Selasa, September 16, 2008

Semalam punye cerita...haru biru merah hitam putih beb!





Hari ni aku ada misi untuk dilaksanakan iaitu mencari huggies dan susu anak2 aku sbb dah abis stok kat rumah dah..ni nak simpan sampai rayalah ni...sbb tarikh menggunakan kad kredit hanya tinggal hari ni..nak tunggu 26hb lambat sgt so aku nak beli hari ni gak...

Macam biasa kerja survey aku lakukan...mulanya ke Pejabat Pos pasal nak transferkan duit dari ASW ke ASB..ni kes nak dpt dividen lebih ler ni hehehe...

Pastuh g The Store...haru punye cerita pasal aku dah lupa The Store kat Melaka ni dah pindah mana...pegi kat bus station takde eh terpaksa tanya org jual kuih kat tepi jalan tu hehehe...rupenye dah pindah kat Fajar kira Fajar dah takde lagi so ganti The Store ler..lama betul aku tak g pasal takde mende pun nak cari kat situ..tapi disebabkan anak buah aku kata huggies offer kat situ so aku pegi ler.

Dah pegi masuk parking dlm tu nasib baik senang dapat, dekat dgn lift. Oklah..g ler tapi mmg cam terpinga2 pasal dah lama tak g so tak tau nak g tingkat berapa..akhirnya jenjalan jer dulu..window shooping..aktiviti peberet aku..belinye tidak..tengok bagai nak rak hehe..

Cari punya cari punya cari rupenya info yg anak buah aku bagi tu salah ler..huggies ultra yg cam panty tu yg offer..halamak itu walaupun offer masih mahal maa...terpaksa aku blah je tapi sebelum sempat beli McD utk anak2...sebenarnya diorg nak mainan je..

Aku terus pk ni dah dekat dgn Tesco..takpe singgah Tesco dulu..kalau masih mahal aku g kat Giant lak...cheh mcm byk masa lagi padahal masa tu dah kul 5 lebih. Alhamdulillah dapat parking dlm so tak panas..nasib mmg menyebelahi aku hari ni dlm mencari parking..ingat tu semua..balasan kepada org penyabar hehehe...

Dah masuk dlm tu terus g cari susu dulu...uihhhh mahalnyeeeeerrrrr...rm26.39 yang coklat pasal diorg tak suka nak vanila. Yang vanila tu murah ler...aduuuhhhh..takpe..cari huggies lak..uih cam murah plak rm34.99 yg comfort tu...oklah dari kat Giant sebelum ni aku g rm50 lebih tu..beli 2 dah seratus..ni kira murah ler nie...amik 4 nah kau...pasni 3 4 bulan tak yah pk nak beli huggies lagi...pastu dah terlanjur pun aku sampai sini beli huggies byk ni aku amik jugak ler susu tu walaupun hati aku berat..dlm byk2 aku survey inilah harga paling mahal yg penah aku jumpe..ape nak buat..dah takde rezeki..

Kat sini tak sempat nak window shooping pasal masa mencemburui aku..kat rumah tak masak lagi tu...ada yg berbuka air je kang...so terus balik..sampai kat Cheng fuuuhhhh...apahal lak jammed kat sini..menyesal aku lalu..pelik betul sbb laluan kat situ takde lampu isyarat tapi leh jammed lak..pastuh ada lori bomba dari belakang lalu..uihh Zikry teruja tengok..dia ingat kartun Fireman Sam tu je hehehe...kat mana ler terbakar agaknye...

Aku dah cuak dah..dah kul 6 lebih halamak...camne ni tak masak lagi nie..sempat ke..aku dah bebel dlm kete dah..anak aku dok gelak je dah..ape kelakar sgt ke dengar aku bebel..

Pastuh dah terperangkap lebih kurang setengah jam..bila sampai kat jambatan nak masuk ke Krubong kat bawah jejantas Sekolah Tamil tu..aku nampak kete bomba tu kat situ..ni sah sah ada org accident ni..agak je..takkan lak berlaku kebakaran sesuka hati kat traffic light tu..takkan traffic light terbakar plak..takde angin tak hujan takde ribut pun...

Aku dah stanby camera baru yg aku sayangi tu...nak uji kemampuan hehehe...ni dah kira senjata aku nie...dgn gaya ala cowboy yg kuarkan pistol jeng jeng jeng..dah makin dekat..eyahh dpt snap gambar org reramai..bukan nampak ape pun..nampak diorg cam bersantai je..lori kat depan aku tu tersenggut2..ish ada aku tersondol lak dia kang..takpe..aku berhati2..zikry dah terlopong dah tengok fireman sam dia tu hehe..

Dah dekat dan ape lagi..tembak je yg mana sempat..patut aku leh laju dah tapi saje je perlahan pasal nak tembak hehe...aku rasa org belakang mesti bengang..eh ni keje blogger maaa...hehehe..ngalahkan wartawan plak..

Dapatlah amik kete yg malang tu..heran..ambulans tak nampak..bomba yg datang lak..aku rasa org melayu ler yg accident tu..sian dia..dugaan org yg berpuasa..jalan basah..rasanya kete tu lepas pelanggaran terbakar ler...tak nampak lak dgn apa dia berlanggar...kesian sungguh..

Eh aku tak leh leka pasal hal org..ni hal aku tak habis cerita lagi nie...keluar dr jammed tu dah kul 6.30 uihh..lewatnye..ape sempat nak masak camnie...ni lum sampai rumah lagi..terpaksa singgah gerai ramadhan dekat2 situ...beli laksa..kuih sikit..so sempat gak hubby nak berbuka dgn laksa sementara aku berkungfu kat dapur masak lauk yg dah aku plan...sempat satu lauk je dgn ikan selar goreng hehe...

Alhamdulillah..dpt gak makan nasi tapi mmg tak sempat amik gambar..dah penat sgt..tak hingat ape dah...hehe...ni pun update lewat..patut lepas subuh aku dah on komputer tapi hari ni..letih ler..nak tido je...

Ni pun tadi van pos laju kejutkan aku...dgn mata kuyu aku bangun pakai tudung cari kunci..rupanya baju yg aku tempah kat Norazi tu dah sampai..jubah ler..cantik sgt..nasib baik muat kat badan aku cuma yg lagi satu tu terlebih muat ler...tak nampak kaki dan tangan hehe..punye labuh..takpe labuh leh jahit pendekkan...mmg puas hati..

Ok...itu jerlah...hehe..tq sudi baca ye..so kita enjoyyyy dgn gambar lak..hehe..


ni hah pejabat pos..inilah yg paling dekat dgn rumah walaupun jauh..


macam rabbit daaa...


ni hah..jammed..aku tension giler..tapi sempat gak amik gambar hehe..hilang tension sikit...


lori ni aku hampir sondol semata2 tak kasi kete lain cilok dpn aku..eh mana bleh..garang nie hehe..


accident kat bawah jambatan tu...


masa ni org yg naik motor byk genti..ada org kampung tengok dari atas jambatan tu...


tu hah kete bomba...kat traffic light nak masuk ke Krubong..


hah org ramai dok kumpul kat situ..rasanya mangsa ada kat situ kot..


tu hah kakak pakai tudung pink..aku rasa dia terlibat kot..tapi ada org dok baring..uihh tak sempat amik..kang sondol kete depan lagipun brother moto byk kat situ..takut tergesel aku lak terlibat sekali accident..


bomba..tu hah dia kawal jalan...suruh jalan laju bagi elak kesesakan...tu aku lagi cuak..serba salah nak amik gambar..tapi belasah jer..


kete tu ler..kete ape ek myvi ke? ntahlah..biasa je tengok..takde kesan kebakaranpun..tak tau nak explain camne...maybe minyak kete kot bocor takut akan menyebab kebakaran..agak jelah...


hah..ranap...aku rasa bomba tu nampak aku amik gambar hehe...


dah lengang dah...lega aku leh pecut balik...tapi jalan kat sebelah lak jammed muahahaha..padan muka..


ni dah lama aku cari..beli kat cowboy hari tu...


sebelum bukak..


tu dia dah bukak baju hehehe...eh jgn ingat tak pose lak..ni waktu malam tau..masa tgk tv..saje je amik pasal dah lama idamkan...



dah gigit...hmm ni gigit sambil pejam mata..punye sedap...



dlm yg putih tu marshmallow..hmm waalaaaa...


lagi adegan gigit...sehingga ke gigitan terakhir dan masuk dlm perut hehe...

ni hah pos laju..yg telah mengejutkan aku dari mimpi...mimpi ape tadi ye cam best jer...

baju ni hah...cantik pada aku lah..pd org lain tak tau ler...tapi mmg cantik..aku suka..

close up sikit..aku ada beli dgn stokin wudu' sekali..kira senang nak wudu' tak yah bukak stokin singkap je..

ni hah...susu Zikry dan Zarfan..semua coklat...kat rumah ni mmg hantu coklat hehe...

hah amik kau...4 sekali...mmg bugdet lari tullah bulan nie...tu org kata jauh perjalanan luas pandangan ranap kewangan...hehe..tu aku saje tambah..

saje je letak peringatan



(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

Tiada ulasan:

Hatiku...