Rabu, Januari 28, 2009

Cerita Ngeri...

Dalam 2 hari aku keluar nie...jenjalan jer kejenye hehehe...bukan ape sbb ada urusan sikit MyEm0.Com

Semalam aku g cek aura mak aku kat Masjid Tanah. Bawak jiran aku sekali sbb adik dia yg bukak kedai kat sana. Oklah..habis ratus2 jugak pasal beli ubat dan gelang kristal yg dikatakan mempunyai 7 cakra..yg boleh menstabilkan emosi dan kesihatan diri..

Pastuh balik..aku singgah JJ sbb mak teringin nak roti kat La Bohame tu..so g sana beli dan masa dlm perjalanan nak balik tu ler yg aku nampak xciden.

Nampak kete wira yg kemek muncung..dan merc yg melecet sikit kat belakang..

So korang tau sape salahkan? Aku rasa kete wira tu laju dan ikut dekat merc tu...cari nahas ler kalau camtu sbb masa tu jalan susur dan mungkin merc tu brek sbb ada kete dan kete wira yg konon cam handal pun brek emergencylah konon sbb merc tu brek..haa..terangkat muncung..

Kesian sbb nampak pemandu dan isteri beserta baby keluar dari kete dan duduk tepi jalan..harap takde ape ler terjadi kat baby tu..

Tak sempat amik gambar pasal aku tengah drive..

Hari ni plak kat jalan berdekatan lampu isyarat sebelah Asrama Puteri Sekolah Munshi Abdullah. Tempat tu dah biasa xciden sbb kawan sepejabat aku pun penah xciden kat situ..silap yg biasa terjadi..kete dari seberang menyeberangi jalan dan tak dapat masuk line berhenti kat tengah jalan..akibatnye satu hentaman...dan mengemekkan besi kete tersebut...

Yang ni plak..kes langgar bontot kete jugak..heran aku..tak nampak ke? lagipun itu bukan lebuhraya yg org nak laju...lepas lampu isyarat mana nak laju plakkan? hmm hanya yg mengalami je yg tau...

Tapi aku yg tengok rasa sejuk seram jer...takut kalau aku jugak ditakdirkan begitu..dan mati disebabkan itu huhuhu...janganlah wei..aku berdoa supaya nyawa aku ditarik bukanlah dalam keadaan yg menyeksakan..MyEm0.Com

Tiap kali dengar kes kemalangan ngeri ni aku mmg kecut sangat...apalah perasaan diorg berada dlm keadaan begitu dan apatah lagi yg terlibat tu ahli keluarga kita..rasa nak meraung je kan..

Kengkadang aku risau anak2 aku..diaorg ni sengaja main kat tepi jalan..konon macam main2..penah jugak satu kedai terkejut dgr aku terjerit sbb anak aku main agah2 kat tepi jalan konon nak takutkan kete ler...huiii...tuhan jer yg tau rasa dah tercabut dah jantung aku masa tu..

Yang terpk kat kepala otak aku nie..kalaulah dia ke tengah sikit jer lagi..dah diseret kete ntah bape jauh ntah...badan jangan cakaplah dah mesti berkecai punye..huihhhssshhhh...mintak dijauhkanlah perkara begitu..

Aku kalau nak melintas ke ape kat jalan raya tu..cekak tangan anak sampai berbekas sbb tak nak terlepas..

Pastu mainan kat rumah nie...ada mainan yg dah jahanam tu merbahaya sgt tp dia tak kasi aku buang contoh macam helikopter yg dah tercabut kipas..yg tinggal mcm besi tajam lebih tajam dari paku..dok terpacak jer atas helikopter tu..

Yang aku terbayangkan kalau lah masa diorg tengah main2..tetibe adik atau abg jatuh atas helikopter tu dan tertusuk..aduhaiii...tak sanggup aku nak pk lagi...

Semua tu buat perut aku kecut...bukan ape sbb aku selalu mimpi buruk pasal anak2...risau aku kalau terlepas pandang... 

Setakat ni kecederaan melibatkan mainan diorg tu taklah seserius mana cume bengkak tu ada lah..itupun sbb diorg main pukul2 dan terpukul bila jatuh...

Aku..dah byk kali asyik terjatuh disebabkan mainan bersepah kat lantai...lepas tu ape lagi aku amik rotan suruh kemas..tak kemas..sedas dan berdas das kene hehehe...MyEm0.Com aku mmg garang ok...

Sakit wei kalau kene tu..boleh bengkak kaki dibuatnye..

Oklah..itu jelah cerita ngeri aku pada hari ni...tak nak citer sgt sbb aku rasa kecut sgt dah nie...MyEm0.Com


post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

9 ulasan:

Unknown berkata...

uish~~
jgn sebut bende2 mcm tu..seram woo~~
kang terjadi betul2...
tpi xnk la terjadi..
sape nk kecelakaan an?..

btw, garangye..sian bdk2 tu kene rotan...huhuhu~~

Tirana berkata...

Berhati-hatilah dalam segala hal tapi kalau nak jadi jugak accident, itu dikira takdir la kan...

Tie berkata...

Eh...jaga elok2 anak2 tu.. Jangan sesekali cuai laa..

Jangan biasakan mereka main kat tepi jalan tu...biarlah mereka menangis asal kita tak menangis nanti... takutnya...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

ejump:
sbb suara dah tak memberi makna pada diorg so jalan lain selain bersuara adalah rotan hehe...

kak tirana:
itulah.janganlah ditakdirkan gitu kan..takut sgt..

kak tie:
saya kalau selagi boleh elak mmg nak elak..tp kengkadang tak cukup tangan dibuatnye utk pegang 2-2...itu lum ada yg ketiga lagi tu..hehe..

CuTeMiUt78 berkata...

betul la nnrina.. kita pun kadang2 kan fikir yg macam2 je.. pastu klu dengar atau nampak accident.. cam lemah longlai lutut ni tau.. buda2 ni.. kadang2 klu setakat mulut je.. tak makan saman.. hah bila sekali2 kena rotan.. baru tau.. kan

Kapten Luffy berkata...

sedangkan org tua pun x pandai jaga keselamatan sampai eksiden... apa lag kanak2... kena bertegas sikit supaya diorang dengar ckp kan

ANAKIRANA berkata...

kitepon slalu dok bygkan mcm2..adoii ngeri jer rasa
mintak simpanggggggggggg..

atie berkata...

sebagai ibu kita memang camtu kan....

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

cutemiut:
rotan jer hehehe...adakala nakal dia sampai tak terkawal..

monkeydluffy:
betullah..org tua pun susah nak dengar kata..inikan budak2 hehe..

kirana:
tulah..ade jer benda yg kita anggap bahaya pd anak2..walaupun brg mainan..

kak atie:
dah semulajadi perasaan jadi gitu kot hehe..
tu sayanglah namanye kan..kalau tak sayang..lantak ko lah kan hehe..

Hatiku...