggal kat luar plak..hilang nanti aku yg susah..kat rumah tu tak kisahlah..

Pelik cara diorg leh kurus dgn cepat...aku risau kalau produk herbalife ni tak leh genti..kalau genti badan akan jadi lebih gemuk dr yg asal huhuhuhu..jgnlah wei..nyesal aku makan kalau camtu..

Aku beli produk yg hampir serupa fungsinye cuma tak ler mahal...bukan genti terus huhuhuhu...ini kira kes menderhaka ke...jgnlah marah herbalife..aku terdesak pasal kemampuan aku tak tercapai nak beli ko..

Pd yg pernah diet dan berjaya dgn diet..boleh kongsi tak pengalaman pasal aku dah sikit2 nak putus asa dah nie..kalau alat timbang tu tunjuk angka 69kg aku akan happy dan teruskan diet..kalau sebaliknye p jahanam dgn diet yg menyusahkan aku ni...

post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

4 ulasan:

Tirana berkata...

hehehe..kesiannya diet tak menjadi...Tak pe Nrina..jgn putus asa..mesti ada solutionnya... Kak tirana pun tengah usaha kurangkan berat badan ni... Kena cari perkara yang membuat hati jadi susah..so badan akan jadi kurus..ekekeke..

Unknown berkata...

jgn putus asa kak... caiyok..

Jm pon tgh berusha keras tuk keraskan mane yg menggeleber ni haa

ANAKIRANA berkata...

mak datokkkkk mahainya..leh wat istalment keta!

eh awk..sy rasa tak yah la mkn2 produk tu..amalkan diet jer..
makan sayuran..sup2 gitu jer..
makan cam org pantang..no goreng2,,no santan2...

lagi pulak awk nk peknen..tk yah la diet lagik..pas besalin nnt pulun..

eh bukan nk down smgt awk..cuma pendapat saye jer

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
alaa..susah hati pun lagi kuat makan pasal lagi lapar hehehe...

jm:
awak mude lagi..biasa ms akak mude dulu tak pk pun pasal diet ni..sehari boleh makan sekor ayam tau..badan tak naik tp kesan dia skrg nilah haaa...huhuhu...

kirana:
iye ke..oklah..nanti saya buat gitu je tp tekak ni jahat tau..mesti nak jugak masak yg goreng2 hehehe...

Hatiku...