Sabtu, Disember 06, 2008

Kematian...

MyEm0.com

Tengah menjengah blog Tijah Lawa tetibe ternampak blog Dr Azwan..

Wah mmg best sungguh blog Dr Azwan ni..

Mcm2 info ttg kesihatan dan pengalaman dia sebagai doktor...mmg menarik utk dibaca dan bagi menambahkan pengetahuan.

Teringat masa jaga mak hari tu..2 hari aku jaga 2 hari tu jugaklah ada org meninggal dunia dekat je dgn katil mak aku duduk tu.

Memula nenek kot..dah tua dan mencungap..mungkin dah nazak kot. Pagi yg indah waktu aku mmg tak tido mlm so saje jenjalan nak tengok kat luar tingkap..lalu kat katil situ..tengok ok je..pstuh tak lama pastuh tengok nurse kata dia tak bernafas..pastuh diorg tarik tirai dan buat ler ape yg patut kot utk selamatkan..aku tengok nurse kat situ tenang dan selambe je..dah biasa kot hadapi benda tu semua..

Aku yg dok dekat katil mak tu mcm berdebar2 je..serem jugak bila pkkan..sedih keluarga dia..

Pastuh keesokan harinye aku jaga jugak..mcm biasa mmg malam cume aku leh tido nyenyak pasal mak tak banyak ragam..mlm tu jugak kat sebelah katil mak masuk sorang nenek cina dgn maid anak dia.

Malam tu borak habis dgn maid tu hehe..ada gak kawan borak kan..tapi dia bz jugak sbb nenek cina tu asyik minta macam2 dan bukan2..dia layan je dgn baik..

Bila dah pagi..aku pun terkejut dari tido..aku tido kat kerusi je hehe..abih tu takkan nak tido sebelah mak aku plak..sakit mmg sakitlah badan aku..terutamanya pinggang..sbb tak dapat lurus badan.

Pastuh bangun pagi aku terbau busuk yg amat..eh sape lak terberak nie..aku risau jugak tapi mak pakai lampin pakai buang..puaslah aku hidu kat mak aku mana lak datangnye bau busuk tu.

Rupenye dari nenek cina sebelah mak aku tu..hmm..tak kisahlah tapi tekak aku mcm takde selera dgn bau tu hehe..sebenarnya bukan nenek cina tu terberak tapi termuntah..tapi mmg hitam mcm taik hehe..sorry eh klu ayat terlampau..

Puas maid dia bersihkan...aku tengok masa tu nenek cina tu cam biasa je..

Lepas diorg tukar cadar dan baju..pakaikan lampin..tetibe sorang nurse tu panggil nenek cina tu berulang2 kali..tapi no respon katanye..aku tengok pun masa tu nenek cina tu mata dan tangan dia tetap gitu je tak nguit pun..

Seram lagi aku dibuatnye..takkan dah mati kot hehe..pastuh nurse terus tukar alih katil dia kat tengah yg berdekatan dgn kaunter..

Setelah berhempas pulas..akhirnye aku jumpe maid tu nangis..hmm..dah sahlah nenek cina tu dah mati dan ahli keluarga dia datang semua sambil nangis2 jugak...

Mmg mudah Allah nak amik nyawakan..teringat pasal pokok dari akhirat yg daunnye tertulis nama kita..jika gugur maka matilah kita tanpa lewat walau sesaat pun...

Ya Allah...belum cukup lagi bekalan untuk aku bertemu dgnMu Ya Allah...

Berilah peluang untukku bersedia..

Amin.

MyEm0.com

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tajuk n3 ini mencetuskan rasa takut & terkejut... dlm tgh sibuk2 ni pun Rina sempat bercerita...

bila ada kematian,kita insaf seketika... lepas bbrapa hari... insaf tu akan makin pudar dan pudar... & terus hilang...

julietchun berkata...

Penah gi tgk kawan kat hospital, jantung ni rasa nak tercabut bile nurse dgn selambe je tolak troli mayat lalu tepi aku,balik umah mula terbyg-byg mayat tu.

Hatiku...