Jumaat, Januari 16, 2009

Perubahan Zikry

MyEm0.Com

Hari ni aku sangat happy sangat sangat hahahahaha...MyEm0.Com


Nak tau pasal ape?..hmmm....

Memula..aku bangun pagi jugaklah mcm biasa kul 5 pagi..sbb mak aku lapau hehehehe...so dia makan roti yg ada atas meja bersama sambal goreng ikan bilis baki daripada lauk malam tadi...

Pastuh Zikry bangun..kata nak kencing..aku suruh dia bukak baju dan mandi terus...

Siap dah pakai baju nak g sekolah walaupun masa tu belum pun lagi azan Subuh hehehehe..

Lepas minum susu dia tido balik...dah dekat kul 7.50am aku kejutkan dia dan g sekolah...

Mana hal happy tu kan hehehehehe....

Lum lagi sabau dulu...

Pastuh aku ape lagi dok rumah blogging sambil basuh baju..masak dan kemas rumah..

Banyak gak godek dlm blog aku nie..kalau ade yg perasan..adelah penambahan sikit2 hasil dari perkongsian ilmu dari si Jari Ketot tu hehehe...

Hari Jumaat, Zikry balik kul 11am so awal dr biasa. Selalu kul 12pm.

Cikgu siap bagi sms ingatkan amik anak awal tp dia send masa tu pun aku dah tibe pun kat sekolah tu hehehe..tak bawak hp pun..

Cikgu tu bitau kat aku..Zikry ada jatuh masa dia lari2..so lutut dia ada luka sikit sbb jatuh kat longkang...nampak cam risau jer cara dia bitau..ahhh tak kisahlah cikgu..dah biasa dah tu...lagi teruk pun ade kalau kat rumah tu sampai jadi superman terbang sbb laju sgt berlari tak leh kontrol...superman terbang kat udara tp dia terbang kat lantai hehehehehe...

Hari ni tak naik beskal..tak tau ler nape sbb dia tak mood nak bawak beskal dia tu..so jalan kaki pergi dan balik...

Sampai kat rumah...mcm biasa dia terus main2..pastuh dia kata nak kencing sekali lagi...aku cam peliklah..kencing jerlah dlm huggies tu..apsal nak bitau plak..

Tp dia tetap bitau dia nak kencing hmm..oklah..bukak seluar...pastuh dia cakap dgn aku....mama, tak yah pakai huggieslah ye..saya pakai seluar jer...

Hmm...ok...sebenarnya lagi semalam aku dah ajar dia pakai seluar sendiri lepas buang air...so dia dah tau ler camne cara nak pakai seluar lepas keluar tandas...

Nak tau kan ape yg buat aku happy hari nie....

Zikry dah pandai pegi tandas buang air kecil tanpa bantuan aku....yaaahoooooo!!!!!

Aku amat terharu MyEm0.Com

Setelah sekian lama aku nantikan saat ini...MyEm0.Com

Nak tau lagi sekali hehehe..

Aku hanya baru ajar dia semalam dan terasa amat sakit hati pasal dia mengamuk malas nak ke tandas seperti biasa...tp aku jadi singa jugak semalam pasal dia tak reti pakai seluar sendiri...manja sgt mana boleh...dlm 15 minit jugak masa yg dia amik utk pakai seluar sampai dia rasa nak kencing balik hehehehe...aku hanya perati dr jauh sambil tangan pegang rotan...aku nak dia buat sendiri sampai boleh...


Aku amat bangga pasal dia dah mampu buat begitu...tak sangkalah dia dah boleh kencing sendiri...aku hendap jugak..betul ke dia kencing masa ke tandas tu...betullah..dia mmg tak tipu..dan kengkadang tengah dia bz main pastuh berlari ke tandas...ada masa bitau aku..ada masa tak pasal dah tak tahan sangat kot...

2 hari...2 HARI jer tau ahhhh...rasa amat bangga ok..hehehehe...MyEm0.Com

Selama ni aku ajar mcm curah air kat daun keladi sampai malas dah aku nak ajar..jeles sungguh tengok anak org lain dah tak pakai tp Zikry yg besar terjulur ni masih pakai huggies tu..malu sungguh...tp alhamdulillah..segalanye telah berubah skrg dan aku amat bangga ngeh ngeh ngeh

MyEm0.Com

Tp ade gak citer yg tak best sampai sakit2 badan aku dibuatnye...

Tengah aku nak amik hanger baju nak sidai baju kat luar...aku dah nampak dah ada air tumpah kat lantai..aku buat tak peduli sbb klu aku cube pk perbuatan sape..dah tentu akan buat aku naik hangin...

Dlm perjalanan aku nak keluar..tetibe...GEDEBAKKK...aku jatuh seakan peluncur ais melakukan aksi yg tidak boleh ditiru...

Terkedu aku kejap...aku nak marah tp aku cam nak tergelakkan diri sendiri...

Zikry tanya..mama..mama jatuh ker...aduh!! soklan apakah itu..sudah terang lagi bersuluh...

Tak pasti air ape..tp aku tau itu perbuatan si Zarfan..suke tumpahkan air merata tempat...tak tau plak kalau itu air kencing Zikry tp tak mungkin sbb seluar Zikry tak basah...

Hmm...tp aku rasa mak aku kot pasal dia minum air kat situ dan tangan dia tak cukup kuat utk tuang air sendiri...

Apepun..nak marahpun semua dah terjadi..aku dah jatuh pun..so tak payahlah susah2 nak pk perbuatan sape..kalau bengkak kat lutut aku ni leh dibaiki dgn segera jika aku tau perbuatan sape..takpe ler jugak...buang masa..lebih baik tido..

Malam ni dia tido pakai huggieslah...kang tak pasal2 tilam aku jadi huggies ler plak...sampai tembus2 tikar..ape citer kan..aku jugak yg susah so utk tidak menyusahkan aku..pakaikan jerlah...lagi pun baru hari kedua...

Ingat lagi hal semalam..menangis2 nak pakai huggies tu semula..plak tu pakai seluar satu lubang masuk sampai 2 kaki..mana leh jalan...tak sangka cepat betul dia belajar. Aku rasa sekolah tu mmg memainkan peranan penting perubahan demi perubahan pd Zikry..mungkin dia rasa dia patut jadi mcm kengkawan sekolah dia..nak kencing bitau kat cikgu dan pergi tandas sendiri...

Aku suka sgt sampai letih pun hilang..ni patut dah tido pasal mmg tak cukup tido..tp nak jugak publish entry pasal ni sbb terlalu excited...

Ayah...Zikry dah pandai...itupun kalau ayah baca blog mama dan dapat jumpe kedai CC kat sana...rindulah kat ayah..love u sayang..jaga diri baik2 ye...ayah balik nanti mesti ada byk perubahan yg berlaku termasuk mama hehehehe...tungggguuuuuuuu....

Tadi g amik baba kat rumah sana...bawak datang sini pasal mak aku dah rindu kat baba hehehehe...tu dah tido bersama..lepas rindu..aku pun senanglah pasal mak dah jumpe pakwe dia so tak lah dia asyik sedih...nak buat camne..dapat jumpe baba pun hari minggu..budak tak sekolah pasal anak buah aku dok sana sementara tunggu mak dia datang amik lepas sekolah..

Oklah..itu jelah nak cerita...pasal episod kehidupan aku yg baru nie huhuhuMyEm0.Com..amat terseksa sgt..nafsu mengatasi segalanyeMyEm0.Com..tp aku berjaya mengatasinye dan aku masih cube...walaupun aku tak sekuat mana...dugaan byk sgt keliling aku...tolonglah beri aku kekuatan utk perkuatkan diri manyahut cabaran hubby nie..Ya Allah...bantulah aku...MyEm0.Com

MyEm0.ComNak tau ape...tunggggguuuuuuuu....MyEm0.Com


post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

8 ulasan:

atie berkata...

lambat juga zikry kencing sendiri yer

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

ha'ah ler..mmg lewat pasal dia malas nak g tandas jap2 bukak seluar pstuh dia kt dia suke pakai huggies..tak nak bird nampak ktnye..

UnGu VioLet berkata...

salam kak,

akak apa khabar hari nie?? Mar ada tag akak.. bile2 akak free, dtgla blog mar, ambik dan jawab tag tue yerk.. thanks kak..

slm syg slalu dr mar utk akak syg..

Tie berkata...

Bagus laa..

Agaknya dia tengok kawan dia pergi tandas tanpa bantuan....dia pun nak buat gitu laa... dah besor pun ..hi hi...

julietchun berkata...

pstttt: ko pasti takde sesapa npk ko main luncur iar semlm? :D Kalo sakit kena gi urut tau, kang takleh bgn.

Kapten Luffy berkata...

aku faham kegembiraan mu... hehehe

CuTeMiUt78 berkata...

wah..bagus2 la zikry dah pandai ya.. mirul buat masa ni baru pandai ckp yak..yakk.. bab kencing ni.. blm pandai lagi

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

mar:
ok mar..tq..tengah kopek otak nak pk hehehe...

julietchun:
hehehe...tak sesape selain anak yg nampak...bengkak lutut beb sakit plak tu tp tak yah urutlah...bukan teruk sgt..

monkeydluffy:
tq..tq..hehehe

cutemiut:
hehehe..samelah tu..yak tau cakap..cing tak tau cakap..tp tak cakap yak pun dah tau pasal bau semerbak satu rumah hehehe...

Hatiku...