Selasa, September 23, 2008

Balik Kg kat Felda Bukit Senggeh & Tayar Pancit



Lama ke aku tak update blog aku nie hehehe...?

Tak ler lama tapi disebabkan aku ni cam kecoh ada cerita je so cam peliklah kan kalau aku senyap je..hehe..

Kak Tirana, saya balik kampung ler...kalau dok kat rumah ni..bz camne pun mesti bukak komputer gak..

Aktiviti hari Sabtu dan Ahad hari tu balik kampung. Baru malam tadi balik..so penat sikitlah. Balik pun sampai lewat kat rumah pasal singgah rumah mak aku lak amik bubur lambuk yg diorg sedekah kat kampung aku nie. Bubur lambuk tu mmg sedap so tu yg aku sanggup g sana tu hehe...

Pastuh balik rumah baru perasan tayar kete belah kiri depan leper...ntahlah..hubby aku yg bawak..dia kata tak rasa ape...dia tido lewat pasal betulkan tayar pakai tayar spare.

Pagi tadi nak pegi keje..aku cakap pakai kete aku..dia kata takpe...nak betulkan jugak tayar kete dia tu..hmm...

Tak lama lepas tu dia call plak kata tukar kete pasal tayar kete tu dah pancit..hehehe..dah kata tadi tak nak dengar...

Kesian dia..dah ler nak meeting..memacam hal plak berlaku..patut aku kuar hari ni g amik ubat mak kat spital tapi..nampaknye..hmmm... 

So..ape lagi..meh tengok gambar...




lauk bersahur hari sebelum balik kg..nasi goreng tu hubby yg masak..mood tgh baik..aku dok je hehe...


ni hah malam main bunga api..


Zarfan


Dah penuh pelita satu rumah..adik ipar aku si Anip tu dah pasang..


aku ni pakai timer nak amik gambar baju baru..dah pakai dah hehe...


jenjalan kat kampung








Jalan nak masuk rumah keluarga mertua..


ni jugak..same je tu cuma angle je lain hehe...


Zarfan yg dok depan...








Zikry tersepit hehehe...sian dia...mama & ayah cam gajah...


dah turun tapi cam tak puas tu...


zikry ikut datuk dia plak...g amik bubur lambuk kat masjid..


zarfan tak mampu nak buat ape..tgk je...


ayah nak pujuk...


suruh peace pun tak nak..cam merajuk konon hehe...


muka bengang sbb abg dia dpt naik motor sekali lagi..dia tak dapat...


dari kanan


kiri lak..


ni tengah2...


baju raye dah siap...sempat melaram sebelum basuh...


maroon...


suke tul zarfan tu...


cam pelik lak...


cheh..hemsem anak aku ni hehehe...



Ni lauk dari rumah mak dan mak mertua aku...semua masak lemak..pening kepala..daging, udang dan ikan masin nenas...aku cuma tambah telur mata kerbau je hehe...


tu hah lauk dari diorg utk kitaorg bersahur...yg tengah2 tu mak aku punye hehe...lain lak warna kan...


terpaksa genti kat tepi jalan...tu hubby tgh angkut tayar yg pancit...sbb nak tukar kete...

ni kete aku...tak dpat kuar huaaaaa....


kete hubby kat depan...


ni ler tayar yg pancit..ni tayar spare..takde angin ler tu...


ni aku amik kat rumah lak...close up sikit..kete kotor dah lama tak basuh hehe...


aku dah bawak balik so dgn parking lagi pusing kiri kanan..lagi leper tayar tu..


sayap aku dah sakit huhuhu...camne nak kuar nie...


(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

9 ulasan:

cemut berkata...

wah lawa nye kg die..bersih kemas jee...

KTS berkata...

ehem ehem... semenjak ada kamera baru, asik bergambo je eh... :D

KTS berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

cemut:
tq...hehe..ni baru kg kan...sejuk mata memandang...

kutaksempurna:
hehe..jgn jeles lak kahkahkah...
mmg suka bergambar... :)

yong ibu chem berkata...

dah pasang panjut ye..meriah ni nak raya. :)

~Cinta Cukulet~ berkata...

seronoknya balik kampung hehe

p/s : keta pancit sebab berat sangat kot hehehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

ayong:
keluarga mertua je yg bersemangat...
sbb ada yg masih lum kawin..

cinta milo ais:
seronok...tapi tak leh nyanyi lagu balik kg pasal jelak lak kene nyanyi tiap minggu hehe...

iyelah tu kot pasal walaupun bulan puasa berat tak turun pun sbb malam asyik makan jajan je hehe...

Izzu Izzuri berkata...

Alahai ciannye..Tp nk tny sket..3 beranak da siap berbaju melayu bagai..Da raya dulu ke? Hehehe..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

izzu:
hehehe...haah ler tu kot lum dapat duit raya je...

Hatiku...