Sabtu, Disember 27, 2008

Kenangan Lalu-Sekolah Menengah



Pastuh masa sekolah menengah..aku kenal seseorg yg pada mulanye aku usha dia utk kawan aku pasal kawan aku tak leh tido pasal teringatkan dia...usha punye usha dia layan tapi dia nak aku bukan nak kawan aku..serba salah aku dibuatnye...

Aku puas ngelak dan dia tetap ikut ke mana aku buat aktiviti ( masa tu masuk persatuan pengakap..tgh berkhemah dlm hutan ). Akhirnye dia sendiri yg terus terang dgn kawan aku yg dia sebenarnya berkenan kat aku...sedih kawan aku tu..tapi aku tak mampu nak buat ape...

Dia layan aku mcm puteri...mmg romantik sungguh..setiap kali jumpe bagi hadiah..bagi surat hmm(sbb dia lain sekolah)..tapi aku jap suke jap tak suke lak..tak tau ler nak cakap camne...lama gak berkawan dari Form 1 sampai aku SPM dan aku makin nak jauhkan diri dari dia...akhirnye kitorg berpisah sbb aku bosan dgn dia..ntahlah..jahat plak aku rasa diri aku nie hehehe...

Aku penah gak admire dgn sorang abg yg 2 tahun lebih muda dari aku..masa tu aku form 2 dia form 4..sepanjang perkenalan aku hanya jumpe sekali je pasal mmg aku nak jumpe..konon nak kenal tapi jadi perkara yg paling memalukan dlm hidup aku sbb aku sendiri yg beriya2 nak jumpe dia lepas sekolah huhuhu...malu sungguh...

Lepas PMR kitorg berpisah pasal aku penatlah nak kejar bayang2 dia...takde kesudahan pun..dia bagi surat yg pertama dan terakhir..dia minta maaf dan dia ada nyatakan yg dia rindu aku tapi maaflah aku dah buat keputusan dan aku tak nak toleh belakang walaupun aku mmg rasa syg sgt dgn dia..perasaan terlalu malu yg pisahkan kitorg hehehe...diapun dah tukar sekolah lain pasal sekolah tu takde form 6.

Masa SPM aku ada tuisyen...masa tu lagi kelakar utk dikenang...siap kene cop lagi...ada sorang budak lelaki tu bitau kat semua org jgn usik aku pasal aku dia yg punye...eeiiii tak malu..

Lama gak dia usha aku tak layan...nak kirim salam pun main pas2 kat org..aku terus bangun..cakap dgn dia..apsal nak kirim salam nak pas2 kat org..bagi salam sendiri tak bleh ke? terus dia terdiam hehehe...

Pastuh dia bagi surat kata nak jumpe..lorat sungguh aku rasa sbb masa tu aku nak ngorat pakwe lain pun tak leh tau...hehehe...

Nak tak nak bagi ler dia peluang..bercinta dlm 3 tahun kot..dah lupe lak...aku baru kenal rupenye dia ni ramai gak pompuan...bukan jenis setia..so..blahlah...

Ade ke dia kata dia dah tak suke aku..yelah pasal muke aku masa tu penuh jerawat batu..mmg buruk pun..tak sedap mata memandang..jijik konon...ntahlah ek..masa tingkatan 6 masalah jerawat aku mmg ditahap paling serius..aku sendiri geli tengok muke aku...takpelah itu tanda nak matang kihkihkih...

Dan org yg paling lama aku bercinta adalah sorang ni...dia 2 tahun lebih tua dari aku...kenal masa aku tolong mak aku berniaga makanan kat asrama tempat diorg tinggal...budak diploma..

Aku anggap dia sebagai abang..tapi cara dia pikat mak dgn baba aku tu yg buat aku cair..mak dgn baba pun cam restu je hubungan aku dgn dia..hmm...ok..

Yang buat lama tu bukan ape..dia jauh..jarang berhubung..asyik aku je yg kene mengalah..bosan plak dibuatnye...byk duit aku habis utk dia..duit telefon..duit minyak kete..duit belanja..dia penah pinjam rm500 kat aku..tapi aku mintak balik masa aku nak kawin hehehe...

Masa tolong mak berniaga dulu..aku dah ada lesen kete dan motor...so senang nak bergerak kemana2...

Ade gak org yg minat aku tapi setakat minat..tak nak kenal..takpe aku suke cara dia sbb aku pun mmg jenis gitu..minat tak semestinye nak kenal..kengkadang aku keliru antara suke dan cinta hehehe...

Boleh dikatakan mana je aku pegi..mesti ada je org minat..tapi berjaya dgn tidak je pasal aku ni memilih jugak hehehehe...

Kengkadang lemas betul dibuatnye...tak leh tengok org senang..ade je nak ngacau mcm langau...

Nak kata cun sgt aku ni takdelah...dulu aku ni hitam..huduh..selekeh..baju tak gosok..sbb duduk dgn abang je...tak terdedah pun dgn kecantikan nie...kakak dah kawin dan duduk jauh..so dgn mak je aku klu nak tanya ape2...dan dgn kengkawan sekampung..suke gosip hehehe...

Itupun ade gak yg nak kenal kan? bute ke ape hehehehe...tapi aku berubah atas nasihat kengkawan pompuan yg lain supaya jaga penampilan...dan dari pemerhatian jugak yg mendorong aku berubah...jadi pembersih, sopan dan santun hehehe...tapi penah gak aku jadi ala2 tomboy masa aku dlm pasukan pengakap sbb rambut pendek dan perangai gile2...sbb ada geng hehehe...tapi tak ler sampai ke tahap yg melampau..setakat buat hal sendiri je...

Korang jgn pelik lak pasal mmg ramai bertindan2 cerita pasal hal pakwe pasal susah nak cari yg betul2 so tu yg layan sana layan sini tapi takat tu je pasal mmg semua jauh2..nak jumpe? huhu..amatlah payah..takat surat2 ni bolehlah pasal aku lebih mesra dgn surat menyurat ni hehehe...

Ok bersambung lagi..lepas sekolah pulak..hehehe...

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

3 ulasan:

Tirana berkata...

Adeehhhhh..tak habis lagi ceritanya....boleh buat novel ni..ekekeke..

ras-adieza berkata...

waa rina ramai tul ni...meminati dan diminati. tak abis ni 7 hari 7 malam nak baca.

CuTeMiUt78 berkata...

kenangan yg indah kan

Hatiku...