Rabu, September 10, 2008

Saja bebel..

Hari ni punya cerita...hmm..semalam dok basuh baju dan lipat baju je..hari ni nak g tengok baba aku kat spital..kang klu sempat nak g Mahkota Parade untuk settlekan pasal kamera aku tu..

Jap je dah 10 hari puasa tinggal 20 hari je lagi...hmm..nak masak ape ek hari ni...aku ni dah ler tak kreatif bab masak2 nie...hari tu kononnye nak masak sambal ler kononnye time sahur..dah siap kuarkan udang nak masak sambal tumis..sekali tengok ekk takde cili yang dah blender ler dlm petiais..puas ler cari rupanya sebelum aku g kelantan ari tu dah habiskan..lupa lak tu nak buat semula..aduuhhh..kene masak lain ler...dah ler pagi..klu ready ok lah ni tak ready lak...cuai tul aku nie tau...last2 goreng je udang tu hehe...

Tadi sahur pun sama...malam tadi punye ler letih giler..bukan ape..lipat baju je..byk menimbun..tu pun lipat je lum letak dlm almari pasal dah tak larat sgt. Ingat nak baring jap..anak2 masih main2 lagi masa tu..dlm kul 1 pagi camtu..pada diorg tu masih awal lagi tu utk tido..

Aku yang dah larat langsung nak bukak mata terus amik bantal tido..hubby kuar g jumpa kawan dia..balik kul bape pun aku tak sedar..punye ler nyenyak tido tu..

Pastuh aku tak pasti dlm mimpi ke hape..pagi tadi aku terkejut giler ler pasal ada bunyi benda jatuh dari dapur...aku rasa dengar kot rumah kat belakang tu..punye kuat..aku terkejut ler ingatkan mimpi aku yg bising lagi..bangun rupenya penyangkut aku jatuh..pasal dah tak sanggup menahan graviti hehe..alahai pakai lekap je kat dinding tu..mmg ler ada masa dia akan tanggal..

Sekali aku tengok jam dah kul 4.55am..subhanallah..aku bersyukur sgt dgn kejadian tu..klu tak jatuh mesti aku baru bangun sekarang nie hehehe..dah terlepas sahur ler...tapi alhamdulillah..

Malam tadi tido tak kunci jam tu...uihhh...aku mmg bersyukur sgt..klu aku tak sahur takpe..kesian kat hubby sbb dia keje..nasib baik sempat sahur cuma tak sempat nak buat lauk fresh..ingatkan nak masak sotong sambal tapi takut tak sempat so hubby cakap tak yah..oklah..berbuka kang ler aku masak lauk tu..hehe...

Oklah..setakat ni jelah celoteh aku...ingat nak tulis sikit dah nie plak yg jadi mesti meleret2..aku dulu time sekolah pun sama klu tulis surat takde nyer selai nie..mesti berhelai2..tulah konon dulu suka tulis novel..tapi mesti takde ending...tak tau nak ending camne..ader ler 2 3 cerpen yang aku penah buat tapi tak penah hantar mana2 pun..baca untuk diri sendiri gak..hubby penah baca tapi dia komen tu tak meningkatkan lagi semangat hehe...so terkubur camtu je minat aku tu..

Jumpe lagi kengkawan semua...lov u all...krn sudi baca hasil penulisan yg berupa bebelan aku nie hehe..

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh 

7 ulasan:

Tirana berkata...

Jadi surirumah banyak cerita..macam2 cerita.. kerja pun banyak..macam-macam kerja..hehehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
betul tu kak...ingatkan remeh je dok rumah ni tapi uihh..kerja mengalahkan kerja saya kat pejabat dulu...cuma tak pegang fail dgn pakai pakaian cantik je hehe...

ras-adieza berkata...

rasanyer ada orang jatuh kan penyangkut baju tu. jeng jeng...

Tie berkata...

Adoi...macam tu laa jadi house manager ni..pangkat tinggi, tanggunjawab pun berat..kadang2 sampai tak cukup tangan, ye laa mana nak gosok baju,basuh,jemur,angkat,dan lipat kain, kemas rumah,fikirkan menu, buat kerja sekolah anak2, bagi ceramah kat mereka, jadi misi tika mereka sakit,kira budget dapor,shopping (bab ni paling suka),sunyum dpn pintu tika hubby pulang....dan entah apa lagi..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak ras:
kuang kuang kuang...malaikat kot..dah tak tau cara mana dah nak kejut saya..guna cara tu ler hehe..

kak tie:
uih..byk lagi tu kak tie..tak cukup nak tulis byk sgt sebenarnya..itu secara kasar je belum yg remeh temeh nie..basuh botol susu, lap meja, cuci dapur uihhh...yg paling pening nak pk menu masakan lah..sbb saya ni tak ler teror masak sgt..beli tu teror ler hehehe...

ANAKIRANA berkata...

tolong la lipat baju saye skalik..huhuhu..menimbun berbakul2 ni.. ntah bila nk lipat tak tau

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kirana:
aduhhh...tolonglah..lum habis lipat lagi tu..masih ada saki-baki..ntah bila nak settle..penat ler...asal lipat baju je nak penat hehe...
ade ke mesin leh lipat baju sekali...hehehe...

Hatiku...