Khamis, September 25, 2008

Berbuka Puasa di Tom Yam Klasik




Semalam 24 hb berbuka kat Restoren Tom Yam Klasik..best...yelah tak yah masak mmg best hehe...

Sebelum tu..aku nak cerita. Dah ler aku tido lewat pasal mengemas rumah...pastuh aku dpt tido 1 jam je sebelum bangun nak sahur...lepas sahur tak leh tido lagi pasal nak bersiap ke rumah mak sbb nak hantar mak ke hospital buat pemeriksaan mata lak..rawatan lanjutan..

Aku tinggalkan mak aku kat hospital sbb aku nak uruskan hal lain..hal lain tu pegi Mahkota Parade. Hantar gambar kat Fotokem untuk album free yg dia bagi masa beli kamera dulu..kene tunggu seminggu utk siap..oklah asalkan aku hantar tak lebih dari tarikh luput..offer tu abis 30 september nie..kalu lewat rugi pasal nak buat tu harga dia rm 59.9..

Pastu g jenjalan kat MP tu..tak beli ape saje je nak lengahkan masa..pastuh dah bosan aku balik sbb nak ke Cosway plak..beli brg ada org order..

Kat sana aku amik masa lama plak..ntahlah tak tau nape..lain plan lain jadi..so aku ni mmg lama sgt nak pk beli brg ni...puas pk kat rumah sampai kat sana kene ubah plak plan...ish payah tul sbb beli nak kene genap jumlah yg diorg nak supaya dapat kupon..klu tak rugi...

Mak aku dah telefon suruh amik dia pasal dia dah abis pemeriksaan. Alamak terpaksa berkejar ke sana. Kesian mak aku terpaksa tunggu lama..

Dah amik dia aku g hantar majalah dan katalog lama ke tempat jual kertas..kira kilanglah kat situ. Uih first time pegi tu jadi aku ni mcm org bodoh ler sbb kat sana penuh lori kuar masuk...nak kene timbang kete pastu letak kertas tu semua kene timbang sekali lagi...

Tau tak penuh bonet aku bawak tapi dpt berapa? RM 6 je...uih...aku ingat dpt ler RM10 ke...tapi aku rasa kalau jual kat lori yg dok jerit 'surat khabar lamaaa' lagi murah dia amik...

Lagipun mmg berbaloi jual pakai lori..angkut byk2 pastuh timbang..berpuluh gak dpt tu...drpd aku nie hah...sebonet ape kess...mmg ler dpt sikit..

Pastu balik rumah...aku mmg letih giler ler...tak cukup tido...bila nak tido anak aku mcm langau plak depan muka aku...lagi aku tension..

Aku terus pakai tudung..amik kunci kete..kuar..budak2 ni pun sibuk pakai kasut..oklah mmg kene ikutpun pasal nak beli songkok utk raya diorg nnti...

Aku pergi kat Gedung Keluargaku kat tempat baru sebelah Masjid Al Azim. Besar giler dah..punye selesa..byk baju..berpinau mata aku...

Habis berpuluh gak kat sana pasal beli songkok budak2 ni..dgn sampin..

Pastuh balik rumah mak aku balik...bersiap nak g makan kat restoren tu plak...mak aku berbuka dgn abg zai aku sekeluarga kat rumah...ada gak berteman..

Lepas acara mengenyangkan perut tu..akupun balik...letih jangan ceritalah..mmg letih sgt pun..aku balik lewat sikit sbb g hantar brg org order..

Balik je rumah suami tgh pasang lampu raya kat gril pintu rumah...wah..bersemangat tu..cantiklah pasal aku yg beli hehe kat tesco rm 10.90 je..nanti aku cerita kat entry lain...

Letih punye pasal sampai hampir2 tak bersahur sbb aku terlewat bangun..aku terkejut pun pasal Zarfan batuk sampai nak muntah tapi tak muntah...

Bila tengok jam mak aii...dah kul 5.30..sempat lagi ke aku nak masak ni sbb ingatkan nak masak lauk fresh...nasib baik mak aku bekalkan lauk semalam so aku panaskan jelah yg tu dan masak telur mata kebau...fuhh...hampir tak bersahur...

Lepas solat aku tido..terlelap lagi dan tak kejutkan suami bangun g keje..sian dia..kene bangun sendiri...

Ok tengok gambar lak ye...




masa ni aku lum dtg...pegi lain kete pasal senang aku nak balik awal..hubby klu dah borak dgn kawan mmg tak ingat waktu...


waktu ni sebelum berbuka..dok berasap psl tengah panggang ikan kot...


ni meja yg dah di tempah..nama salah eja ler..Zolpaka Ibrahim tau...


ni apsal mcm terkejut nie...


ni muka cam toye je..


fuh gaya budak yg tengah nakal..


ape lagi lak tu...

akhirnya...tido plak dia...org tengah sedap makan dia sedap tido...


ayah betulkan kosi utk keselesaan diorg tido..


ni dari aku sampai mmg dah tido maka tak dptlah dia menjamah makanan kat situ...sbb dia tido sampai balik hehe...


ayah yg ku sayangi...


ni kengkawan tempat keje dia...makan ni opis dia belanja..


aku dah nak balik...muka letih giler..takde mood tapi makan ada plak mood hehe...


budak2 ni terpaksa kejut utk jalan ke kete..sape nak dukung..penat..


ni lambang kat restoren tu...aku dan hubby lupa nak amik nama restoren tu..ape ler..ingat makan je..


ada jambatan sebelum masuk restoren..kat bawah ada kolam ada ikan besar...cantik..


gambar ayah plak..masa ni aku nak balik dulu..dia masih nak borak dgn kengkawan...so dia hantar sampai jambatan je..


Dak Zarfan tengok kolam kat bawah...


ayah...


masa ni waktu pagi kat MP..lepas antau mak aku kat spital aku g sini..


pandangan dari sisi MP..


Zarfan dan putingnye...


berlari2 kat sana...


ni baru jap...zikry tgh amik gambar ayah sebenarnya hehe..aku pun amik gambar dia gak pasal kamera aku baru dpt makan...baterilah...


Zarfan main bateri yg dah kong...





abg suruh dia pandang plak


ni abg tengah amik gambar..


Butik keluargaku...

beli songkok, kopiah dan sampin...utk raya...





ini gambar dari pandangan zikry...


cantik lak dia amik gambar adik dia...


boleh jadi photograper anak aku nie nanti hehe...



(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

Tiada ulasan:

Hatiku...