Selasa, Mac 17, 2009

Zarfan Hilang

Hari ni suami kesayangan dah pulang...suke ehehehe...

Tapi semalam ada kejadian yg hampir membuat aku pengsan...pelik sungguh rasanya..bila hubby nak balik je mesti terjadi perkata yg tak diingini..

Semalam g Jaya Jusco Melaka..nak hantar mak balik tp lepak jap kat sana..sbb mak suke makan nasi goreng cili padi kat food court tu..

So sambil makan aku leka borak dgn mak dan pandang sekeliling...

Hal anak2 mmg dah biasalah diorg ni suke merayau..tak kisahlah sbb dia tau balik sendiri tapi.....

Zarfan...yg aku tak sedar hilang masa tengah makan kat sebelah aku..ntah bila dia merayau ntah..mak aku je yg sedar..

Aku mulanya tak kisahlah sbb aku rasa dia dekat je tapi bila aku cari keliling food court tu dah takde dah..kelibat pun tak nampak..

Aku cari sambil lari anak pasal mmg tengah cari anak..takkan nak lari pecut plak hehe dan mata dah berair..muke jgn cakaplah dah tentu buruk punye..

Aku tak peduli dah org pandang ke ape..aku jerit2 nama Zarfan..

Aku marah mak aku pasal tak bitau Zarfan dah g jauh..sampai hilang..

Aku cari kat luar pintu masuk..dah sah anak aku kene culik nie...

Jantung aku masa tu dah nak terkeluar dari baju dah...lemah dah kaki dan lutut aku..rasa nak meraung je..

Aku cari dan cari lagi ke arah dlm..dekat dgn kaunter pertanyaan tu..dan...

Kat situlah aku nampak Zarfan tgh tarik tangan dia supaya dilepaskan oleh seorg perempuan cina..sambil nangis2 lak tu..

Aku nampak je terus berlari pecut ke arah Zarfan dan peluk dia..aku tak pedulilah sape2 yg tengok keadaan aku yg separuh gile tu..menangis2 lagi tu...

Perempuan cina tu pun bitaulah sbb dia tengok Zarfan sorang so dia bawa ke kaunter supaya boleh buat pengumuman..

Yang kelakar..dia pun tak tau ni anak melayu ke cina pasal Zarfan ni sepet hehe...

Aku ucapkan terima kasih je lah..tapi aku marah jugak sebenarnya..

Zarfan tau jalan balik tapi bila dia dah tarik tangan Zarfan dan bawa ke tempat lain..mestilah dia tak ingat dah..

Apapun perkara tu buat aku jadi terlalu takut fikirkan kemungkinan lain yg bakal berlaku...

Aku mmg bernasib baik kerana takde org jahat masa tu...

Aku terus jadi fobia bila kelibat anak2 tak nampak..tapi aku tak mampu nak handle dua org ni...sorang ke sana sorang ke sini..berlari..tu lum ada 3 orang lagi...takkan nak ikat plak...kalau binatang tu yelah kan..

Untuk aku kawal anak2 sendirian mmg tak mampu...kalaulah ada hubby masa tu..mesti tak jadi hal camtu..

Aku tak taulah nak bitau kat hubby kalau betul2 Zarfan tu hilang..tak sanggup nak hadapi kemungkinan tu...rasa lebih baik aku mati daripada nak hadapi kenyataan yg anak aku hilang...

Ya Allah...bersyukur kerana aku masih ada anak2...dan suami yg menyayangi aku..

post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

12 ulasan:

Tirana berkata...

mesti rasa nak pengsan tu..hehehe..dapat pengajaran supaya lain kali lebih berhati2..kak tirana pun pernah alami situasi begini...

De' Sal berkata...

nasib baik jumpa ya,kalau tak ...menangis tak berlagu le....bebudak ni memang camtu susah nak dikawal.

eh eh...che abang dah balikkkk....he he.

nueeunlimited berkata...

sib baik xjdi pe2 kak..
hai..bebudak skang brani2 sungguh. parents kna hati2 skang nih..
anyway syukur xde pe2 berlaku..

Suzi berkata...

alhamdulillah takde apa2...saya pun pernah gak jadi...sampai sekarang mulut mesti bising time keluar dgn anak2 tak bagi diaorg jauh2 sgt walau anak dah besar sikit...

sukalah tu hubby dia dah balik...:)

Sasha berkata...

sure cemas n panic Nrina! Sha penah rasa mcm tu... anak main nyorok2 kat shoping mall...

~Cinta Cukulet~ berkata...

hehe..lain kali kena la lebih berhati-hati...adik saya pun pernah gak hilang..time ngan ayah..nasib baik jumpa balik huhu

CuTeMiUt78 berkata...

addoooii ler kita yg baca pun mcm kecut perut jadinya...sib baik jumpa...dan zafran selamat.. bersyukur sesangat.

Unknown berkata...

ooo..akk pon baru je alami bende camni ari tu..tgh q nak bayar kat JJ tetibe tgk kakak tade..puas cari...kat 5 minit gak..pucat lesi dah rase..rupenya de gi jln sendri nonong2..tak penah kakak buat camtu..de rase dah besar sgt tuh..huhuhuu kalo kene kidnap ni mmg salah diri sendri leka wuaaaaa

ps: at least mende ni jadi iktibarkan?

ras-adieza berkata...

sama lah ngan akak, pernah gak jadi. cari nabilah...akak berlari satu shopping complex mencari. tak malu dah...anak punya pasal. tengok2 kat Mc'D. sedap jer tengah beli aiskrim.

Kita sekarang tak leh leka langsung. kadang2 anak depan mata pun orang amik kesempatan.

Nasib baik anak rina tak dijadikan anak angkat oleh nyonya tu.

Tanpa Nama berkata...

Rina,nasib baik takde perkara tak baik berlaku..alhamdulillah..kalau kita sure dah kecut perut punye dah tu..silap2 boleh pengsan ;p

AzlanSajirah berkata...

Syukur masih ada insan berhati mulia di Malaysia ni. Tapi lepas ni kena hati-hati. Dunia sekarang banyak dugaan.

Tanpa Nama berkata...

I love nrina.blogspot.com! Here I always find a lot of helpful information for myself. Thanks you for your work.
Webmaster of http://loveepicentre.com and http://movieszone.eu
Best regards

Hatiku...