Jumaat, September 12, 2008

Berbuka Puasa di Hotel Mahkota



Love Text - http://www.lovetextlive.com

Sebenarnya tak plan pun. Aku kuar rumah sbb ayah aku kuar spital semalam. Abih tu dpt sms dari hubby dia kata maybe dia tak berbuka kat rumah. So aku pun amik keputusan berbuka kat rumah mak jelah lepas amik baba dari spital.

Pastuh dah sampai rumah baba aku suruh aku kuarkan duit pencen dia kat BSN. So aku pun pegilah ke Malim..sbb ada urusan kat Cosway dan Tupperware. Sekali lalu ler ceritanya. Lepas g Tupperware tu aku dah silap jalan pastuh dah lupa nak g mana lepas tu..puas ingat so tetibe je teringat kat kedai Bata yang ada kat situ. Saje je konon nak jalan cari kasut Zikry. Kalau berkenan aku amik ler...

Cari punya cari jumpalah...tanya Zikry dia nak tak kasut tu. Abih tu dia kata nak..so aku terpaksa korek duit yg mana ada utk beli sbb mmg dah tengah pokai habis hehehe...nasib baik ada so belilah.

Baru je nak kuar dari kedai tu, hubby call dia ajak plak aku g berbuka dgn vendor yang nak belanja dia tu..aku ape lagi..mmg nak hehehehe...

So pegilah...fuh mmg giler2 makan kat sana...pening kepala nak pilih..nak makan semua tapi kang dikatakan kuat melantak lak hehehe...tu pun tak sempat nak amik gambar..bukan ape segan nak tunjuk makanan yg diambil..macam tak makan seminggu hehe...lagipun aku segan pasal flash kamera tu mcm kilat..org semua tgh makan aku plak takkan bz amik je gambar hehehe..susah gak jadi blogger yg pemalu cam aku nie hehe...

Aku amik gak gambar tapi kat luar..kat tepi kolam mandi. Kat situ org takleh kata ape ler melainkan aku cam gayat ler tgk semua benda nak amik gambar...hehehe...saje je..nak hilang bosan sbb hubby suruh memain kat luar dgn anak2 sementara dia borak dgn kengkawan dia.

Macam2 gaya posing..Zikry plak dah pandai nak amik gambar sekarang nie. So aku suruh ler dia amik gambar aku hehehe...best ada cameraman ni...cuma cam hampeh ler dia amik sbb muka aku pun cam tak konfiden je...dah ler tangan dia tutup pastu tekan tak kuat hmm...tension gak sbb nak senyum tak bleh jadi bengang je hehe..


Naik basikal bersama (ni kat rumah nenek dia)


Zikry cakap berat bawa adik...mmg ler klu adik tau bawak..merebut plak..




Bunga nan indah...cuba teka bunga ni betul ke tak? hehe...



Close up sikit...sebenarnya bunga ni plastik hehehe...saje je mak aku tu letak dlm pasu..



ni bunga betul tau hehehe...


ni Zikry yang amik ni...



Dlm kete tunggu lampu isyarat


Posing ler ape lagi..


Zarfan yg konon cam macho ler...


Zikry peace ala malas...letih cam puasa lak dia...


Ni ler Cosway kat Malim..selalu klu g sini nak redem brg je...


ni kat halaman depan kedai kasut Bata tu..lupe lak nak amik gambo kedai hehe..


Suruh Zikry tarik tangan adik masuk kete


tengah makan kat Hotel Mahkota


Zikry makan aiskrim..


ni ler juadah..tapi ni baru first round...ada lagi dan lagi..tak sanggup amik hehe...


ni ler kengkawan hubby tu...


haa..buat hal dah...dia ingat ni kat rumah ke...aku dah tak tau nak buat ape masa tu...amik gambar je hehe...


ni kat luar lepas di halau oleh hubby eh tak ah..saje je tak nak menyemak kat dlm tu...diorg dah nakal tahap melampau...


rasa nak mandi ler tu...


percubaan Zikry yang kesekian kalinye...


Aku dan Zarfan


Zikry amik gambar Zarfan


Bulan itu bulan cinta hehehe...


aku posing lagi pasal ada cameraman kecik hehe...


lagi  dgn zarfan


amik lagi..takpe byk2 tak kene bayar hehe...


kat tepi kolam pakai auto snap..tak jadi ler pasal flash terang sgt..meja tu pantul balik...


kolam mandinye..cantik dan luas..diorg nak mandi ..beriya2 dak Zarfan suruh bukak baju...


bulan itu bulan kita ehehe...


tu hah..nak mandi sgt..cicah dgn tangan blehlah...


ni  brg yg hubby belikan dari Shanghai...letak kat beg pasal kat hp dah penuh hehe...


ni hah..hp aku..oppss pakai baju lak hp aku so amik gambar loceng yg menjadi kegilaan aku utk mengumpul dan anak patung mr bean hehe..


aku lagi...


lagi lagi aku...


sapelagi klu bukan aku hehe...


teruja tul amik gambar auto snap nie hehe...


lagi gambar kolam dan hotel tu...


ni dah nak masuk kolam dah ni...aku cakap kat dlm kolam ada cacing pasal tu mlm2 tak leh mandi hehehe...


dah habis basah pasal kocak air..


cantik plak gambar bunga tu...amik jer ler...


gambar ayah dan budak2 tu..


amik dr dlm kete..plak tu cermin kete kotor pasal tu blur hehehe...


ni plak lauk berbuka tadi...rendang ayam...saje je..siap ada nasi  himpit pasal itu kegemaran si Zarfan..

Gambar lauk lain tak sempat amik ler pasal tak sempat...aku masak pun dah terlewat pasal basuh baju tak habis2...melayan blog je..mana keje nak habis...hehehe..

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh 


8 ulasan:

Suzi berkata...

best tu...dah lama tak merasa mkn kat hotel...huhuhu

Tirana berkata...

Mak aiiiii..banyaknya gambo..rajin bebeno snap gambo ye..hehehe

Kak tirana pun macam rina..malu nak amik gambo..nanti orang ingat kita ni wartawan..hehhehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

suzi:
kebetulan jer tu...dpt gak merasa tahun nie hehehe...

kak tirana:
cam teruja je nak amik gambar hehehe..sejak jd blogger tapi bukan kat khalayak ramai pasal mmg penyegan..lagipun bukan saya yg amik tapi anak yg amik hehe..dia suka amik gambar..

Tie berkata...

Amboi..berderet gambarnya..Kak tie malu gak nak ambik gambar..lagipun hubby pandang semacam je..takut dia kata kita ni dah jadi fanatik blogger lak..selalu suruh anak ambik..hi hi..Sama laa kita , yek..

Tie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
cemut berkata...

happy family!! hope nanti cemut pun bleh dpt family sdirik cani..wah2 pandai tol anak akak tu bgaya kan..ye la kemana ag tumpah nye kuah kalao x ke nasi kan.. kui3...sedap la buka posa kat otel..even mahal sket tp puas ati kang..yum3.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tie:
hubby saya bagi sokongan bila saya jadi blogger ni..selalu mmg segan tapi dia pun tolong amikkan gambar hehehe...

cemut:
insyaallah ada rezeki tak ke mana tu..walaupun berdua asalkan bahagia cukuplah..
bergaya bukan ape pasal selalu amik gambar so diorg suka tgk aksi sendiri pasal tu jadi camtu hehe...

ras-adieza berkata...

banyaknyer gambar...syoklah bila ada cameraman. akak ni akak jerlah yang jadi cameraman. orang lain tak mo.

Hatiku...