Khamis, September 18, 2008

Penat nak cerita..semalam punye cerita..ceritalah..




Semalam punye cerita lagi..malam tadi malas nak update. Aku ni dah tau nak keluar tapi masih terpacak depan komputer..lagipun bukan ape..tengah panas giler kat luar tu..aku klu panas2 camnie mulalah nak cari ape utk dibasuh sbb cepat kering tapi tu ler...tak sempat lak kang...

Mak aku lagi semalam dah call bitau dia nak sgt beli lampu raya yg dok pasang depan rumah tu...aku heran..tiap2 tahun mesti nak beli..pakai raya je pastuh rosak..hmmm...

Sapelah lagi yg nak bawak..akuuuu jugak!. Takpelah bab shooping ni mmg peberet aku kann..tapi bukanlah time panas camnie..menduga kesabaran sungguh..pastuh di tambah dgn anak2 yg tak reti dok diam nie..aku sibuk amik brg dia pun sibuk pilih brg dia gak..

Destinasi yg mak aku nak g adalah kat Kampung Jawa..bagi org Melaka dia tau ler..lama tul dah aku tak g..rasanya last g puasa tahun lepas kot hehehe...mak aku nak cari plastik yg boleh rebus nasi himpit..hmm..nape kat situ ek..takde ke kat tempat lain..dah mak aku kata hanya ada kat situ..layannn jer ler..

Pastuh ada singgah kat pasaraya ape ntah namenye kat situ gak ler...besar..tapi dah ler panas..byk habuk plak tu...kotor tangan bila amik brg...biasalah dia pakai kipas pastuh kedai yg beratapkan zink..takpelah janji murah.

Kat sana beli brg mak aku je..ridset, penyodok sampah, alas kaki, downy dan mainan anak2 aku..eh lupa lak nak amik gambar..dah jahanam dah..tak kuasa nak layan dah..

Pastuh masa bz cari brg, mak aku kata kasut dia cam dah tertanggal..takpelah nnti kita belilah kasut lain..pastuh dia cakap lagi eh tapak kasut tu dah tertinggal ntah katne..pulakkk...so sebelah ada tapak sebelah lagi tak..kasut kat rumah sikit punye byk tapi ntah kenapa kalau keluar mesti jahanam pastuh beli dan beli lagi...mana nak kurang kasut dia kat rumah tu...sampai dia pun lupa ada macam2 kasut dia kat rumah hehe..duduk 2 org je tapi bila tengok kasut macam berpuluh org yg dok dlm rumah tu hehee...

Pastuh g cari kasut..punye mahal..rm15 padahal selipar je..hmm..dah terdesak..beli jerlah. Aku nak amik gambar masa tu uiihhh mmg tak dapat langsung..leka jap je anak aku dah nak g kat jalan raya..kete dah ler laju..kedai betul2 kat tepi jln..so kene awasi diorg je..penat tul masa tu..

Pas beli kasut.. dah mak aku kata alamak nak beli lampu raya tu...hmm..takpe kita g Tesco je pasal kat sana ada aircond hehe...panas ler nak cari kat area sini...ada yg terbatal puasa lak kang hehe..

G ler Tesco...alhamdulillah dpt gak parking kat dlm..tak panas. So g ler cari...dapatlah jugak..alhamdulillah..aku pun beli sekali. Semangat nak raya lak rasanya hehe...

Tengah bz testing lampu tu..mak aku jagalah anak2 aku. Si Zikry dah berlari ikut aku dulu. Zarfan mak aku jaga. Lokasi jauh sikit pasal aku tak nak ler mak aku g ke hulu ke hilir ikut aku..

Pas settle semua aku pun gerak ler..tanya mak aku mana Zarfan. Eh mak aku kata ada kat aku..cuak beb cuak..mana Zarfan datang kat aku..

Ape lagi aku terus berlari-lari cari dgn cuak cam nak nangis..pastuh ada amoy cina tu bitau sambil berlari gak..akak tadi saya nampak dia pergi sana..sambil tunjuk arah yg mak aku pun tak tau...

Akhirnya aku jumpa jugak...dia terselit antara rak baju yang bergantungan sambil menangis..cari mama..mama..jerit dia..berjuraian air mata dia bersama hingus hijau kuning yg keluar dari hidung dia pasal dia selsama dan batuk...ada gak org yg pandang dgn perasaan kesian..mesti dia kata, hish anak sapalah nie..mak dia bz shooping sampai tinggalkan anak camnie...hei tolong ha..nenek dia yg jaga tau...hehe..tak ngaku tu leka shooping..

Aku pun bersyukurlah alhamdulillah anak aku masih ada...takut org culik lak ish..mana nak cari ganti weiihhh..aku sayang dia lebih dari abg dia...cheh pilih kasih tu...biasalah sbb dia baby lagi hehe..baby tak baby dah 2 tahun dah..

Pastuh dia fobia giler klu tak nampak aku. Trolley yg dia naik dia nak aku gak yg bawa..aku g nak cari brg jap pun dia dah jerit nangis takut kehilangan aku lagi..sape yg takut skrg ni..dia atau aku hehe..

Dah habis kat Tesco...penat aku berlari2 tadi...hehe..pastu balik hantar mak aku. Dah kul 6.30pm. Misi seterusnya nak beli juadah berbuka...kat Pasar Malam kat taman aku nie. Pasal aku tak masak..mmg tak sempat sgt dah nie..

Tibe je kat sana..laaa boleh kira jari je kedai yg ada. Tapi nasib baik kedai jual ikan tu ada. Aku beli Udang, Sotong dan kerang. Pastuh g cari makanan. Yg ada pun nasi ayam..laksa..alahai muak betul tapi bolehlah daripada tak makan ape. Zarfan tak ikut masa tu..ada dlm kete..sbb dia tido..aku nampak dia dari jauh..nasib baik tak nangis..

So sampai je kat pagar rumah..dah azan..alamak kesian kat hubby sbb tak sempat lagi nak siapkan makanan utk dia. Lepas dia berbuka dgn air terus je makan..lapar dah katanya..aku bz angkut brg keluar dari kereta lagi...

Tu yg letih tu...malam tido tak lelap gak..anak2 mintak makan kul 2 pagi...aduhaiii...tunggu sahur boleh tak..letih ni...terpaksa bagi makan kek span yg aku beli tadi je...cukuplah..mama lum masak lauk pasal tadi beli je. Kang sahur baru mama masak...

So Zikry masa tu kata ok tapi sampai skrg tak bangun lagi..takpelah kang aku bagi dia makan...kesian plak kat dia..eh tapi aku bengang ler pasal tadi masa berbuka tak nak makan sama2...hishhh..marah nie...

Sahur tadi punye ler kelat mata nak bukak...nak kene masak lak tu...juadah simple je..tu pun dah makan dulu..pastu baru teringat nak amik gambar..hehe..

Ni ler gambar yg ada...so kita enjoyyyyy...



Dia nampak topi tu..abih tu nak pakai..so aku amik ler gambar..



siap duduk kat kotak lagi..penat berjalan..


senyum sikit..



Dalam kete dah nak balik..bz dgn mainan dia..klu kuar tak beli tak sah..mesti ade je yg dia berkenan..


Dak Zarfan lak..mesti nak beli makanan..hishh...


Tu kedai..dah jauh baru teingat nak amik apaaraaaa...


Pemandangan depan parking kete aku..redupnye...tapi melayang rm2


Pemandangan perjalanan balik ke rumah..


lagi...


dan lagi...



aku lagi hehehe...


tak sempat pandang pasal lampu dah hijau..


fly over di Bertam


Signboard yg tak jelas...mana nak drive mana nak snap..ada terlanggar tembok lak kang..hehe..


ceria..dan peace 1 jari..

pandangan paksa hehe...


ada dua komputer dah...satu utk anak2 satu lagi utk ayah..aku? dua2 aku belasah hehe...


Selalu klu nak guna komputer kene beratur..tunggu giliran..skrg tidak lagi hehe..


juadah bersahur..lauk fresh tau..masak sambil mata pejam hehe...

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

9 ulasan:

Suzi berkata...

salam...saya pernah ada pengalaman anak hilang kejap...masa tu kat jusco ipoh...memang panik betul. yg dia pulak sebenarnya tengah leka tekan2 mainan kat rak....
rajin masak lauk fresh untuk sahur. saya biasa masak sebelum tidur(kalau kena masak)kadang2 makan sama mcm berbuka tu je...

Tirana berkata...

Selalu kalau masuk blog Rina ni penat baca cerita dia..sama penat macam dia..hehehe..

Tie berkata...

Adoi...rasa nak semput baca entry rina kali ni...macam2... jadi macam Indiana jones lak..beli barang, tapak slipper tanggal, anak hilang..hoosh..letih gak..kalau kak tie mesti dah pitam, terlentang kat mana2 entah..Nasib baik tak leh drive kalau tak makin tambah2 kerja ni..hi hi..(alasan yg baik , kan..)

~Cinta Cukulet~ berkata...

nasib baik jumpa balik si zarfan tu kalau tak isk3

ras-adieza berkata...

anak kalau hilang, panik dibuatnya. akak penah berlari2 kat shopping complex sebab cari anak... Risau sebab tengok suratkhabar banyak kes. Boleh pulak sambil drive menyenap gambar. terernyer..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

suzi:
pengalaman paling pahit wooo...mintak jgn ler jadik lagi camtu...nasib baik takde org yg antau zarfan tu kat kaunter..klu tak mesti lagi malu semua tau mak dia gile shooping sampai anak ilang hehe...malunye...

kak tirana:
hehehe...jgn cakap camtu..tergelak besar saya...saya ni klu menulis mmg panjang lebar...hehehe...

milo:
klu tak jumpe..tak nak minum milo lagi hehehe...(konon cam mogok ler)

kak ras:
tu ler pasal..uihh...bebudak ni plak nakal ya rabbi...tak nak dengar cakap..buat org cuak je..
saje je uji kemampuan camera tu hehe..selalu klu kamera lama tak leh buat camtu..

CRAZY BEAUTIFUL88 berkata...

salam, kak rose pun pernah ader pengalaman anak hilang kat sogo sejak dari ari tu pergi maner mesti x lepas dah tangan abang, abang pun sama mesti duk gengam aje tangan mama dier

cemut berkata...

bes nye bila da bekeluarga :)

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

crazybeautiful88:
anak2 kalau faham takpe sbb abg dia Zikry mmg cepat2 ikut mama dia pegi mana tapi adik si Zarfan tu leka pasal dia lum paham ape lagi..first time tengok dia nangis sbb selalu kalau dia tak dapat cari mama dia..dia tak nangis..

cemut:
ape lagi tunggu..cepat ler kawin..hehe..

Hatiku...