Isnin, Disember 08, 2008

Pengorbanan

MyEm0.Com

Korban...pengorbanan...

Pada aku sungguh besar maknanye sekarang..

Aku berkorban untuk jaga mak..hmm..

supaya mak kembali sihat dan ceria seperti dulu..

supaya dia boleh masakkan lauk kegemaran aku seperti dulu..

supaya dia boleh bercerita dan berlawak dgn aku seperti dulu..

Aku dah mula terbiasa dgn keadaan skrg..sementara hubby tiada di sisi aku rasa hidup terisi dgn adanye mak..

Mungkin lepas hubby balik dari bertugas kat sana..aku patut lebih tumpukan pada hubby sbb dia lebih penting..

Buat masa ni biarlah aku menjadi penjaga mak..aku akan korbankan setiap waktu dan seluruh kehidupan aku pada mak..seperti mana dia pernah buat begitu pada aku dulu..

Untuk hubby...ayah, terima kasih kerana membenarkan mama jaga mak..jasa ayah takkan mama lupakan..ayah mmg benar2 memahami mama dan sentiasa bersabar dgn kehendak dan kerenah mama..love u ayah...

Tahun ni jugak buat pertama kali aku menerima daging korban..selalu mmg tak dapat sbb balik kampung..rasa best plak hehe..

Juadah raya macam biasa..walaupun aku sorang je masak tapi aku tetap buat supaya mak dan baba dapat juga merasai suasana raya walaupun bukan dirumahnye sendiri..

Aku masak Sambal Tumis Ikan Parang, Lontong, Rendang Ayam hehe..dah mmg itu je yg aku tau..

Tadi abang aku datang yg tinggal kat Muar. Alhamdulillah ada gak tetamu. So ada gak benda yg boleh di jamu. Tak sangka plak dia puji masakan aku sedap muahahaha...dulu diorg tu semua penah keciwa dgn aku pasal aku ni tak boleh diharap..pemalas..lembab..tapi itu dululah..aku dah cakap aku akan berubah lepas kawin kehkehkeh..tapi lambat jugak ler nak berubahnye..lepas dah 4 tahun kawin baru nak berubah huahuahua...

Apepun perubahan dalam diri aku ni jugak memerlukan byk pengorbanan..dan aku berjaya lakukan..syukur alhamdulillah.

Pelik tak pasal takde gambar hehe..malaslah nak amik gambar..bz sgt..tangan asyik kotor. Pada yg sakit mata tgk gambar byk sgt so entry ni tak sakit matalah tapi itulah diganti plak dgn byk kata2..hmm..camne tu hehe...

Oklah..semoga kengkawan gembira disamping keluarga masing2. 

Salam Aidil Adha

MyEm0.Com

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam ziarah di aidiladha...

Moga ceria2 selalu. Kalau nakkan kad raya, silakanlah amil. Free tanpa caj setem:)

julietchun berkata...

Slm aidiladha utk Rina sekeluarga. Sempat lagi masak byk2 yer dlm dok kelam kabut jg mak tu :D

Tanpa Nama berkata...

Korban... tanda takwa... ye tak?

aku berkata...

salam aidiladha
ye...slagi hubby x kisah..bole ler kita luang masa utk mak kita
bile dia ada...kena tumpu kat dia la kan
sbb dia ler lebih utama dlm idup sorang istri
kan...

Suzi berkata...

salam aidiladha...besar pengorbanan nrina jaga mak...Allah saja akan balas ganjarannya dan lagi besar pengorbanan mak kita jaga kita dari kecil....tak terbalas kita...
semoga mak nrina kembali sembuh...

Ciklinn berkata...

semoga mak akak cepat sihat yerk..dan lin bangga sgt dgn akak key

akak bila nak bg linn rasa makanna yg sodap tu...hehheheehhe

Hatiku...