Ahad, Oktober 26, 2008

Jawapan Tag Sengal dr Farin




Memula g blog si Farin ni terkejut cipan gak tengok punye panjang berderet tag dia..kurus ler nampaknye jari aku lepas ni..eh leh kurus ke hehe...

Pastuh dah jawab separuh baru tau bukan tag nie...jawab jugak ler...takpe..akak bukan keje..dok rumah tak buatpe pun hah...

Oklah Farin...akak cubelah jawab gak..walaupun cube pk dah 3 tahun dah nie...hehe...


[01] Real name: 

nrina

[02] Nickname:

Rina-masa sekolah dulu

Nor-masa lepas sekolah sampai sekarang

nrina-masa tau internet hehe...


[03] Status: 

Kawin dah...5 tahun bulan doblas ni...

[04] Zodiac Sign: 
Pisces...eh betul ke aku eja nie..lantaklah..yg pasti ikan hehe...

[05] Gender:

Pompuan melayu terakhir...hehe..

[06] Age: 

29 huhu...ingatkan 19 lagi...

[07] High School: 

Sekolah Menengah Tun Mutahir-Form 1-5

Sekolah Menengah Munshi Abdullah-STPM


[08] Collage

Lum lagi...tengoklah dah tua nanti kalau teringin nak belajar balik hehehe...bleh kan...

[09] Height: 

153 hmm kot...

[10] Weight: 

hmm yg ni tak lupe pasal mmg tiap2 hari timbang hehe...nak tau ke..alamak...senget lak blog ni kang klu tau hehe...72kg ok..

[11] Do you like yourself: 

eh mmg ler...klu diri sendiri tak sayang sape lagi nak sayang hehe...

[12] Piercings: 

ape ke maknenye ni hah...


[13] Right or left: 

Kanan...kiri utk tot je hehe...

[14] Are you a freak : 

tension org tak nak dengar kata..tak kira anak ke suami ke..sesape ke...cepat marah..

[15] Hair: 

itam keperangan..kengkadang nampak itam kengkadang nampak perang camne ek..tp mmg tak buat ape pun...semulajadi hokey...

[16] Skin:

dulu gelap sampai ada org kata aku ni itam manis..kira mmg tak cun sungguh yg amat masa kecik...selekeh je...bila dah besar ramai lak yg terkejut bila jumpe sekali sekala masa raya...makin cantik plak katanye..haa baru tau ke muahahaha...jahat plak cara gelak tu...

Siap tanya aku pakai ape...mana ada...dah besar kulit berubah ler...mcm salin kulit gitu hehe...


[17] Allergic: 

Takde ke kepantangan aku ni...pantang jumpe ade ler hehe...tak kira ler makanan ke shooping kompleks ke hehe... 

[18] What are you doing now: 

ni hah..lagi mau tanya..tengah jawab tag sengal dr farin ler...ape ler soklan nie...

[19] What will you doing 1 hour later: 

basuh baju sambil masak sambil kemas rumah sambil tenet sambil makan hokey...

THE FAMILY

[21] Live with mother/father/parents/family: 

Family-hubby,aku,zikry,zarfan

[22] Siblings(included you): 

7 orang...5 lelaki 2 pompuan..(abg sorg dah meninggal masa kecik)

[23] Eldest:

Kakak ler..dia yg sulung dan dialah satu je kakak yg ada hehe...

[24] Youngest: 

Aku ler...aku ler yg bongsu dan akulah penutupnye hehe...mak sayang sgt kat aku sbb nak sgt anak pompuan akhirnye dapat gak setelah 5 kali mencube...

[25] Love/hate your family:
Eh mestilah sayang...sapelah diorg tanpa aku...

THE LOVE

[26] You found your another half: 

Suami yg ku sayangilah...

[27] If yes, who is he/she: 

Encik Zoff..dulu masa kenal suke panggil En Zol...marah dia hehe...

[28]Who you want he/she to be: 

Suami yg penyayang dan bertanggungjawab...dan memberi sepenuh kehidupan pd keluarganye...cheh...cukuplah skrg ni...dah lengkap dah...

[29] Time(s) you in relationship: 

5 tahun eh baru nak 5 tahun bulan doblas ni...huhu..ni kira bercinta lepas kawin...masa kenal dulu tak selalu jumpe...dia asyik bz je..skrg pun sama tp leh jumpe tiap2 hari hehe...

[30] Ever woo boy/girl: 

tak ah..tapi dulu suke jadi S.A. pd org yg saya minat..tp minat je..tak nak kenal pun hehe... 

[31] Anyone woo you before: 

hmm..tu kira biasalah cheh cam perasan lawa lak aku nie hehe...

[32] Did anything wrong to your other half: 

tak ah.. 

[33] What was/were the wrong you had done: 

takk..

[34] Ever argue with your other half: 

ntahlah ek...

[35] You with your other half since: 

haah ler ek..farin..samelah akak pun tak paham..hehe...

[36] Are you straight/lesbo: 

uihhhssshhhh....ade ke gitu..dah 2 org anak akak wei..

[37] Reasons you love your other half:
hanya dia seorg yang benar2 ikhlas mengenali diriku ini...

tiadalah org lain selain dia yg aku sayang...walaupun sebelum ni gitu ramai yg menguji cheh...

tiadalah juga org lain yg boleh memahami aku dgn gini gamaknye...walaupun dia tegas..itu hanya utk membimbing aku.

love u abang...


[38] You and your other half in which stage:

mestilah yg paling tinggi.. 

[39] You woo he/she or he/she woo you: 

hmm...mestilah dia hehe..iye ke...sebenarnya aku pun minat kat dia tp dia minat kat org lain..tp ktnye dia cube rapat dgn kawan aku utk rapat dgn aku...iyelah aku percaya...

pastu dia minta no. tepon pastu tepon cam biasa...aku anggap biasa je pasal ingatkan dia nak org lain..tak sangka dia nak aku muahahaha...pastu dia terus terang...aku bg tempoh seminggu utk bagi jawapan...pastuh korang mesti dah tau ape jawapan aku kan hehehe....


[40] Ever think of marry he/she:

yelah...dah kawin pun...tak payah think lagi hehe...

THE FRIENDS

[41] Your first best friend: 

masa dulu sekolah rendah..aku kawan dgn org yg dekat rumah ler pasal g sekolah sama2..dok gosip pun sama2 tak kira masa g sekolah atau lepas sekolah...

bila sekolah menengah kawan yg sama gak eh lupe lak nak bitau nama..nama dia Suryani..panggil Ani hehe...

tak lama lepas tu dapat kawan baru yg sama kelas..sebelum ni Ani ni tak penah same kelas dgn dia...kawan baru nama Nooralizah...panggil Liza..dia sepupu aku hehe..

Liza ni aku kawan dr form 2 sampai aku kawin...lepas kawin dah tukar dah...sape plak tau...nak tau..? hubby aku ler...hehe...


[42] Your first enemy: 

ramai ler masa sekolah dulu hehehe..sampai ler keje..ni kes dengkilah tu...aku tak penah pun kacau diorg apsal ntah diorg nak kacau aku...aku cun kot hehe...biasalah jadi org cun selalu org dengki muahahaha..perasan yg amat aku nie... 

[43] The friends you love the most: 

Farha...kawan sampai skrg yg masih rindu kat aku hehehe...

[44] The enemy you hate the most(1only): 

Yahudi..haah Farin akak pun setuju..hehe..

[45] Your most beautiful girl friend: 

semualah hehe...sape jdi kawan aku semua cun belaka hehe...meh ler jd kawan aku..mesti cun punye hehe...terutama si Farin yg bg tag nie hehe...

[46] Your most handsome boy friend: 

huhu...aku mmg minat yg hemsem je tp minat jelah...hehehe...

tp yg pasti yg aku paling minat En Zoff ler hehe...



[47] The kind of girl you hate the most: 

suke prasangka buruk..tak pasal2 ingat org tak suke dialah apelah..pastu bila dia tak suke org tu dia mintak kita pun sama tak suke padahal org tu takde dosa pun dgn kita..camne tu...

tak suke tol kene kongkong dgn kawan..takde kawanpun takpe...ada aku kesah huh!



[48] The kind of boy you hate the most: 

macam bagus je...pdhal bukan bagus sgt pun..blahlah huh!

[49] You fall in love with your close friend before:

eh tak penah ler...tak nak pun hehe...

[50] Your best friend is your ex-lover: 

tak ah...tak hingat terus hehe...


[51] If your friend backstabbing you: 

takat ni tak penah...kawan aku semua baik belaka hehe...

[52] If your friend betray you: 

tak penahlah..kawan aku semua baik tau...

[53] If your friend woo your lover: 

kawan aku baik ler..takdenye dia nak buat camtu...

[54] If your friends fall in love with you: 

hmm...penah..tp aku lari..tak sanggup huhu...pasal masa tu dah berpunye hehe...

[55] If you fall in love with your best friend: 

takat ni tak penah plak..selalunye klu dah jd kawan...ntahlah...feel tak sama maaa...

THE STUDIES

[56] Are you a good student:

huhu...aku boleh jadi seorg pelajar yg bagus tp aku tak bleh jawab soklan pereksa dgn bagus hehe...takut wooo nak pereksa..tiap kali pereksa cam nak demam..

[57] You always done your homeworks/assignments: 

itu sudah semestinye..aku kan pelajar yg bagus..hehe...cume tak dpt markah yg bagus je hehe...

[58] The teacher/tutor you love the most: 

semua cikgu aku suke...tp tak hingatlah plak namenye..dah bape puluh tahun tinggalkan sekolah weii...tp aku suke cikgu yg suke berlawak...hehe..asyik gelak je..nak2 masa sejarah..ada cikgu aku tu dia ngajar mcm citer kartun lak...mmg kelakar habis...tp dia seorg yg tegas camne tu ek pasal dia guru displin hehe...

[59] Always late to school/college:

huhu aku mmg lewat selalu..balik pun lewat...sampai skrg pun sama...ape buat semua lewat..

[60] Your class: 

klas..klas..ape klass....huhu..penat lak nak jawab tag nie..dah bengang lak rasa...

[61] You love your seniors:

uihh...ramai gak weii..tp minat je eh...tak hingin pun nak kenal hehe...

[62] Senior who you love the most:

tak ah...diorg tak kenal aku pun...

[63] Your classmates good/bad: 

bestlah...rindu kat diorg...semua best2...

[64] Excellent result classmate: 

ntah...sape ek...

[65] Laziest classmate: 

semua..termasuk aku..yg rajin sorg dua je hehe...

THE PEOPLE

[66] Smart people:

berlagak bagus dan dia mmg bagus hehe...

[67] Stupid people: 

berlagak bagus dan tak bagus pun...eh aku dah jawab tadilah...

[68] Good looking people: 

buat aku tak lepas pandang kat dia...rasa cam nak amik gambar dekat dgn muke dia hehehe...

[69] Ugly people: 

org yg pakai fesyen ntah ape ke benda ntah...dia ingat lawa tp eeyyeekkkk...

[70] Funny people: 

Nabil..aku minat giler lawak dia hehe...

[71] Cute people: 

anak2 aku ler..si Zikry dan Zarfan tu...tak jemu mata memandang..diorg je jemu pandang aku hehe...

[72] Bad people: 

org yg jahat ler..aduh malas ler plak nak jawab..lenguh beb...

[73] Honest people: 

bila org tu tolong aku..prihatin dgn kesusahan yg aku alami di saat aku memerlukannye...

terima kasih kepada sesiapa yg penah tolong ye..hanya Allah saje yg dpt membalasnye...


[74] Acting people: 

org yg tak leh terima hakikat sebenar dlm kehidupan dia..buatpelah nak buat camtukan.. 

[75] You are what kind of people: 

aku ni baik orgnye...betul..aku tak kacau org pun..aku dgn dunia aku...tu pasal aku harap takde sape kacau aku hehe...tp yg selalunye mesti ada org dengki dgn aku...so aku hanya beranggapan org yg cantik ni mmg ramai yg dengki muahahaha...utk sedapkan hati...

aku ni pendiam tp kengkadang peramah..yg pasti aku ni garang kat anak tp bukan kat suami...


THE PREFER

[76] Lip or eyes: 

kedua-duanye ler...kang ada mata tak leh cakap buatpe...

[77] Hugs or kisses: 

kedua-duanye gak...dah peluk mesti cium..mesti tau...

[78] Shorter or taller:

shorter utk anak2 aku hehe..taller utk hubby...

[79] Hesitant or spontaneous:
kedua-duanye gak...utk lebih berhati2..takut terlepas cakap...

[80] Nice stomach or nice arms:

kedua-duanye gak ler....tp dua2 tak nice hehe...

[81] Listener or talker: 

listener..aku tak pandai berkata2..hanya pandai menulis dan menaip je...bahasa jiwa hehe...

[82] Romantic or rich: 

Dua-dua...kalau rich tak romantik..takde makne... 

[83] Good husband or Good Father:

Dua-dua...utk membimbing..

THE FUTURE

[84] Age to get marry:

24 tahun dah kawin hehe...

[85] Numbers of kid(s):

4 je...dah cukup...

[86] Career: 

surirumah tangga ni kira oklah..lumayan jugak pendapatan hehe..rehat boleh bila2 masa sesuke ati hehe...tp mmg takde cutilah...apatah lagi MC..tp hubby aku akan beri cuti klu aku sakit..cuti tak yah masak hehe... 

[87] Salary:

uih...tang ni..aku dok keruk duit hubby je..tu lum kira gune kad lagi tu hehe...

[88] Retirement age:

sampai ler aku meninggalkan dunia nie...

[89] Properties value: 

ape ni..aku pun tak tau ler farin...

[90] Wishes: 

menjadi seorg isteri solehah dan ibu mithali yg sempurna disamping menjadi anak yang dapat membalas jasa kedua ibu bapa...



Farin..farin...dah seminggu akak cube jawab tag nie..tak jugak abis...besok sambung dan sambung..ni hah baru habis...dah tujuh tahun hehehe...

yg lagi satu tu lum jawab lagi tu..tag yg wajib jawab tu..yg ni tag redah je hehe...

Oklah...aku nak bagi jugaklah tag seksa terseksa ni pd kengkawan kat bawah..nak jawab bleh tak jawab pun bleh...tak kesah...klu rajin jawab key...



1. Kak Ras (saje nak bg byk keje hehe..) 

2. Biskut Rajin (kerja tambahan tau hehe) 

3. CintaMiloAis (bg dia idea pasal lama tak update blog huhu) 

4. GoodMorningBlogger (bg keje baru...) 

5. Shafa (saje menambahkan keje dia hehe)

6. Kirana (nambahkan tension dia huhu...)

7. Kak Tirana (kak..jawab kak..)

8. Suzi (buat tau..)

9. Sadi (buat..buat..)

10. Inas (kasi penuh blog hehe..)

11. kinhashim (jgn sedih..jawab tag nie..)

12. kaytieze (jgn menung je..jawab..)

13. Azza (cikgu...cikgu rajinkan hehe)

14. Cemut (jawab dik...)

15. Hasra (bg idea lagi kat dia...)

16. Arinna (lama tul tak update blog..)

17. Sasha (saje je hehe)

cukuplah tu..nak letak byk gak lagi ni..tp cukuplah..aku pun dah penat melepek dah nie hah...

chow dulu..jgn lupe ye tugasan kengkawan sekalian...

(¯`v´¯)
`*.¸.*´ *hUgGiEsS*
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

3 ulasan:

Tie berkata...

Amboi nrina!! Macam nak balas dendam je!! Kak tie masih lagi trauma nih!! Tgk tag tu..sapa lak yang begitu kejam mencipta tag ni?? Nanti kak tie jawab laa...mesti jawab sebab ia satu cabaran. Boleh pengsan gak!!

kin hashim berkata...

amboi!! panjang berjela2...kalau nrina ambik masa 7 thn.... mmm..maunya tambah lagi 7 thn untuk kujawab tag nih...hehehe...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tie:
mmg kejam sungguh org yg cipta tu..

kin hashim:
takpe..10 tahun pun saya tetap menunggu hehe...

Hatiku...