Rabu, Disember 17, 2008

Jaga dan tak jaga...sama..

Mak dah tukar angin kat rumah Abang aku...

Hmm..rasa cam sunyi lak rumah..bosan plak...

MyEm0.CoM

Masa ni lah aku rasa..hanya aku je layak jaga mak...mak pun dah selesa kat rumah aku...

Masalahnye hati aku ni risau...esok dah tentulah aku kene pegi rumah abg aku tu untuk tengok keadaan dia...

MyEm0.CoM

Camtulah keadaannye...aku jaga ke org lain jaga ke tetap sama..aku tetap pegi tengok dia..bukan kata bosan tapi penat...masa aku jaga takdepun diorg datang selalu..tapi klu aku mesti mak akan tanya aku tak datang ke sedangkan yg aku tak datang tu baru je 1 hari...org lain tak datang 5 6 hari..takdepun mak aku sebut masa duduk rumah aku..hmmm....

Yelah..aku kan tak keje...dok rumah je...hmm...kira aku ni takde life ler mcm diorg semua...ape sgt ler kan keje dok rumah ni...bukan penat..bukan susah..hmmm...itu pd org yg tak merasa dok rumah dan punye perasaan dan sikap seperti aku...aku nak segalanye sempurna...lantai bersih..rumah harum..baju basuh..lipat..kemas..aku akan rasa tak sedap hati dan rasa mcm kene pijak selagi tak buat itu semua...bila selesai..baru rasa lega dan leh baring2..bila kerja bertambah aku perlu masa utk sesuaikan...bila dah biasa baru rasa ok..selagi tak biasa aku akan rasa beban...

Hmm...susah klu nak luah rasa tersekat2 hehehe...nasiblah...aku ingat tak keje aku takkan rasa perasaan camni tapi masih lagi perasaan yg sama..tension...dulu takut dgn bos skrg takut dgn hubby..aku risau betul klu buat dia kecik ati atau marah pd perbuatan aku dan ape yg aku buat...kengkadang aku tak sedar perkara yg biasa pd aku tapi tak biasa pada dia...yelah macam jaga mak..aku takut gak aku lebihkan mak dari dia dan buat dia kecik ati...

Sebelum ni pun cam dah biasa dah sbb kengkadang aku balik lewat..masak lewat..makan lewat pasal aku byk habiskan masa kat rumah mak...balik dah lepas maghrib...nak uruskan anak..masak..bila dah camtu baru rasa nyesal hehehe...

MyEm0.CoM

Pening kepala nak pk semua ni kan...dahlah...aku jaga..dah mmglah aku yg jaga tapi org lain jaga pun aku keje jaga jugak...hmm...

Aku tido lagi bagus hehehe MyEm0.CoM

Aku luahkan ni bukan sebab aku elak tanggungjawab tapi aku rasa biarlah pahala tu kasi sama rata...lagipun tanggungjawab anak lelaki lebih berat pada ibu bapa...

Susah betullah klu berada ditengah2...byk betul perasaan yg aku kene jaga...perasaan aku takde sapepun yg nak jaga...aku ni manusia jugak perlukan rehat..perlukan hiburan..perlukan ruang masa sendirian...

hubby balik esok MyEm0.CoM..yuuuhuuu...MyEm0.CoMrindunye nak peluk dia hehehehe...MyEm0.CoM

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

9 ulasan:

Tirana berkata...

Nrina...

Itulah pengorbanan namanya..Mana ada pengorbanan yang tidak berat.. Kalau tak rasa berat, tak dinamakan pengorbanan.. Cuma satu saja..kena redha. Bila kita redha insyaAllah tak ada lagi perasaan yang tersangkut-sangkut. Semuanya akan jadi smooth..

Sebaiknya berbincang secara telus dengan hubby. Tanya terus terang apa perasaan dia bila Nrina jaga mak. Kalau dia kata ok, tentu tak jadi masalah. Bincang dari hati ke hati..hehehe..

Aduhai...rindu rupanya... Kak tirana dah biasa sangat kena tinggal jadi dah boleh tahan...ekekeke...

Tie berkata...

Betul kata Tirana tu....

Ada masa terluang, sembang2 lah dengan hubby, sembang santai..jangan berat sangat. Hubby tu letih gak. Biar kita penat dan tension, tapi jangan sampai hubby tension...kita juga yang susah nanti, betul tak??

Bila kita redha, kita akan rasa aman, dapat kurang kan letih memikir tu...

Kalau risau kan mak tu, tepon2 la selalu...3-4 kali sehari pun tak pe...lama2 mak nrina pun boring..hi hi...gurau je tu...:)

Tanpa Nama berkata...

Sha faham perasaan Rina sbg house manager... kita sama... huhu... jgn sedih2 yer... awak x keseorangan... kita pun slalu kena tinggal... kekadang smpai sebulan... rindu x tau nak ckp... tp lama2 dah jd biasa...

naz ilyn berkata...

Salam...

biasalah perasaan seorang surirumah... takut kalau apa yang kita buat masih ada lagi kekurangan di mata suami... bawa2ler berbincang tanya dari hati ke hati mana2 yang boleh ditolak ansur... insyaAllah.

kenapa nama awk sentiasa disebut2...?? itu maksudnya mak awk lebih selesa kalau awk yang menjaganya... sepatutnya awk rasa berbangga sebab diberi peluang lebih untuk berbakti kepada orang tua berbanding orang lain... besar ganjarannya.

lakukan dengan perasaan yang tulus, ikhlas, redha dan penuh kasih sayang insyaAllah segalanya berjalan dengan tenang.

kebaikan yang kita lakukan kepada orang tua pasti akan memberi kebahagian dalam rumahtangga kerana Allah meredhai perjalanan hidup kita.

p/s: ingat bagaimana mak kita menjaga kita dari kecil...

atie berkata...

Memang tugas suri rumah amat lah berat...akak cuti sekolah dah rasa kepenatannya.Apapun sabar ler ... sesungguhnya banyak ganjaran bagi orang yang sabar.U can do it sis

Unknown berkata...

ibu....bergenang airmatamu....aku rindu ibuku

@LiYaNNuaR ツ berkata...

stuju sgt dgn pendapat KakTirana... kita sbg wife nih... kena byk bkorban.. mmg payah... tp... Insya Allah... kuatkan hati yek... tabah hadapi semua ini... tgh mak ada tu... bincang leklok... moga capai kata sepakat...

UnGu VioLet berkata...

slm kak.. lame mar tak jenguk nie... anyway, mar doakan akak bahagia selalu..

Ciklinn berkata...

ermmm akak apa yg akak rasa sbg suri rumah tu..sama apa yg linn rasa skrg... tensen stresss... nak kawan... huhuhuhuhuhuhu

itulah org kata mak mesti nak anak perempuan dia jaga kan... sbb tu linn harap kalu ada rezeki anak lagi harap dapat anak perempuan...

akak jomm sesekali kita ber2 berfoya2 nak.... mihahhaha

Hatiku...