Rabu, Disember 03, 2008

Hari Malang

Korang penah tak melalui hari yang malang...dasyat sungguh bunyinye kan..aku akan ceritakan hari malang aku dari pagi sampai malam..pastuh korang pk sendiri patut tak aku panggil hari tu hari malang..hehehe

Pagi lepas bangun tido..awal..segar..nak naik motor sbb kete takde..hubby balik kg sbb masa tu keluarga mertua buat kenduri nak g mengerjakan Haji..

Aku tak boleh pegi sbb audit keesokan hari so hari tu aku kene buat byk persediaan..untuk pengetahuan korang masa tu aku mengandung lebih kurang 2 bulan..

Bermulalah pagi yang mulanye ceria bertukar duka pasal aku langgar lori kehkehkeh...lori tu nak kuar simpang..lagi jauh tak nak kuar..bila aku dah dekat baru terkial2 nak kuar simpang..aku yg mmg bawak 100km/j mmg tak dapat elaklah..terus langgar kat tepi lori tu..

Ape lagi..menjajau ler terus jatuh kat divider pokok tengah jalan tu..kalau takdelah pokok tengah jalan tu..dah arwah dah aku agaknye...

Masa tu jantung aku mmg degup kencang sgt..nak marah, terkejut, bengang..org lori tu genti..so dia tanya aku ok ke..dlm masa yg sama ada sebuah kete genti belakang aku utk elakkan aku kene langgar kete lain..baik sungguh org itu kan...

Aku rasa cam nak cekik je driver lori tu..aku marahlah..apsal kuar lambat sgt..tak nampak ke saya kat belakang..gilelah..takde otak huh!!..sebenarnya mmg salah aku jugak kot pasal aku bawak laju..hui tangan ni tak leh ler nak perlahan..mesti nak cecah 100km/j. 

Adalah melecet sikit kat kaki tangan..tapi tak jejas apelah..risau gak aku kat perut ni..idup lagi tak budak dlm perut aku ni lepas kejadian yg dasyat tu...risau gak masa tu..tapi alhamdulillah takdelah pendarahan ke ape ke..mmg kuat sungguh..itulah Aiman Zarfan..hehehe..

Pastuh akulah org yg paling bz hari tu...byk wei nak siapkan untuk audit ISO ni..tension sgt rasanye..aku bukan je pk pasal dokumen aku..akulah document controller yg mengawal semua dokumen kat syarikat..ada 24 opis..dan akulah hr kat situ..byk sungguh dokument aku kan...

Sampailah malam..aku masih lagi bertungkus lumus menyiapkan ape semua perkara utk esok..sekali dlm kul 8 malam gitu..aku baru teringat tak tempah lagi sarapan pagi utk esok..alamak..yg lunch kat hotel ingat tapi yg pagi tak ingat lak...

Aku terpaksa call sorang kakak tu utk tolong aku..so settle alhamdulillah...

Lepas tu dapat panggilan plak dari rakan opis yg pegi bawak auditor makan malam kat kedai ikan bakar...rupenye kedai yg aku tempah tak sama kedai yg diorg pegi..halamak..lagi satu hal nie...terpaksalah aku batalkan order kat kedai yg salah tu...mmg salah aku jugak sbb aku tak pegi sendiri kedai tu bila order..sbb aku mmg takde masa nak buat tu semua..dah ler aku sorang aduh...dokumen byk lagi tak siap..jadi aku jadi org giler masa tu...byk benda aku cuai...

Nasib baik kedai tu leh terima pembatalan order aku...punyelah aku merayu mcm nak nangis hehe....alhamdulillah dia kesian gak kat aku..

Habis cerita kat opis..aku dah letih..nak balik rehat sbb besoknye audit nanti mengantuk lak..

Startlah enjin motor..weh senangnye sekali start je..selalunye payah nak start..Pastuh tengok minyak tinggal sikit..nak tuanglah kat Petronas dekat dah dgn rumah aku tu..

Lepas tuang aku start dah tak leh..puluh kali aku cuba sampai bengkak kaki..tak leh gak...aku rasa nak terduduk kat jalan tu...aku tolak motor kat tepi..cuba dan cuba lagi..pastuh ada kete lak parking kat depan aku..pastuh dok dlm kete..aduh..malu plak aku..rasa nak tutup muka dgn baldi..

Aku tepon baba aku..suruh amik aku kat petronas ni..aku cakap dgn mak aku masa tu..baba aku terus bersiap dan keluar..

Aku masih lagi menunggu dan menunggu dah hampir 1/2 jam masih tak sampai2..ape ke jadahnye lama sgt..bukan jauh pun dari rumah..bukan jalan kaki..apsal lambat sgt ni...patutnye tak sampai 5 minit pun..

Aku tepon mak balik..apsal tak sampai lagi..lama dah tunggu ni..mak bitau, lama dah baba pegi..lepas ko tepon terus dia pegi pe...eh apsal tak sampai lagi..mak bitau tak org ada kat petronas? bitau..tak tau ler kalau dia tak dengar...aduh..dah sah dia pegi kat opis aku...

So aku dah mula panas membara..kepala aku dah mula berasap..aku terus tarik tongkat motor dan tolak je sampai ke rumah..tak kuasa nak tunggu lagi..takkan nak tunggu sampai pagi..

Akupun tolaklah..berat wei..badan dah ler sakit2 angkat fail besar2 pastuh kene tolak motor lak malam harinye...

Dlm aku tengah membebel marahkan baba tu..ada anjing plak..dia salakkan aku pastuh mcm nak kejar aku..aku terus cakap..pegi sial..aku tak kacau kau pun..aku nak lalu je..aku dah cukup menderita ni bodoh..terjerit2 tu hehe..lantaklah org nak tengok ke ape..masa tu kepala ni dah tak ingat ape..sakit je hati...

Masa tu aku ada dengar suara org mcm panggil anjing tu..aku tak toleh pun..aku teruskan tolak motor..takde sape yg kesian sbb masa tu waktu utk berada dirumah..mana ada org lalu lalang lagi...aku je yg ditimpa nasib malang..

Dlam perjalanan tu byk gak anjing lain salak tapi dlm rumah so aku tak yah ler nak langkah seribu kalau betul ada anjing nak kejar hehe...

Ada lalu kat rumah cina tu..budak tu mcm sebaya aku kot..pompuan..dia kesian kat aku..nak tolong..aku cakap tak payahlah dah dekat sgt dgn rumah padahal jauh gak lagi tapi takpelah..ape sgtlah dia nak tolong..ajak ayam je tu agaknye..

Aku tolak punye tolak dah sampai kat simpang nak masuk rumah baru nampak baba aku balik..masa tu aku rasa macam nak hempok je motor tu kat dia..tapi dia kan baba aku..takkan larat pun aku nak angkat motor tu hempok kat dia hehehe...

Aku cuma cakap..lain kali dengar dulu sebelum bertindak..jgn melulu je..org kat tempat lain g cari tempat lain...

Yang heran aku tak nangis tau...aku geram je..dah sampai rumah, masuk bilik..baru nangis sepuas2 hati..sedih wei apsal nasib aku begitu malang 1 hari tu...dari pagi sampai malam..cukuplah tu harap mmg takde lagi yg malang lepas tu..alhamdulillah takde dah hehe...

Aku tepon hubby yg ada kat kampung..ade ke dia gelakkan aku..lawak ke? hanya org nak menanggung je yg tau betapa seksanye hari yg aku lalui hari tu...

Tapi aku berpegang..apepun yg berlaku mesti ada hikmah..

Ternyata hikmahnye aku dapat pujian dokumen yg aku buat hehe...maklumat yg lengkap. Hati aku lega sungguh...semua org gembira..alhamdulillah...

Penah gak bos aku berpesan...jgn mulakan hari yg spoil sbb dari bangun tido kalau spoil..akan spoil sampai sepanjang hari...so bermuka manis dan positif masa bangun tido hmm...

Korang penah tak alami? Kalau korang ada pengalaman jugak..bleh kongsi..hehehe...

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

6 ulasan:

Tirana berkata...

Nrina..disebalik kesulitan tentu ada kemanisan tapi kita ni biasanya tak nampak kemanisan tu.. Macam mana nak nampak kalau hati dan mulut asyik menyumpah aje kan..fokus ke yang negative semata tanpa pandang yang positive.. Setiap yang berlaku ada 2, positive dan negative..tapi disebabkan hati kita sakit, kita nampak yang negative dulu.. Yang positive tu kita tak cuba cari.. Jadi lepas ni, kalau terjadi sesuatu, cari yang positive dulu..supaya hati kita tenang...

atie berkata...

Adeeeh nrina, memang betul2 mencabar fizikal dan mental nih...dan yakin lah Allah sentiasa menolong orang yang dalam kesusahan...

Unknown berkata...

wow...1 ari yg mencabarkan...sabar2...
maybe hari lain akan ade hari yg lg mencabar...erkk!!! @_@"

SaDi berkata...

dugaan... (ala ala p ramlee)... dugaannn... :)

Tanpa Nama berkata...

pernah, but orang lain yg langgar kita... yg peliknya, kita tak marah.. senyum memanjang. mungkin sbb tu org yg langgar terus jadi cool siap offer betulkan bumper belakang & cat kete skali. mmg salah dia pun. I did feel good about it sampai lah ke petang... tetiba I jadi 'panic'... kenapa yer?

Pengalaman 1st accident

Anyway, syukur nrina, ok.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
itulah..saya ikut nasihat kak tirana..mmg byk saya buat silap satu hari tu...dan mmg otak dah tak leh pk waras lagi..dah tepu dgn masalah audit dan masalah menimpa hari tu hehe...tq kak..

kak atie:
masa tu jelah...tapi saya lebih kuat lepas tu hehe...

ejump:
janganlah wei..serik dah nie...

sadi:
huhu...

Awien Ghazi:
hi..tq jengah blog akak ye...
akak dah baca dah blog adik hui..lagi dasyat kan pengalaman tu..takat ni lum lagi merosakkan harta benda hehehe...

Hatiku...