Khamis, November 08, 2012

Kubur

Kisahnya plak kali ni..

Kesian mak.. kenapa jadi camni.

Nak salahkan hujan? kubur org sebelah? org yg buat kubur tu? atau aku....

Yelah..sejak aku mengandung..hanya sekali je aku pegi. Itupun sebab aku rindu sgt kat mak. 

Mana taknye...dulu masa aku mengandung, mak boleh je masakkan apa yg teragak kat tekak ni. 

Tapi sekarang dah tak boleh...terutama sekali masa awal mengandungkan asyik muntah je pastu yg aku teringin semuanya masakan mak... nak cari katne kan..

Nak tak nak aku merayu kat mak masa tu suruh bantu aku memasak mcm dia...

Alhamdulillah aku dapat hasilkan makanan yg kene selera tekak aku walaupun tak sama mcm mak masak... itulah dulu malas nak belajar masak dgn mak huhuhu...

Tapi bukan itu aku nak cerita... aku cuma nak beritau yg aku dah lama tak ziarah kubur mak dan baba sejak aku mengandung ni pastu dah beranak lagilah kan...

Masa ni aku pegi bawa baby...lantaklah..

Mmg tak elok bawa baby ke kubur tapi aku nak sgt tgk kubur mak masa ni sbb mmg tau kubur mak senget dan pecah batu dia.

So ini semua buktinya...



Yg senget tu ler kubur mak aku.. yg ada tempat duduk warna biru tu kubur baba yg hijau tgh ni kubur pak ngah..


ni kubur mak..

dah terbelah sbb senget..

subur betul pokok kemboja ni... abg aku yg tanam..rasanya kene cabutlah..nnti jadi pokok besar plak kat situ..

Kubur mak dan baba






Sedih aku tgk keadaan kubur mak camni...

Dah maklumkan pada yg buat kubur tu dulu. Dia cakap mmg dah tak boleh nak baiki. Maka kene buat baru jelah. Buat kubur tu dulu dah 2k.. hmmm...

Nota jari : Aku cuba buat yg terbaik utk mak di dunia mahupun di akhirat...



post signature

Tiada ulasan:

Hatiku...