Selasa, September 09, 2008

Cerita hari semalam...



Lepas sahur ni ingat nak tido tapi kang takut lewat kejut hubby g keje..aku ni kang tido mmg tak hingat dunia...jam sebelah telinga pun buat dek gak..tadi bunyi jam loceng nak sahur pun sama..aku ingat mimpi aku ni bising sgt...ape punye mimpi bunyi camni..rupenye jam loceng aku muahahaha...

Semalam punye cerita...tu yg membuatkan aku tido awal malam tadi. Ingat mmg nak jengah blog tu utk update uihhh tak larat...dah ler tak tido malam sebelumnye sbb nak tunggu sahur pastuh lepas sahur tak tido pasal nak bersiap ke rumah mak baba aku. Nak hantar baba aku ke hospital ada temujanji. Biasalah mmg tu pun tugas aku nie...so alhamdulillah anak2 beri kerjasama kat aku..bangun awal dan dpt siapkan diorg dulu.

Pastuh dlm kul 8 lebih nak dekat kul 9 gak baru gerak...sampai baba aku dah tunggu dah. Senanglah pasal puasa...klu tak puasa nak singgah makan dululah apelah..leceh..ingat nak tinggalkan anak2 dgn mak kat rumah tapi saje je nak bawa jenjalan bagi letih sikit kat anak2 aku nie..hehehe...

Sampai hospital aku tinggalkan baba aku uruskan sendiri je. Aku ada hal lain plak. Amik anak buah aku si Shida tu g Pejabat Buruh kat Wisma Persekutuan. Dah amik dia yg tinggal kat Melaka Raya tu so teruslah ke bandar Melaka. Dah masuk bangunan org punye ramai..tak tau ler ader interview kot...

Lama gak kat situ..sampai dlm kul 10 lebih balik kul 11 lebih..pastuh dah selesai aku g Tong Hup..klu org melaka dia tau ler..kat Masjid Kg Ulu tu..saje nak belikan Zikry kasut...pastuh jenjalan ler kat kedai yg ada kat sana...dgn anak2 aku yg tak leh dok diam gak nie...nakal..letih dibuatnye...tapi dah aku yg nak bawa so terima jelah...

Dah selesai kat sana baba aku call dia kata dia kene tahan wad...pasal kencing manis tinggi. Mmg saje je tu...suke dok spital. Ubat tak penah makan harap suntikan insulin itupun kengkadang buat lupe je..hish degil tul..klu budak2 leh gak nak marah..

Dah kene balik rumah amik brg2 baba utk duduk hotel negatif 5 bintang hehehe...wad lama ler..tak selesa langsung...dia pun tak suka..dia tu mengharapkan dapat dok wad baru tu..ada aircond..suka dok spital pasal ada kengkawan yg same sakit..biasalah org tuakan suka borak2. Kat rumah ni selalu asyik bertekak je dgn mak aku...hehehe...

Aku g spital tu bawa mak aku dgn anak buah yg baru balik sekolah. Angkut semua..so takde sape kat rumah. Byk plak lagi nak cerita nie...jap lenguh jari hehe...

Lepas habis tengok baba kat spital aku pun meneruskan destinasi ke Pasar Ramadhan kat Peringgit..dah dekat dgn hospital situlah g ape lagi..masa aku g tu dlm kul 3 lebih..so tak byk kete lagi..leh parking dekat sikit. Tujuan aku tak lain tak bukan utk beli nasi beriani Ujung Pasir tu..tahun lepas sempat makan 2 kali je hehehe...mmg best tapi cepat muak ler...

Pastuh destinasi seterusnya...beli susu anak aku kat giant..aku ingatkan murah ler kat situ pasal selalu beli kat situ murah je tapi tak sangka lak..tersilap langkah rupanya kali nie..mahal giler...ke mmg susu Dutch Lady 123 456 tu dah mahal sekarang nie...RM 25.29 tu..ish jauh beza dulu beli RM 20 lebih je...so amik satu jelah utk Zikry satu, untuk Zarfan satu. Pastuh mak aku belilah brg keperluan dia yang lain...

Masa ni si Zarfan dah terlentok habis dah...bergayut kat trolley tapi lentok...camne ek nak terangkan keadaan..lupe lak nak amik gambar..yg pasti sape yg tengok mesti menyayah hati hehehe...letih giler tu..aku dukunglah dia bagi selesa sikit...sampai kat kereta mmg langsung tak bangun2 dah..kira pengsan ler..

Dah habis kat giant..g hantar anak buah aku si Shida tu balik kat Melaka Raya plak. Pastuh aku meneruskan perjalanan pulang semula ke rumah mak aku masa tu dlm kul 5 lebih dah. Sampai je ayah anak buah aku yang lagi satu tu dah tunggu kat rumah hehehe...aku yg lewat atau abg aku tu yg awal datang wallahualam...

kat belakang kete masa tu semua tido...mmg dah tak sedar ape dah...sampai aku balik rumah pun masih tido...bila bukak pintu gril rumah yg bising tu baru diorg bangun..dan terhuyung-hayang masuk rumah tido kat tilam lak.

Aku punye letih jgn cerita..klu ikutkan hati nak pengsan gak tapi kene siapkan juadah utk hubby aku tu berbuka. Walaupun beli tapi nak kene siapkan jugak maaa...

Lepas tu sesi mengemas lak...uiihhh..bilalah kerja aku akan berakhir nie...pastuh aku baring jap sambil tengok tv...tak mandi lagi nie..sbb rasa cam tak larat lepas kemas kat dapur tu..(tak pose pasal tu tak solat hehehe..) terlelap plak...sampai kul 10 lebih huhuhu...ingat nak luruskan badan je...

Lepas mandi semua...goreng keropok lekor losong tu...bagi anak2 makan pastuh kemas pastuh aku tarik selimut...mau tido. Awal tu baru kul 12 lebih...kira awallah pasal selalu aku tido kul 3 pagi hehe...

Tapi sebenarnya itulah rutin yg terjadi dlm hidup aku...bila keluar semua hal nak buat serentak...malas asyik nak kuar je..tapi bila kes mak baba aku masuk spital ni ada payah sikit...kene g gak jengah kat spital...walaupun rasa malas tapi dah mak baba kan..

itulah cerita aku semalam...klu ikutkan jadual aku dah lari dah tu pasal baba aku masuk wad ler. Klu ikutkan byk lagi tempat aku nak g. Nak survey kedai yg leh betulkan lcd kamera aku nie..kat Mahkota Parade atau kat kedai yg ada kat Dataran Pahlawan tu..tapi dah tak dapat nak buat camne..lain kali tu hmm nampaknye kene tunggu hal lain utk diuruskan pada hari yg sama..baruleh kuar..klu setakat 1 hal je..jgn harap aku nak kuar hehe..

Dah habis...penat tol rasanya. Pasni nak basuh baju lak..pastuh nak lipat baju yg dah dok bertimbun tu..dari g Kelantan hari tu tak kemas lagi pasal takde kesempatan masa...bayangkanlah berapa punye byk baju nak dilipat...pada aku dari lipat baju lebih baik aku layan blog hehehehe...bukan ape lepas balik dari Kelantan terus g balik kg pastu semalam kuar lagi..so hari ni jelah baru nak kemas rumah dan sebagainye...LETIHHHHH....

Sape yg rajin baca celoteh aku nie..tq byk2 hehehe...anda mmg penyabar sbb baca penulisan org yang sabar hehehe...ahahaha..uhuhuhu..ihihihi..ok chow..

(¯`v´¯) 
`*.¸.*´ *hUgGiEsS* 
¸ .•´¸.•*¨) ¸.•*¨) 
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨;.* muahh 

7 ulasan:

KTS berkata...

aku mmg sabar... baca tulisan org yg "sabar" :P

pompuan punye kerja mmg tak pernah habis kan...

cemut berkata...

penat nye bila dah jadi ibu kan.. :)
mcm xsanggup je nk hadapi..tp kalao da ade anak sdiri..mesti mende tu buatkn kita tambah semangat kan

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kutaksempurna:
pompuan kene byk sabar..walaupun dulu tak penah jadi penyabar hehehe...

cemut:
uih masa mula2 tak leh terima kenyataan..zaman keselesaan telah diragut oleh suami dan anak2 tapi semua yg dah bergelar isteri dan ibu pasti hadapi perkara yg sama..sabar jelah hehe..

Tirana berkata...

Kak Tirana yang baca ni pun penat..apalagi orang yang mengalami..Kak tirana faham sangat dah Rina..sebab kak tirana pun macam tu.. Tak dok diam..asyik ke sana ke mari aje..bila malam penat giler..tu yang selalu tertidur awal tu..hehehe

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

kak tirana:
hmm jadi pompuan mesti camtu kan...takpelah asalkan dapat pahala hehe..

~Cinta Cukulet~ berkata...

semoga kesihatan ayah akak bertambah baik...bleh cepat keluar hosptal..:)

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) berkata...

milo:
tq ye milo..akak pun harap cepatlah dia keluar sbb payah ler nak ulang alik..dah ler parking kete kat spital tu susah sgt..

Hatiku...