Ahad, Mac 01, 2009

Zarfan demam

Zarfan yang biasanya tak duduk diam tp semalam hanya baring je..

Pada mulanya aku tak perasan sbb aku ingat dia takut nak keluar..

Kejadian sebelum tu..tengah dia memain kat luar aku ada bukak payung yg dah digunakan utk keringkanlah.

Tapi bila angin tiup so payung tu bergerak dgn sendiri..so dia punya takut sampai tak terkata..hanya menangis macam nampak hantu..

Lepas tu dia tak main lagi kat luar..pd aku bagus jugak pasal kalau dia main kat luar habis semua mainan bersepah kat luar..

So semalam tengok dia nak tido je..aku pun ciumlah dahi dia fuhh..panas betul..patutlah dia baring je..

Muka pun layu..nak g klinik..hari hujan plak..kang lagi demam so aku letak kain basah je kat dahi di. Itupun dia tak nak..apatah lagi makan ubat.








Sempat lagi tunjuk peace bila aku suruh hehehe..dengki kan mama ni..


suruh tunjuk mulut..


gigi..


dah malas nak layan mama dah hehe...


Ni hari ni..lagi teruk..panas sgt badan dia..malam tadi dok berjaga sampai pagi..dan kul 6 tadi dia muntah bila mintak susu..


Lepas aku mandikan dia..terus g klinik panel tp tutup so pegi jelah klinik kene bayar huhuhu..habis lagi simpanan cash aku..RM45 termasuk ubat aku..aku pun demam maa..


Masa ni lepas masukkan ubat kat punggung dia tu..tertido pasal malam tak dapat tido lena..tak selesa..akupun jap lagi nak sambung tido..letih sbb batuk je sepanjang hari dan yg paling letih kene g tandas berpuluh kali walaupun pakai pad pasal asyik terkencing je..


Yg aku sedih tengok Zarfan yg tak berdaya sbb selalunya dialah yg paling kuat merayap kat rumah ni dan ada je benda yg boleh menyakitkan hati dia buat..tp semalam dan hari ni..rindu plak nak tengok dia panjat sana sini..naik basikal..susun mainan..aarrhhhh...bersalah rasanya bila aku penah marah dia..

Doakan aku sekeluarga sihat..hari ni nak hantar mak balik rumah dia pasal aku dah tak mampu nak jaga dah..diri sendiri pun dah tak terjaga skrg ni..


post signature



(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

8 ulasan:

atie berkata...

kasihan zarfan...demam2 pun kena dera dengan mama yer..

Tie berkata...

Kak tie rasa dia tu demam terkejutkan payung tu.... Kesian gak...harap2 cepat sembuh.

CuTeMiUt78 berkata...

alahai kesian zafran, apa pun semoga cepat sembuh ya.. memang risau kan bila anak2 demam..

Wanie Boahari berkata...

semoga zarfan cepat sembuh...

Suzi berkata...

semoga nrina dan zarfan cepat sembuh...byk2 bersabar nrina...

@LiYaNNuaR ツ berkata...

ala ciannya dia.. salu tgk dia segar sihat dan ceria... kini... demam pula dia... take care yek...

Yulie Elveera berkata...

ke demam rindu kat ayah nor?? siannnya... lain kali kalau zoff balik then nk pi indon semula, soh zoff cium + tiup kat tengkuk dia *petua org tua2 la*

ras-adieza berkata...

rina, sambil2 tu kerap hembuskan ayat2 suci al quran seperti ayat fatihah kat ubun2. Akak rasa dia terlampau terkejut bila tengok payung tu bergerak, so semangat dia down.

Hatiku...