Jumaat, Oktober 31, 2008

Cuak sangat dah!!



huhu..melampau sungguh hal malam semalam...buat aku rasa nak jerit sekuat hati sampai dengar satu taman perumahan nie...

ni semua hal hubby aku yg buat aku cuak nak giler jadinye...

nak tau tak ape dia dah buat...

ok aku mulakan cerita...

dlm kul 12 malam itu dah kira pagilah...aku layan blog aku..pastuh aku teringat plak aku lum buang sampah..kebetulan plak aku dengar lori sampah dah sampai depan rumah huhu..cepat2 aku angkat plastik sampah tu dan terus bagi kat brader yg dok punggah brg dlm lori tu..asingkan plastik utk dijual kot...

pastuh anak2 ikut keluar sama...tak kisahlah pasal aku ada..lepas tu aku terus kunci pintu pagar depan tu...takut diorg kuar sbb aku nak masuk balik nak letak plastik dlm bakul sampah...

masa tu lori sampah tu masih ada depan rumah...byk lagi nak asingkan brg agaknye...so bunyi bisinglah kat luar...

lepas tu aku tengok komputer jap tp jengah je sbb aku rasa nak tutup pintu dan suruh budak2 masuk dlm..dah pagi kan...org semua nyenyak tido tp keluarga zoff ni masih tak rasa waktu itu utk tido...

aku pun keluarlah..selak je langsir aku tengok pintu pagar depan rumah aku terbuka dgn luasnye..aku apa lagi..sarung selipar dan berlari kat luar sambil terjerit2 panggil zikry dan zarfan tu..puas dah aku tengok celah jalan..rumah org..dlm longkang..takde gak..yg ada hanya sebuah kereta yg berlalu pergi huhuhu...TIDAK..TIDAK...ZIKRY..ZARFAN...aku dah rasa nak pengsan masa tu...dah lemah badan..jantung cam dah tak berdenyut...kepala rasa panas...mata dah mula nak berair..sape lah aku nak mintak tolong ni...semua tengah nyenyak tido...

takkan begitu pantas perkara ni berlaku...selalu tak jadi pun camnie..aku mmg tak sempat nak pk rasional dah...aku jadi heran pintu pagar boleh terbuka luas...yg aku ingat..ada org dah duplicate kunci masa hubby aku tertinggal kunci rumah kat luar rumah masa tu...aku tak pasti..

aku tengok kete yg berlalu tadi pusing balik...ke arah aku..lepas aku hayati betul2 kete tu..rupenye kete tu...kete tu...

...

...

...

...

hubby aku yg punye...baru aku tengok kunci kat pintu pagar..kunci tu kepunyaan dia..dia bukak pintu pagar tu luas2 pasal dia nak masukkan kete..

masa dia balik rumah..anak2 aku rupenye g kat pagar so camne dia nak masukkan kete so dia kene angkut budak2 tu masuk kete...

pastu bawak g jalan jap kat hujung jalan pastu baru masukkan kete...aku tak dengar sbb masa tu aku ingat bunyi bising kat luar dtg dr lori sampah rupenye hubby dah balik...

aku dah macam org giler dok kat jalan depan rumah aku tu...aku jerit2 panggil nama budak2 tu sampai jiran sebelah bukak pintu tp tak sempat tanya pasal hubby aku dah sampai ke rumah masa tu...

apa yg terpacul kat mulut aku masa tu...

abang ni giler tau...org dah separuh giler di buatnye hah!!...

huhuhu..satu pengalaman yg dah selalu terjadi tp aku masih cuak dan akan tetap cuak...

masalahnye aku selalu mimpi yg buruk2 pasal anak2 aku...selalu sgt...so aku mmg takut...dlm mimpi pun boleh meraung gitu huhu...jgnlah terjadi...tolonglah jgn jadi kenyataan..takut gak bila ia adalah dejavu(perkara yg dtg biasanye dr mimpi mengenai sesuatu di masa hadapan)...

klulah perkara ni betul2 terjadi...di mana aku kehilangan anak2 aku tak kira apa cara sekalipun..aku takkan maafkan diri aku sampai bila2...aku tak nak hidup lagi jika perkara begitu terjadi..sbb aku terlalu sayangkan diorg mcm nyawa aku sendiri...

apa pengalaman kengkawan semua...penah tak terjadi anak hilang ke ape ke...supaya jadi pengajaran kepada saya..plzzzz....

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh

10 ulasan:

Unknown berkata...

adui....chemps baca pun cuak..siap gelak2 lagi ngan hmate...ajak diorang baca sama..kelakar gler....jagala anak anda..jgn asyik berblog...kuang2

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

chempaka:
laa...lawak ke..org cuak giler dibuatnye tau...jantung ni dup dap lagi hah...

tp tu lah...bz dgn blog anak terabai huhu...

Tirana berkata...

Rina..

kak tirana dapat rasakan degupan jantung rina yang kencang tu kerana pernah mengalami keadaan yang sama. Kita separuh nyawa, suami tersenyum lebar aje..hehehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
iye ke...huhu..tp betullah ada pakar motivasi mana ntah ada cakap..seorg ibu kalau nampak anak dia di terkam harimau mesti ibu tu terkam harimau tu balik hehe...tp kaum bapa ni mmg tak sanggup buat gitu..pd dia takpe..leh buat lagi konon hehe...

Unknown berkata...

mmg cuak gile tak hengat kak.. huihh..jgn buat pasalll...

skang ni walau di dlm rumah sendiri pon dah rase tak selamat dah...

kin hashim berkata...

nrina, k kin penah 'terilang' anak sekejap..dlm 5 minit gitu.. telepas pandang masa tgh syok kat shopping... anak k kin pon tgh leka tengok menan, alih2 sama2 telepas pandang..sedar2 anka dah tak nampak...melilau2 cari...debar kat dada toksah cakap la..rasa cam nak nangis..trbayang yg bukan2..pusing2 cari dlm tuh...jumpa la dia yg jgk tecari2 ibu,dah nangis2 panggil ibu pon masa tuh..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

jm:
tulah...takut budak2 ni lari panjat pagar ke ape ke...terpk gak takut org amik dia dr pagar ke uihhsss....

kin hashim:
saya ni kalau zikry tu tak kisah pasal dia tak penah hilang..dok ikut je sbb dia penakut tp yg tak tau takut si adik tu...ikut kepala dia je nak jalan mana ntah..

ada kes tau dengar diorg culik tak sampai bape minit dia dah botakkan kepala budak tu uihhhss..menakutkan...

farinajaafar berkata...

ee..suspennye..hehehe
pukul12 pg lg xtdo ke?..hehehe..
urm?..peliknye mmg org kutip sampah kol12 mlm ke?..bkn ke ptg2?..hehehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kat sini mmg waktu camtu...tak kisahlah asalkan dia angkat..alhamdulillah takat ni takde masalah ttg kutipan tu..mmg on time...2 hari sekali..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

akak mmg suka pasal dulu tak merasa sampah kita org amik sbb dulu masa duduk rumah mak..kene buang sendiri pastuh kene bakar..tension sbb masalah tempat..

selalu baba bakar sampah time baju kat ampaian so asap semua lekat kat baju dgn bau sekali..menci tau...selalu tension hal gitu...

masa baru pindah dulu suke tgk org angkat sampah hehehe...rasa nak terima kasih yg amat kat diorg sbb bekerja utk masyarakat...jasa yg perlu dikenang oleh org ramai...

Hatiku...