Ahad, Disember 14, 2008

Bukan harap simpati...



Sebenarnya aku bitau yg aku jaga mak bukan sebab untuk mintak simpati...

Maaf jika ada yg terasa begitu..sbb aku hanya ingin luahkan perasaan...aku sebenarnya takde sape nak luahkan rasa hati ni melainkan melalui penulisan...aku kan kaya dgn bahasa jiwa...keadaan aku ni susah utk aku luahkan dgn kata2 di mulut melainkan tulisan sbb aku menaip lebih pantas dari bercakap ngeh ngeh ngeh...

Tadi aku baru nak sms kat abang aku untuk dia jaga mak lepas ni. Tapi dia call wah!! dah kira baguslahkan..tak yah aku susah2 nak taip sms tu. Tapi ape yg dia bitau..dia takde masa nak datang tengok mak hari ni dan sibuk dlm minggu depan...hmmm....musnah harapan aku...takpelah sbb alasan dia kukuh..dia ada exam niosh...takpelah aku faham..aku pun mmg tak sempat cakaplah tujuan asal niat aku...

Hari ni jugak kakak aku kat Seremban tu datang dgn anak buah aku yg dah lama aku rindu...tak berubah ape pun dia tetap kurus dan maintain je...dia kata tak nak balik Sabah lepas ni..terus tinggal rumah kakak dan cari kerja..tinggallah suami dia keje kat Sabah sensorang...

Pastuh malam abang aku lagi sorang datang...dia baik..aku mmg sayang dia..dia tolong aku beli kepala gas sbb kepala gas aku dah rosak dan bocor..nasib baik tadi tak terbakar rumah aku sbb gas tu huhuhu...masa abang ipar aku betulkan dah terbakar dah dapur tapi cepat2 tutup gas..nasib baik klu tak aku dah jadi mangsa kebakaran dah hehehe...

Nasib baik abang aku bitau yg masalah sebenarnya kat kepala gas aku...dia dah belikan alhamdulillah...gas tu masih byk..aku ingatkan gas dah habis...

Sedihlah sbb selalunye hubby yg buat semua ni..aku ni mmg jahil sgt pasal ni semua..tau masak je pasal gas hapak tu aku tak amik tau hehehe sbb kalau habis..aku tepon dia walaupun dia tengah keje..peduli hape aku hehe...tapi dia dah takde terpaksa mintak simpati kat org lain huhuhu...ayah...mama rindu kat ayah...

Abang aku bitau yg dia sanggup hantar mak ke rumah abang aku lagi sorang kat Taman Tasik Utama...alhamdulillah..dia jelah yg byk tolong aku dan tau pk kesusahan aku..

So hari selasa malam dia datang amik mak aku dan hantar ke rumah abang aku kat sana...abang aku takde..keje kl so kakak ipar tolong jaga lagipun anak dia ramai..leh gak tengokkan nenek...si farah tu mmg dah biasa dgn neneknye pasal dia mmg dok rumah nenek dia masa sekolah sementara tunggu mak dia datang amik...

Aku bolehlah cari barang dan prepare untuk hari keluarga dari keluarga mertua...3 hari 2 malam..makan minum semua kitorg masak sendiri...tu pasal byk barang kene beli...

Aku harap jugak...hubby balik minggu depan...aku dah terkontang kanting rasanye skrg...duit pun dah kering hehehe...dia ada tinggalkan duit tapi bukan duit dia bagi aku...itu duit simpanan dia..aku takut sgt nak gune klu bukan hal penting sgt..

Oklah...aku dah luahkan perasaan kat sini...baru rasa lega...dulu ada diary..tapi selalunye takde tempat nak simpan bila dah byk2...klu kat sini..simpan ler bape byk..takde hal punye kan...

Pada yg sudi baca kisah aku..terima kasih. Aku bukan minta simpati tapi aku sekadar ingin melepaskan perasaan saje...pada aku apa yg aku buat ni sape2 pun akan buat sbb sape2 yg berada kat tempat aku mesti buat jugak...lagipun dah jadi tanggungjawab..dan aku terlalu sayangkan mak...aku tak dapat nak bayangkan hidup aku tanpa mak...


Rindunye nak berpasangan seperti ini huhuhu...


(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

4 ulasan:

Tirana berkata...

hehehe..sesi meluahkan perasaan.. Kak tirana pun senang meluahkan perasaan melalui tulisan tapi blog tu private tak siapa boleh masuk..sendiri tulis..sendiri baca..sendiri bagi komen..kadang-kadang boleh terhibur dengannya biar pun sorang2 di situ..hahahaha..

Tie berkata...

Betul tu nrina...
Kita tulis untuk melegakan perasaan, lepas tu rasa segar semula.
Cuma ada orang suka kutuk dan ambil kesempatan. Sikap negatif begini yang buat kak tie menyampah.

Kalau nak nasihat tu lagi baik dari terkam gitu. Memang kita sebagai insan tak lari dari kesilapan. Kerana itu bila kita luahkan, dan bila dapat respond positif tentu rasa seronok.

Kak tie pernah kena, dulu dan kini. Orang tak faham isi hati kita, terus terjah dan kutuk. Memang geram betul.

julietchun berkata...

Ko dah wat yg terbaik sebagai srg anak,adik,dan juga isteri.Mmg kita perlu luahkan apa yg terpendam tkt nti jadi bisul dlm hati lagi pyh kan.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
hehe..samelah kita..blog saya tu lagi pedas tapi mmg hanya luahan semata2...tak elok utk tontonan umum..amatlah bahaya hehehe...
selagi tak luah selagi tu benda tu tersimpan dlm hati...ada diary mmg tak selamat tapi bila ada blog camni hehehe...suke hati je...

kak tie:
betul tu betul sgt...tak sangka ramai gak sependapat dgn saya...dan sekepala gitu hehehe...
sy mcm kak tirana gak..ada blog hanya utk luahan rasa semata2...tapi tak leh dibaca oleh org lain walaupun hubby sendiri pasal ada kutuk hubby gak hehehehe...

julietchun:
hmm...tapi rasa mcm tak cukuplah..mmg tak nak sape2 jaga mak tapi saya ada suami..kene jaga hati suami jugak...dulu saya tak nak kawin sbb nak jaga mak semata2 tapi dah dia suruh kawin jugak hehehe...dah kawin dah tentulah syurga terletak pd suami..redha suami redhalah Allah pd kita...serba salah dibuatnye...

Hatiku...