Sabtu, Disember 06, 2008

Penat sikit banyak hehe...



Pagi yang indah hmm...

Tapi pagi ni bukanlah indah seperti itu sebab ni baru kul 2 pagi hehehe...

Hanya di waktu ini baru aku berkesempatan tengok komputer ni hah..bukan kerana terpaksa tapi utk hilangkan bosan dan kerinduan...

Penat sungguh rasanye sbb mak nak buang air bukan sekali dua tapi ..hairan sungguh..orang yg normal pun buang air besar sekali atau 2 kali jekan...tapi mak ni lebih 5 kali..kalau senang nak bangun takpelah jugak...

Sebenarnya dia pun bosan berada dlm keadaan begitu..dia rela dipakaikan lampin pakai buang..mungkin dia terasa dia menyusahkan aku untuk selalu bantu dia...

Aku tak kisah...aku cakap dgn mak..tak kisahlah mak..dulu org kecik pun same jugak keadaannye...ni kira nak balas balik ler...kenapa mak perlu rasa bersalah pulak...

Aku sedih kalau mak terus menyalahkan diri...bukan mak mintak dijadikan begini kan..Allah hanya ingin menguji sejauh mana keutuhan iman jika ditimpa bencana...itu menunjukkan Allah sayang kat mak sbb tu Dia uji...

Mak aku tu kalau aku cakap pagi..petang dia dah lupe..so kene cakap sentiasa ulang dan ulang supaya dia faham...sbb dia selalu nangis mengenangkan nasib diri seolah2 dialah insan yg paling malang di dunia sbb  di timpa sakit sedemikian rupe... 

Raya tahun ni aku kat sinilah dgn mak..baba..dan anak2..hubby? takde sbb dia dah bertugas kat Indonesia...sedih..mmg sedih sbb dia jauh..tak tau nak balik bila sbb tugasan kat sana terlalu byk...

Diapun dok sana sensorang..takde saudara mara..sahabat karib..isteri anak2 hmm...dia lagi sedih. Orang kat sana cuti tapi dia tak tau nak g mana..dok terperap jelah dlm bilik hotel..

Dah ler tak dapat nak berhubung sbb internet kene bayar plak kat hotel tu..hanya SMS je lah..sedihlah huhu...

Berbalik cerita mak aku...dia marah anak2 semua nak balik raya tak pedulikan dia..abih tu aku ni yg dok tercongok depan mata dia ni bukan anak dia ke?..hmm...

Aku cakaplah..mak jangan tamak..org lain pun ada anak..menantu mak semua ada mak ayah masing2 malah anak sulung plak...kakak ipar aku 2 org anak sulung..sorang tinggal kat Pahang dan sorang lagi kat Puchong..

Nak tak nak mak kene terima jugak hakikat walaupun dia sakit kalau anak menantu dok tunggu tengok dia selalupun bukan boleh baik selagi diri dia tak nak bantu...

Sakit mak ni hanya sakit pada jiwa...jiwa dia lebih sakit dari badan...suka fikir yg bukan2...kalau dia sendiri tak ubah..sampai bila2 jugak penyakit dia tak baik...

Kitaran hidup aku dah berubah dan sejak mak tinggal..dulu aku tak kisah tak makan tak masak sbb leh makan ape yg ada tapi sejak diorg ada ni aku kene duduk je kat dapur utk sediakan juadah huhu...tak kisahpun cuma aku ni selalu buntu idea nak masak ape...

Tapi yg tak best..berat aku makin bertambah sbb asyik makan dan habiskan lauk je hehehe...


Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua kengkawan...

Semoga sentiasa ceria...doakan mak saya kembali pulih seperti biasa...

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

4 ulasan:

Tirana berkata...

Moga-moga Nrina terus tabah dan sabar menjaga emak.. Dulu kita kecik2, mak bersengkang mata salin lampin dan susukan kita tengah2 malam. Sekarang ni giliran kita pulak kan?

Untung Nrina ada hubby yang faham situasi dan tak kisah mak duduk dengan Nrina. Kalau tidak, hmmm..lagi kita susah hati..di sana emak, di sini suami..tentu dalam dilema, nak pilih yang mana satu..

aku berkata...

tabah sungguh rina ni
hanya org yg sabar sanggup pikul tgjawab ni

semoga rina cekal hadapi hari mdatang yea


salam aidil Adha



latest url blog
f-ara-h

julietchun berkata...

Org tua mmg sll fkr yg bkn2 tmbh bile drg terpaksa bergantung pd kite bile nak wat sesuatu. Sabar dan bykkan berdoa. Salam aidiladha utk rina sekeluarga.

Tanpa Nama berkata...

ikhlaskan hati & terima dugaan dgn redha ye Rina... kita dpt rasa apa yg Rina lalui walaupun x pernah lg lalui... Harap semuanya kembali seperti biasa utk Rina & yg bykkan bersabar...

ada trsmbunyi rahmat di sebalik sesuatu kejdian...

Hatiku...