Jumaat, September 19, 2008

Aktiviti 18 & 19 Hari Berpuasa





Aku keluar lagi pada 18hb. Ikutkan hati mmg malas betul nak keluar..letih sbb kang tak dapat nak masak gak...

Keluarpun sbb dengar suara baba aku dlm tepon cam merayu sangat nak suruh amik cermin mata yg dah ditempah kat Menara Optik. Bukan tak nak amik..semalam baru kuar ni nak kuar lagi..malassslahhh...

Tapi dah petang sikit aku rasa cam kesian plak..terus call kata aku akan dtg. Yelah sape lagi..adik beradik lain keje..aku je yg tak keje..tapi tak tahan tuuu duit minyak kete ulang alik sana...rm20 tak lari dah kalau kuar ke sana tu...tuang minyak rm50 pun sikit je dapatnye...

Dah sampai sana aku terus amik..kedai tu dekat sgt dengan pasar ramadhan..aku parking jauh pasal tak leh masuk kat situ..org dah bz niaga. Sebelum tu sempat gak jengah2 kat pasar ramadhan tu..cari kuih peberet suami kesayangan aku tu...cari punye cari akhirnye aku ternampak...terus terjerit hehehe..dari 1 ramadhan  cari baru skrg ku temui hehe..kakak yg jual tu pun terkejut...aku beli rm3. Kuih cucur tu tak banyak dia buat..mmg ramai yg cari kata kakak tu hehe...

Dah tu pegi rumah mak aku..baba aku plak kene muntah2..ni kes makan lewat..dia tak puasa pasal ubat insulin tu dia kene amik 4 kali sehari...dia penah puasa..hmm camtulah jadinye..muntah je..lagi kesian...

Plak tu aku tambah lagi suruh dia pakai cermin mata baru tu...lagi ler pening kepala dia...terus muntah masa tu gak hehe..nasib baik dah sediakan bekas..takde cermin mata lagi dia susah sbb dia nak tengok nombor kat suntikan insulan tu. Cermin mata yg lama kan dah hilang masa dia eksiden dulu tu...terseksa dia nak buat keje sbb tak nampak...

Aku pun tak leh lengah pasal lum masak ape lagi kat rumah tu...terus je balik...sebelum balik tu mak aku suruh aku bawak balik pokok kari yg dah dia tanam dlm bekas..tak ler aku jap2 datang g amik daun kari tu hehe...dulu penah tanam tapi mati ler..pasal malas nak siram..kali ni tak tau lagi nasib pokok kari tu..harap2 bertahan lamalah ye..

Pastuh sampai rumah ape lagi aku terus berkungfu kat dapur..sampai org azan pun aku masih lagi kat dapur..masak simple je..lemak udang lagi..dgn lauk yg aku beli kat pasar ramadhan..paru goreng hehe...suka sgt lauk tu tapi tak penah nak try pasal malas nak g pasar beli paru..

Tak sempat amik gambar pasal mmg dah lapar sgt hehe...

Lagi satu punye cerita..posman pos laju dah 2 hari berturut2 dtg rumah aku..semalam dia datang aku bitau..bang..nanti ada lagi tau hehehe...dia terkejut gak..

Pastu tengok hari ni dia dtg lagi...pastuh dia terus tanya..ni last ke? hehe..iye aku jawab...dah bosan ler tu asyik dtg rumah aku je..dah ler tiap kali dia dtg mesti aku tgh tido..mata kelat nak bukak pastuh amik masa lama nak cari kunci rumah hehe...kira masuk hari ni kali ketiga ler dia dtg rumah aku dlm keadaan aku yg sama..mata kelat..muka kusut..

Memula dpt jubah hubby dari Norazia (Maratussolehah) pastuh hari ni dpt baju dari Butik Wawa 2 helai..cantik giler baju tu..mmg kene dgn citarasa aku...

Pastuh aku bosan2 kat rumah sambil tengok tv..anak2 aku buat hal panjat kosi nak tunjuk aksi konon..aku amik ler gambar diorg...lagi bertambah2 aksi diorg..aku cakap ler klu jatuh aku tambah lagi sakit diorg hehe...nasib baik tak jatuh..

Hari ni masak tom yam tapi tak cukup masam ler...takpelah asalkan anak2 leh makan..rasapun cam...bolehlah...hehe...

Ok tengok gambar lak ye...


saje amik gambar komputer


parcel dari Norazia..jubah suami..


ni dia...cantik tapi ketat kat lengan..yg lain sume ok..



nak g kedai tu amik katalog tapi org takde..rehat kot..beli juadah kat bawah hehe...


ni hah berlari je sana sini...


eh dah jauh dah...tengok tu...


gerai pasar ramadhan kat Batu Berendam


Ni penghujung dia...kete aku lagi hujung  belah kanan..jauh tu menapak...sambil menapak sambil cuci mata tengok juadah...


Zarfan nak tengok kat bawah aahhhh..tak kose nak layann...


ni hah..panjang sgt..aku jalan separuh je pasal kedai cermin mata tu kat tengah2 so lagi separuh tak kose nak jalan..jauh..penat...


pokok kari tumbuh dlm kete aku ler...


caya tak caye je nie hehehe...



ni hah tengah buat hal..memula adik pastuh abg pun amik kosi gak..


bangun duduk plak dia...dak adik takut2 tu...


ntah ape aksi ler nie


Zarfan ikut je ape abg dia buat


tengok mcm2 gaya lak dia


tunjuk perut lak...eh pusat..


ganas nie...


ayah encang zarfan


pastuh kejar ayah dia plak...


ni ler baju kat Butik Wawa tu...cantik waalaa...mmg puas hati sgt...


(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

10 ulasan:

Tirana berkata...

Aduiiii..banyaknya gambar dia..ehehehe.

yong ibu chem berkata...

hehehehe canggih la..pokok kari tumbuh dlm keta.. :)

salam kenal juga..terima kasih krn dtg bertandang..kita xchange link ye..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
biasalah nak uji kamera baru hehe..

ayong:
hehe...salam kenal...

Tanpa Nama berkata...

rina..harap2 hiduplah pokok kari tu ya..hehe

cemut berkata...

smart baju batik itam tuhh

faridmw berkata...

salam ziarah.. selamat berpuasa... semoga bergembira selalu di bulan yang mulia ni.. senyum selalu... cantik jubah tu..

Shada berkata...

pokok kari tu dah tanam ker belum:)

nrina...kat dinding rumah byk lekat poster ABC dan lai-lain utk anak-anak...bagus betui boleh buat homeschooling.

Tanpa Nama berkata...

suka tgk budak2 main... x pk benda lain dah... sronok cam tu kan?

Tie berkata...

Salam rina...amboi memang dah bersedia nak raya la tu..tgk jubah tu..hi hi..Ni..apa hal dengan pokok kari tu..rina rembat dari mana lak..baik gi tanam cepat..senanglah nak masak kari kepala ikan nanti..hi hi..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

azza:
haah ek baru teringat hehe..tak siram 2 hari hehe...

cemut:
dah pakai dah hehe...mmg cantik...

faridmw:
salam kenal jugak..tq..

shais:
pokok kari tu mmg ada dlm bekas...tinggal siram je tapi ni dah 2 hari tak siram..lupe dah kat pokok kari tu hehehe...

kat rumah ni mmg bertampal mcm tadika tapi diorg jarang tengok nak belajar..kengkadang ikut mood je..yg belajar mama dia pasal selalu mama dia cakap sorang2 ehehe..

sasha:
mmg ikut kepala diorg je...kengkadang naik geram gak pasal masing2 suka menyakat...

kak tie:
bukan jubah..blouse biasa je tu..tapi mmg cantik kan..sbb ikut citarasa saya hehe...

pokok kari tu..ntahlah..takut dah nazak hehehe...sbb lum g tengok lagi pasal balik kg..

Hatiku...