Selasa, Januari 06, 2009

Cerita Zikry lagi...

Aku yg dok kat rumah rasa cam tak sabar2 plak nak amik dia dr tadika tu...risau dia nangis ke hape ke...tapi rasanye aku dengar klu dia nangis pasal suara dia kuat dan tadika tu pun bukannye jauh sgt pun...MyEm0.Com

Tp sangkaan aku meleset...dia leh kata dgn aku...mama..esok saya nak g sekolah lagi tau..MyEm0.Com

Nampaknye...dia seronok kat sana...adik dia...aktiviti mcm biasa kat rumah..tido sementara tunggu amik abang dia...


Zarfan tunggu kat pintu pagar..kunci..tak leh masuk...



dah balik dah...


tengok meluju laju je..dgn senyum lagi..aku ingatkan dia nak marah aku pasal tinggalkan dia..

Ini hal hari ke dua plak...baju masih tak dapat lagi..ntah pesal ntah..aku dah tanya, ingatkan cikgu dah masuk dlm beg tapi takdepun...

Pagi tadi aku rasa masih awal utk hantar dia..aku kemas dulu kat dapur dan tutup tv..kemaslah ape yg patut sebelum hantar dia...dia dah tunggu kat pintu...pastuh dia marah kat aku..mama..cepatlah saya nak g sekolah nie...MyEm0.Com

Aduhhh....tak sabar ler plak...dah rasa seronok sgtlah tu...


nak naik basikal jugak...bawak jelah..tu si adik kat belakang jauh ketinggalan..





jauh nak tunggu..dah tu bukan dia kayuh..dia pakai kaki je..laju lagi berjalan...


dah nak sampai sekolah dia...



Aku terus tinggalkan dia..tengok cikgu pun mcm nak halau aku je hehehehe...aku faham sbb tgh mood dia elok tu baik blah cepat..

Tapi dia oklah...siap lambai tangan lagi kat aku bila aku nak balik..

Masa amik dia tadi..aku berkain batik je sbb baru lepas masak..angkut basikal dia dr rumah...

Keluar je dari tadika tu terus capai basikal..rayau2 kat depan tadika sambil lambai kengkawan dia..

Pastuh balik rumah..dapat susu terus tido...MyEm0.Comngantuk sgt ler tu pasal dia bangun awal sama dgn aku kul 5am...berkobar2 ler konon nak g sekolah..

Itu jelah...yg pasti aku tak yah risau ape dah...MyEm0.Com

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

11 ulasan:

Ciklinn berkata...

hihihihi ciannyer adik tertinggal kat belakang....

hencemmnyer zikry pakai baju camtu...lom ada uniform yer....

Tirana berkata...

Seronok kan hantar anak-anak ke sekolah..macam-macam kerenah ada..

Kapten Luffy berkata...

best lak ada anak hantar ke sekolah ek.

tak lama lagi dah besar panjang ler si zikry ni

nueeunlimited berkata...

how sweet... suka nengok bebudak happy g skolah.kat skolah nuee, bdk2 pra brlwn-lwn meraung lam klas. hehe.. x bese g skolah kot.pg2 msti dengo siren tangisan tuh kat pra.. kih3x...

@LiYaNNuaR ツ berkata...

wahh... sgt comel anak ko Nrina... seronok je kan... anto anak skolah... amik anak balik skolah.. comel je Zicry kayuh beskal... paking kat mana tu yek.. hehehe...

cendawanintim berkata...

good boy lah!

~ochie~ (^_^)v berkata...

salam.. mesti sronok kan ngok anak2 yg dah d jaga siang mlm tiba2 dah bsr dah dpn mata.. ni nak masuk alam skul dah tu.. hehhe
Akak.. ochie tabik ar dgn akak.. ;)
Godd mother.. ;)

Tie berkata...

Senangnya, tadika kat rumah...boleh naik basikal lagik!

Macam anak2 kak tie ni..gi sekolah naik basikal je..sekolah rendah sebelah quarters...boleh berlari balik kejap sebab terlupa sesuatu..memang saje la tu...

Tentu rasa sunyi bila sorang anak dah kurang...tu yang makin ligat dok blogging, ekk! Hi hi...jangan lupa masak sudah laa...ha ha..

Unknown berkata...

kat kawasan rumah akak ni tak byk kereta ke kak..

Unknown berkata...

olololo...
cutenye die naek beskal...

lyn berkata...

alala..siannye apan tggl kt blkg..hahaha

Hatiku...